Opspænding af ståltråd på hegn
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-05-05 20:23

Til nogle klatreplanter, der skal sidde på et træhegn, vil jeg sætte noget
vandret ståltråd (ø 2mm) op så planterne har noget at kravle op ad. Er der
et godt råd til hvordan det gøres, så ståltråden holdes lidt fra hegnet, og
samtidigt ret stram. Findes der specielle beslag man med fordel kan bruge
eller skal jeg blot bruge nogle søm, evt. skruer med øjer?

PS. Er en trådafstand på 0,5 meter for stor?

Lars

Fra : ThomasB

Dato : 28-05-05 09:13

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge eller skal jeg blot bruge nogle søm, evt. skruer med øjer?
>
> PS. Er en trådafstand på 0,5 meter for stor?

En lægte i hver side. Sav nogle riller i lægterne, hvor ståltråden kan
sidde, og fortsæt ståltråden ned til rillen nedenunder.

Sådan cirka:
-----------|

|----------|

|----------|

----------|

Mvh Thomas

Fra : Hanne Bech-Jensen

Dato : 28-05-05 22:47

> [...]
et godt råd til hvordan det gøres, så ståltråden holdes lidt fra hegnet<<

Jeg har købt en rulle galvaniseret hundehegn, jeg ved faktisk ikke hvad det
rigtigt hedder, det er det man sætter i hækken når man har hund ... det
er med firkanter på ca. 5 x 8 cm.

Så har jeg klippet et stykke som passede med det område på hegnet hvor
klatreplanten skal vokse. Det er monteret på 4 eller 8 små galvaniserede
kroge, som drejes udad. Disse kan så drejes indad, og hele herligheden, net
og plante, kan forsigtigt lægges på jorden når hegnet skal have en omgang
træbeskyttelse.

Forårs-hilsener
Hanne i Glostrup