Skade med midlertidig forsikring...øv øv ø~
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 15:40

Ja, så røg min chance for elitebillist status i denne omgang.
Sagen er den at jeg for 14 dage siden købte en ny (brugt)
bil hos en privat. Han ville så stå for omregistreringen, og
ville oprette en midlertidig forsikring. Meningen var så at
jeg ville flytte den til mit eget (GF-Forsikring) når jeg fik
papirer på den.

Men så skulle det selvfølgelig ske at jeg bakkede ind i en
anden bil i dag. Flot !
Men hvad gør jeg så. Har ikke modtaget papirer på forsikringen.
Skal jeg kontakte motorkontoret og finde
ud af hvor han har lavet forsikring ?
Og hvad gør jeg så når jeg ved det. Er jeg tvunget til at
blive i et sikkert pissedyrt selskab fordi jeg har lavet en skade, eller kan
man få det flyttet til GF alligevel eller hvordan foregår den slags...

Håber der er en herinde der kan kaste lidt lys på min situation. Har aldrig
lavet skader før, så aner ikke
hvad jeg skal gøre i denne situation.

På forhånd tak

Jimmy_K

Fra : Kent Nielsen

Dato : 27-05-05 17:02

"Jimmy_K" <jimmy_k76SnabelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, så røg min chance for elitebillist status i denne omgang.

Du kan jo vælge at betale for skaden selv, så bliver du ikke belastet af
den.

> [...]
> ville oprette en midlertidig forsikring. Meningen var så at
> jeg ville flytte den til mit eget (GF-Forsikring) når jeg fik

Måden man gør det på, er at du INDEN han går på motorkontoret, udstyrer ham
med en forsikringsbegæring / bevis fra GF, så var du havnet det rigtige sted
med det samme.

> [...]
> anden bil i dag. Flot !
> Men hvad gør jeg så. Har ikke modtaget papirer på forsikringen.
> Skal jeg kontakte motorkontoret og finde

Spørg sælger ?

> Og hvad gør jeg så når jeg ved det. Er jeg tvunget til at
> blive i et sikkert pissedyrt selskab fordi jeg har lavet en skade, eller
> kan man få det flyttet til GF alligevel eller hvordan foregår den slags...

Nej, du har svjh 14 dage til at fortryde / taget et andet

> Håber der er en herinde der kan kaste lidt lys på min situation. Har
> aldrig lavet skader før, så aner ikke
> hvad jeg skal gøre i denne situation.

Prøv at høre sælger om han har omreg. hvornår og til hvilket selskab.

> På forhånd tak

Selv tak, håber det var til hjælp

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 17:25

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> "Jimmy_K" <jimmy_k76SnabelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du kan jo vælge at betale for skaden selv, så bliver du ikke belastet af
> den.

Tror jeg desværre ikke jeg har råd til Bilen blev godt skrællet fra
forskærm til bagerste kofanger. Såee...

> Måden man gør det på, er at du INDEN han går på motorkontoret, udstyrer
> ham med en forsikringsbegæring / bevis fra GF, så var du havnet det
> rigtige sted med det samme.

Grunden til at vi gjorde det på den måde, var at jeg ikke havde solgt min
anden bil endnu.
Håbede på at vinde lidt tid så jeg kunne få den solgt uden at blive
desperat.

> Spørg sælger ?

Kan desværre ikke komme i kontakt med ham. Hans tlf er åbenbart slukket
Kan/må motorkontore oplyse hvor han har oprettet forsikringen ?

> Nej, du har svjh 14 dage til at fortryde / taget et andet

Også når man i den mellemliggende periode har lavet en skade ?
Håber det satme !!!

> Prøv at høre sælger om han har omreg. hvornår og til hvilket selskab.

Se overnstående svar. Og ja, ved godt det var tumpet at vi ikke aftalte
et bestemt selskab. Men sådan kan man jo være bagklog...

>Selv tak, håber det var til hjælp

Det var ihvertfald meget bedre end ingenting
Så tusind tak !

Mvh
Jimmy_K

Fra : Madsen

Dato : 27-05-05 19:11

Jimmy_K wrote:
> [...]
> ville oprette en midlertidig forsikring. Meningen var så at
> jeg ville flytte den til mit eget (GF-Forsikring) når jeg fik

Har du ikke fået en genpart af omregistreringen og forsikring, hvis ikke
kontakt sælger.

