motorfejl i golf4 2,0, 2000
Fra : Per Sørensen

Dato : 27-05-05 19:55

Min svigerfar har en golf fra 2000 (2,0 115hk).

Bilen har kørt 122.000.

Pludselig idag lyser motorlampen, og bilen kører dårligt og kan ikke køre i
tomgang.

Nogen ideer til hvor fejlsøgningen skal startes. Jeg har desvære ikke adgang
til vagcom eller lignende til udlæsning af fejlkoder.

mvh Per Sørensen

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-05-05 20:00

On Fri, 27 May 2005 20:55:06 +0200, "Per Sørensen"
<mit_fornavn@overmarken.dk> wrote:

>Min svigerfar har en golf fra 2000 (2,0 115hk).
>
>Bilen har kørt 122.000.
>
>Pludselig idag lyser motorlampen, og bilen kører dårligt og kan ikke køre i
>tomgang.

Øv

>Nogen ideer til hvor fejlsøgningen skal startes. Jeg har desvære ikke adgang
>til vagcom eller lignende til udlæsning af fejlkoder.

Stikforbindelser!
Forbindelsen til lambdasonden skal tjekkes. Ligeledes med forbindelsen
til luftmægdemåleren. Kontroler ligeledes tændkablerne.

Hvis den ryger på værksted (SMC f.eks. gys..) foreslår de sikkert som
det første at motorstyringen er røget...

MVH
Kent Glerup

Fra : Rasmus

Dato : 27-05-05 20:22

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis den ryger på værksted (SMC f.eks. gys..) foreslår de sikkert som
> det første at motorstyringen er røget...

....nej, de starter gerne med luftmængdemåleren, når det ikke hjælper så
lamdasonden, når det heller ikke hjælper motorstyringen

/Rasmus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 28-05-05 08:01

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ...nej, de starter gerne med luftmængdemåleren, når det ikke hjælper så
> lamdasonden, når det heller ikke hjælper motorstyringen

Rolig nu! Nok er jeg helt enig med jer I at SMC er for dyre og ofte kun kan
finde ud af at skifte sliddele, men man kunne jo starte med at få udlæst
fejlkoder.

Når motorlampen lyser er det garanteret en fejlkode gemt i systemet. Og med
fejlkoden er det ofte let at lokalisere den defekte komponent.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-05 09:18

> [...]
> med
> fejlkoden er det ofte let at lokalisere den defekte komponent.

Ja ! og så når de nok frem til at det er lambda sonden, det er en kendt fejl
på 2,0 erne.

Jeg kunne holde et langt foredrag om årsagen, men i bund og grund er det
fordi at man i motorstyring har bestemt en opvarmningstid som er for hård
ved lambda sonden. Så den næste lambda sonde er også i farezonen, men mindre
man får fixet motorstyringen ved samme lejlighed.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf