Hvad er det?
Fra : Mr. Fox

Dato : 27-05-05 17:08

Jeg får hver dag 2 eller 3 mails fra nogen der hedder noget med : Ebay

De skriver (på engelsk) f. eks. at jeg har tilføjet
phoneseller(snabela)yahoo.com som ny adresse til min
Ebay konto.

Men jeg har ikke noget at gøre med hverken Ebay (hvad det så ellers er for
noget), eller yahoo. Er det rent svindel????

Der står så noget om at jeg kan kontakte Ebay custumer service på en URL som
jeg ikke tør røre ved af skræk fo alle de ulykker man kan risikere!

Jeg har Mailwasher, og der har jeg markeret Ebay som et sted der skal
blacklistes og dømænet slettes, Men de bli'r sgu' ved med at komme ?????

Hvad gør man ?
mvh Mr. Fox

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-05-05 17:11

"Mr. Fox" <nytjens@nrdc.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har Mailwasher, og der har jeg markeret Ebay som et sted der skal
> blacklistes og dømænet slettes, Men de bli'r sgu' ved med at komme ?????

Email adresse på afsender og return-path stemmer ikke overens med ebay?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-05-05 18:54

On 2005-05-27, Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:
> "Mr. Fox" <nytjens@nrdc.dk> crashed Echelon writing

> Email adresse på afsender og return-path stemmer ikke overens med ebay?

De er trivielle at forfalske, så det kan du ikke bruge til særlig meget.

- Jacob Atzen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-05-05 01:58

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> crashed Echelon writing

> De er trivielle at forfalske, så det kan du ikke bruge til særlig meget.

Det var et spørgsmål, spørger nævnede jo netop at han havde smidt ebay i
blacklist i mailwasher og det hjalp ikke.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 27-05-05 17:11

Den Fri, 27 May 2005 18:07:45 +0200 skrev Mr. Fox:
> [...]
>
> Men jeg har ikke noget at gøre med hverken Ebay (hvad det så ellers er for
> noget), eller yahoo. Er det rent svindel????

Jup.

> Der står så noget om at jeg kan kontakte Ebay custumer service på en URL som
> jeg ikke tør røre ved af skræk fo alle de ulykker man kan risikere!

Sålænge du ikke har noget med Ebay at gøre, er der nu ikke den store
risiko. Det er såmænd bare nogen der forsøger at lokke dig til at
indtaste dit Ebay-password på deres egen side, så de kan tømme din
Ebay-konto...

> Jeg har Mailwasher, og der har jeg markeret Ebay som et sted der skal
> blacklistes og dømænet slettes, Men de bli'r sgu' ved med at komme ?????
>
> Hvad gør man ?

Sletter dem. Eller kontakter Ebay, de skulle efter sigende være meget
interesseret i at få fat i folk der laver den slags numre.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Hans

Dato : 27-05-05 19:52

Mr. Fox wrote:
> [...]
>
> Jeg har Mailwasher, og der har jeg markeret Ebay som et sted der skal
> blacklistes og dømænet slettes, Men de bli'r sgu' ved med at komme

Du videresender dem som vedhæftet fil til spoof(snabela)ebay.com

Hans

Fra : Mr. Fox

Dato : 28-05-05 19:05

> Du videresender dem som vedhæftet fil til spoof(snabela)ebay.com

Nu har jeg så bare videresendt brevene til spoof¤ebay.com, men ser nu at jeg
skulle have vedhæftet brevet. hvad er forskellen????
mvh Mr. Fox

Fra : Hans

Dato : 28-05-05 19:12

Mr. Fox wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg så bare videresendt brevene til spoof¤ebay.com, men ser nu
> at jeg skulle have vedhæftet brevet. hvad er forskellen????

Når du vedhæfter, så ændrer din mailklient ikke ved den mail du
videresender, og derfor kan e-bay analysere hvad der står i headeren.

Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-05 19:27

Den Sat, 28 May 2005 20:12:11 +0200 skrev Hans:

> Når du vedhæfter, så ændrer din mailklient ikke ved den mail du
> videresender, og derfor kan e-bay analysere hvad der står i headeren.

Og når man videresender (forward), så kommer headerne slet ikke med
(undtagen From: og Subject: men de kan ikke bruges til så meget).

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Holst

Dato : 28-05-05 21:16

Kent Friis wrote:

> Og når man videresender (forward), så kommer headerne slet ikke med
> (undtagen From: og Subject: men de kan ikke bruges til så meget).

Det kommer vel an på, hvad klienten er sat op til at gøre ...

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-05 21:26

Den Sat, 28 May 2005 22:15:55 +0200 skrev Holst:

> Det kommer vel an på, hvad klienten er sat op til at gøre ...

Så lad os sige "så kommer headerne normalt ikke med"

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Holst

Dato : 28-05-05 21:34

Kent Friis wrote:

> Så lad os sige "så kommer headerne normalt ikke med"

Er det normalt? Langt de fleste forwards, som jeg modtager, har den
forwardede mail vedhæftet og ikke inkluderet i teksten. Måske er mine
modtagede mail ikke repræsentative, men bedømt ud fra dem er det nu
normalt at alle headere kommer med, fordi mailen er vedhæftet.

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-05 21:44

Den Sat, 28 May 2005 22:34:22 +0200 skrev Holst:

> [...]
> modtagede mail ikke repræsentative, men bedømt ud fra dem er det nu
> normalt at alle headere kommer med, fordi mailen er vedhæftet.

Vi snakker om ulempen ved *ikke* at vedhæfte mail'en.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Holst

Dato : 28-05-05 22:28

Kent Friis wrote:

> Vi snakker om ulempen ved *ikke* at vedhæfte mail'en.

Ja, det er jeg klar over. Jeg kommenterer blot dit:

"Og når man videresender (forward), så kommer headerne slet ikke med
(undtagen From: og Subject: men de kan ikke bruges til så meget)."

og det senere

"Så lad os sige "så kommer headerne normalt ikke med""

fordi min erfaring er, at headere i høj grad kommer med, når der
forwardes. Men det er nok bare mig, der ikke er repræsentativ

Nå, det er også ligegyldigt. Glem mig.

Fra : Carsten Holck

Dato : 29-05-05 22:31

Mr. Fox said the following on 28-05-2005 20:05:
> [...]
>

> Nu har jeg så bare videresendt brevene til spoof¤ebay.com, men ser nu at jeg
> skulle have vedhæftet brevet. hvad er forskellen????

Sålænge headerne kommer med (og derbeder de også om) kan de sagtens
finde ud af det, de plejer at svare ret hurtigt, først med et
automatiseret, derefter lidt senere med et mere detaileret svar (stadig
standard, men mere vurderet)

/carsten