> [...]
> anden bil i dag. Flot !
> Men hvad gør jeg så. Har ikke modtaget papirer på forsikringen.
> Skal jeg kontakte motorkontoret og finde

Læste du ikke hvad der stod på de forsikrings papier du skriv under på?
Hvis sælger selv har under skrivet papierne begynder det at blive spændende.

> [...]
> blive i et sikkert pissedyrt selskab fordi jeg har lavet en skade,
> eller kan man få det flyttet til GF alligevel eller hvordan foregår

Du kan godt flytte til GF men det bliver i den dyre afdeling når du har en
skade inden for de sidste tre år.

> Håber der er en herinde der kan kaste lidt lys på min situation. Har
> aldrig lavet skader før, så aner ikke
> hvad jeg skal gøre i denne situation.

Desværre er det nok med en skade til at give en dyr forsikring, se side 7
http://www.gf-forsikring.dk/files/Bilforsikring.pdf?frames=no& (skriv selv
& tegnet hvis det ikke kommer med).

Men det kan være at det kan betalesig at betale skaden selv( hvis den ikke
er for dyr).
Men du kan prøve og ringe til dem og høre hvad de vil sælge en forsikring
til( det er altid en god ide at høre mere end et forsikrings selvskab.
--
Madsen

Fra : bergmand2004

Dato : 27-05-05 20:02

Personligt ville jeg aldrig benytte den fremgangmåde du beskriver, har
købt mange biler privat og det har altid været mig (køber) der
omregistrede hvilket man har 3 uger til efter købet, på den anden måde
har du jo ingen garanti for at bilen nogensinde bliver omregistreret til
dig, han kan i princippet melde den stjålet han har jo stadig
registreringsattesten... Som regel at det også sælgers forsikring du
kører på indtil den bliver omregistreret, hvis han endnu ikke har
omregistreret den er det altså ikke din forsikring det går ud over...
Har aldrig hørt om midlertidige forsikringer men det findes sikkert...

http://www.kandu.dk/

Fra : Madsen

Dato : 27-05-05 20:31

bergmand2004 wrote:
> [...]
> omregistreret den er det altså ikke din forsikring det går ud over...
> Har aldrig hørt om midlertidige forsikringer men det findes sikkert...

Nu er det ikke mig der har anvendt den metode, er plejer at levere det
forsikrings bevis fra det selskab som jeg vil have min forsikring ved, det
bliver brugt til omregistreringen(når det er ved forhandler) hvis det er
køber der skal omregistere har han 14 dage(sælgers forsikring dækker svjh i
den periode) fra slutseddel er skrevet til den skal være omregisteret og
tegnet ny/anden forsikring.
Hvis det er ved privat vil jeg også anvende din metode.
--
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 20:57

"bergmand2004" <bergmand2004.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har du jo ingen garanti for at bilen nogensinde bliver omregistreret til
> dig, han kan i princippet melde den stjålet han har jo stadig

Ja men jeg har en kopi af den midlertidige omregistrerings blanket.
Har også fået den nye reistreringsattest, så ingen problemer der.
Ville også helst have haft den i mit eget selskab med det samme. Men da
det var et impulskøb en Lørdag eftermiddag, slog jeg til på de betingelser.
Det var også en fordel for mig (troede jeg) idet jeg kunne vinde lidt tid,

jeg kunne få solgt den gamle til en fornuftig pris uden at blive desperat.
Er en fattig studerende der ikke har råd til to forsikringer...

>Som regel at det også sælgers forsikring du
> kører på indtil den bliver omregistreret, hvis han endnu ikke har
> omregistreret den er det altså ikke din forsikring det går ud over...

Den er omregistreret, når jeg har modtaget den nye attest.
Har bare ikke hørt fra det nye selskab endnu.

> Har aldrig hørt om midlertidige forsikringer men det findes sikkert...

Diverse bilforhandlere bruger det meget. Det er jo derfor man har 14 dage
fra modtagelsen af policen til at skifte selskab.
Mit problem bliver så om jeg må skifte selskab, med denne skade.
Håber ikke de binder mig til forsikringen pga skaden. Har svært ved at
forestille mig at GF-Forsikring gerne vil tage den hvis de skal til at
betale
for skaden.

