"Windows"-notepad til Mac
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-05-05 14:51

Hejsa.

Findes der et program der kan gemme tekst i samme *.txt-formattering,
som Windows bruger?

Specifikt skal jeg bruge det til ASP-programmering, som også skal åbnes
på en PC, men som det er nu i TextEdit kommer der nogle firkanter og
noget rod!

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 15:20

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
>
> Specifikt skal jeg bruge det til ASP-programmering, som også skal åbnes
> på en PC, men som det er nu i TextEdit kommer der nogle firkanter og

hvad med ee ? den laver vidst ikke de linebreaks der (?)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-05 15:57

Rasmus Nielsen <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> wrote:

> [...]
>
> Specifikt skal jeg bruge det til ASP-programmering, som også skal åbnes
> på en PC, men som det er nu i TextEdit kommer der nogle firkanter og

kig på

http://www.barebones.com/products/textwrangler/index.shtml

den er gratis :)

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 27-05-05 16:43

fRasmus Nielsen skrev:

> Findes der et program der kan gemme tekst i samme *.txt-formattering, som
> Windows bruger?

TextEdit kan vel godt: Når du arkiverer, skal du vælge "Latin 1" som
tekstkodning. Men det er lidt noget bøvl.

Jeg selv bruger PageSpinner til asp.
http://www.optima-system.com/pagespinner/

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-05-05 16:54

Rasmus Nielsen <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> wrote:

> Hejsa.
>
> Findes der et program der kan gemme tekst i samme *.txt-formattering,
> som Windows bruger?

TextEdit

> Specifikt skal jeg bruge det til ASP-programmering, som også skal åbnes
> på en PC, men som det er nu i TextEdit kommer der nogle firkanter og
> noget rod!

Husk at vælge det rette tegnsæt når du gemmer "Western (Mac OS Roman)"
som Textedit bruger som standart er et dårligt valg.

hint: brug "save as" eller indstil et andet tegnsæt i Textedits
indstillinger.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 2x300GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 18:01

> [...]

> Specifikt skal jeg bruge det til ASP-programmering, som også skal åbnes
> på en PC, men som det er nu i TextEdit kommer der nogle firkanter og

Brug BBEdit Lite, den er gratis og du kan gemme i PC tekstformat.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-05-05 22:01

> Brug BBEdit Lite, den er gratis og du kan gemme i PC tekstformat.
Jep, den virker til det hele. Er ikke så 'lækker' med farver osv. men
den er enkel og overskuelig og kan alligevel meget.

Fra : Kenneth

Dato : 27-05-05 18:58

Rasmus Nielsen wrote:

> Specifikt skal jeg bruge det til ASP-programmering, som også skal åbnes
> på en PC, men som det er nu i TextEdit kommer der nogle firkanter og
> noget rod!

Brug din favorit Mac editor, og kør din textfil gennem dos2unix bagefter.

http://dos2unix.darwinports.com/

Mvh
Kenneth