Vold mod kvinder
Fra : Per Vadmand

Dato : 27-05-05 16:03

Mænds vold mod kvinder er almindeligt - og oftest berettiget - fordømt. Det
omvendte, kvinders vold mod mænd, regnes stadig for nærmest komisk, jvf.
tegneserien "Gyldenspjæt," hvis nogen kan huske den.

Seneste eksempel tv-reklamen med en ung fyr, der står i billetkø og ender
med at få bank af damen i billetlugen, fordi han ikke kan finde sine penge.
Prøv engang at bytte rollerne om - nej, vel?

Det dér med ligeberettigelsen er ret ensidigt på nogle punkter...

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-05-05 23:18

Per Vadmand wrote:
> [...]
> Prøv engang at bytte rollerne om - nej, vel?
>
> Det dér med ligeberettigelsen er ret ensidigt på nogle punkter...

Tænk engang... Jeg troede egentligt kun at du kunne lukke lort ud. Men
her erklærer jeg mig 100% enig.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-05-05 10:03

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
Det

> Tænk engang... Jeg troede egentligt kun at du kunne lukke lort ud. Men
> her erklærer jeg mig 100% enig.

Også enig herfra, da jeg konstant render rundt med to blå øjne : o )))

Boni

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 06:17

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> Mænds vold mod kvinder er almindeligt - og oftest berettiget - fordømt.
> Det omvendte, kvinders vold mod mænd, regnes stadig for nærmest komisk,
> jvf. tegneserien "Gyldenspjæt," hvis nogen kan huske den.

Vadmands domme er vist altid baseret på KUN TEGNESERIER

Os der kender liver ved, at piger tæver deres samboende kærester cirka så
ofte som omvendt - men mænd er ikke klynkedorter, der går til politiet
Måske Valby og fortidens Vesterbro havde hyppigere berettigede lussinger til
primadonnahystaderne, end dameopkald til vagthavende om at "nu må I altså
komme straks for min mand har for syvende gang i aften truer med at slå mig
ihjel"

----------------------

MWebers ANSVARsetik/SINDELAGsetik

Hidsige teologer kan svinge sig op til medlidenhedbaseret moraliseren for at
profilere sig.

Men har man som en ansvarlig professorsønnesøn og ingeniørsøn LÆRT LOGIK,
har man et kald og et ansvar til at videreføre Luthers, Grundtvigs og
Glistrups forøgelse af størst mulig lykke for EU-ere. Ulandsfolk fatter
ingen - dem har vi ikke ansvar for.

Ekstrabladet fortæller idag om spædbørnsmødre, der absolut skal bryste sig
(ekshibitionist-amme) og være babyklit-ekshibitionister(skifte ble på
restaurantsbordet, på de middagsborde, hvor der er mest crowded i City.

Snerpede restaurantsejere er begyndt at sætte skilte op "Har din baby fået
cafetur NOK" for chikanen mod de barnløse, misundelige restaurantsgæster
handler helt klart om , at selvtillidsfattige mødre ønsker 15 minutters
berømmelse HVER AFTEN - helt ligesom de homosexuelle blottere, der betaler
muslimbander for at stene dem, når de SctPatrick-day marcherer nøgne om
lørdagen på hitzbollahbuthtahrir-nørrebro-hovedgaden.

Max Weber fik preussisk 15min-berømmelse ved logisk samfundsanalyse, der
står på skuldrene af Kant og Nietzsche. Han smilede overbærende af
fanatikeres sindslags-etik, som den vor modstandsbevægelse skadede landet
med. Han beundrede Scavenius-modellens ansvarlige afvejning af, hvad skaber
størst mulig lykke for flest mulig mennesker.

Egocentrisk visen sig frem kan være nødvendig for at trænge gennem
mediemuren, og Spies og Glistrup er her genier, jeg gerne lærer af. Men den
stille, underfundige magt, der blæser på matriarkatet fx Stauning's og hans
finansminister Bramsnæs' under krigen, bør vi alle interessere os mere for.

Hommels velbegrundede ydmygelsestortur, dvs ikke-tortur, med at lade fanger
skide i bukserne , mens vestluder ser på, så da rystes i deres koranske
grundvold, er fornem etik(selvfølgelig har alle de fangne, knælende
terrorister besvimet kun for at komme i TV)

Årestrup poetiserer, at den elskede har "en afgrund i sit blik". Ligesom
Grosbøll lyrisk leger med liturgi-spinnoff. Ord kan ikke såre - Vesten
modsat Islam er legeplads for den fri tanke. Hvor længe ? ? ?