Så summa summarum :
Spørgsmålet bliver om GF stadig skal tage den nu hvor jeg har lavet den
skade.

Mvh
Jimmy Køhler

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-05-05 21:21

> [...]

> købt mange biler privat og det har altid været mig (køber) der
> omregistrede hvilket man har 3 uger til efter købet,

Personligt ville jeg ALDRIG lade køber alene stå for omregistreingen!!!!.
Der er for mange som ikke omregistrere, og køre gratis rundt i din bil. Jeg
har prøvet en- heldigvis kunne hans mobilnr. spores, og så stoppede den fest
;).

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 21:24

> [...]
> Der er for mange som ikke omregistrere, og køre gratis rundt i din bil.
> Jeg har prøvet en- heldigvis kunne hans mobilnr. spores, og så stoppede

Lige nøjagtigt ! Og netop derfor respekterede jeg sælgers ønske
om at stå for omregistreringen. Har selv prøvet det med at folk kører
gratis i ens bil. Det er bare surt !

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 20:50

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jimmy_K wrote:

> Har du ikke fået en genpart af omregistreringen og forsikring, hvis ikke
> kontakt sælger.

Har fået de nye registreringspapirer. Så ingen problemer der.
Har bare ikke hørt noget fra forsikringsselskabet.

> Læste du ikke hvad der stod på de forsikrings papier du skriv under på?
> Hvis sælger selv har under skrivet papierne begynder det at blive
> spændende.

Hvad sælger skriver i papirerene kan være ligegyldigt, da bilen bare skulle
flyttes til mit eget selskab. (GF-Forsikring)
Problemet ligger i om jeg stadig kan det nu, eller om jeg hænger på det
andet selskab pga. skaden.

> Du kan godt flytte til GF men det bliver i den dyre afdeling når du har en
> skade inden for de sidste tre år.

Det er også det jeg er bange for.

> Men det kan være at det kan betalesig at betale skaden selv( hvis den ikke
> er for dyr).

Det bliver sku nok for dyrt. Jeg ramte bilen i føresiden, men hun fortsatte
desværre
ligeud. Så hele siden er rykket i stykker fra fordør til bagskærm

> Men du kan prøve og ringe til dem og høre hvad de vil sælge en forsikring
> til( det er altid en god ide at høre mere end et forsikrings selvskab.

Har været kunde hos dem de sidste 3 år, så håber jeg kan finde en løsning
med dem.

Mvh
Jimmy_K

Fra : hh

Dato : 27-05-05 21:10

Hejsa,

Hvis skaden er sket INDEN den er omregistreret er der sælgers
forsikringsselskab der hænger på den, det gør de i de 3 uger man har til
at omregistrere i.

HAR han omregistreret den, er det dig og dit nye selskab der hænger på den.

mvh. hh

Fra : hh

Dato : 27-05-05 21:11

Du skal selv skrive under på er forsikringsbevis til det nye selskab -
så du bør da vide hvor den er forsikret....

/HH

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 21:22

"hh" <hhandresen@REMOVE_THIS.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du skal selv skrive under på er forsikringsbevis til det nye selskab - så
> du bør da vide hvor den er forsikret....

Det er ikke nødvendigt ved alle selskaber.
Tryg, Top Danmark og Codan kræver det ikke.
Af samme grund kan en bilforhandler jo oprette
en forsikring på en kundes bil, så han kan sætte
plader på den. Kunden har så de 14 dage til at
flytte forsikringen.

Men kan høre mit første spørgsmål nok burde have
været lagt i dk.videnskab.jura.
Så har også stillet spørgsmålet der.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-05-05 20:21

Jimmy_K wrote:

> [...]
> Af samme grund kan en bilforhandler jo oprette
> en forsikring på en kundes bil, så han kan sætte
> plader på den. Kunden har så de 14 dage til at

Svjv er der ingen selskaber der kræver underskrift mere, men der skal
derimod undrskrift på en omreg. blanket til motorkontoret, hvadenten man
ønsker at ny-indregistrere eller at omregistrere, det kan man ikke slippe
for.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-05-05 20:45

> [...]
> plader på den. Kunden har så de 14 dage til at
> flytte forsikringen.
>
> Men kan høre mit første spørgsmål nok burde have

Hvis bilen er omregistreret gælder forsikringen som er skrevet i
forsikringsbeviset, længere er den ikke.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg