Service aftale på bil
Fra : Per Tordrup

Dato : 27-05-05 12:04

Hej

Vi har købt en Citroen C3 og har overvejet at tegne en serviceaftale, hvor
alt reperation og service er betalt, men kan det svare sig. Er der nogle i
gruppen som har erfaring med disse serviceaftale.

Per, Aalborg

Fra : Kim Andersen

Dato : 27-05-05 12:18

Hej Per.

Jeg stod i samme situation, dog med en en type bil mærke, og overvejede om
det kunne betale sig.
Men hvis man nu skal have det skal man, synes jeg at den, skal tegne for
min. 4 år.

Da de første 2 år jo er under garanti. Så der for man ikke rigtig noget ud
af det.

Så jeg har vagt ikke at gøre det. Det er en del at betale omkring 5000-6000
kr pr. år for det.

/Kim

Fra : Per Tordrup

Dato : 27-05-05 12:26

Citroen har godt nok kun et års garanti, men så har de tre års garanti på de
drivene dele, motor, gearkasse kobling osv´. Jeg tror at en opsparing i
banken bedre kan betale sig

Per

Fra : David Bjergsø

Dato : 27-05-05 12:54

"Per Tordrup" <ds013aper@airmat.dk> wrote in message
> [...]
> de drivene dele, motor, gearkasse kobling osv´. Jeg tror at en opsparing i

Som ugangspunkt kan det aldrig svare sig at købe en serviceaftale på noget,
da firmaerne ikke gør det for at være venlige, men for at tjene penge ...
det funger i praksis som en forsikring ... en masse betaler for det, og et
par stykker får noget ud af det ....

/David

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 12:54

> [...]
> af det.
>
> Så jeg har vagt ikke at gøre det. Det er en del at betale omkring

Nu kan det jo så godt være, at jeg misforstår ordet serviceaftale, men jeg
ville da mene at det også gælder alm. service, og så er det jo et spørgsmål
om hvor mange kilometer man kører om året, og hvor tit man så skal til
service.

--
Dannie

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-05-05 13:25

Per Tordrup wrote:

> Vi har købt en Citroen C3 og har overvejet at tegne en serviceaftale, hvor
> alt reperation og service er betalt, men kan det svare sig. Er der nogle i
> gruppen som har erfaring med disse serviceaftale.

Vi har serviceaftale på vores Xsara HDI Weekend, mest fordi FDM
anbefaler det for dieselbiler. Vi har ikke haft brug for at få
repareret store ting, der falder ind under serviceaftalen (det gør
stenslag i forruden ikke :-/ ) så ind til videre har det fungeret som
et abonnement på serviceeftersynene.

Citroën i Søborg er dog også meget flinke til at klare småtingene
uden beregning. For eksempel er det ikke videre nemt at skifte
forlygtepærer og i starten havde de det med at springe efter max. et
halvt år. Det blev bare ordnet - og det seneste sæt er vist af den
rigtige type for de har holdt fint i over et år

Ebbe