Hurtigmås!!!
Fra : Rikke & Per

Dato : 27-05-05 11:06

Vi skal på ferie i Tyrkiet om en uges tid. Jeg har været der to gange før og
er begge gange blevet ramt af "turistmave" (diaré) efter få dage. Ikke at
det afholder mig fra en tur derned igen, men det kunne jo være rart at
undgå.
Findes der en (forebyggende) kur?? ("Paraghurt" har jeg uden held forsøgt
mig med!!)

m.v.h.
Per

Fra : Stig Nielsen

Dato : 27-05-05 12:05

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse
> [...]
> undgå.
> Findes der en (forebyggende) kur?? ("Paraghurt" har jeg uden held forsøgt

Det bedste råd er kort og godt tænk over hvad du spiser !

Lad være med at spise salat, drik kun vand fra flasker (gælder også til
tandbørstning) og sørg for at der ikke er isterninger i dine drinks.

Spis kun frugt der skal skrælles.

Stig

Fra : Ham Selv

Dato : 27-05-05 12:12

> [...]
> undgå.
> Findes der en (forebyggende) kur?? ("Paraghurt" har jeg uden held forsøgt

Årsagen til det er som reglen vand .. drik kun flaskevand og spis kun
mad du kender ..

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 13:29

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> wrote in message
> [...]
> undgå.
> Findes der en (forebyggende) kur?? ("Paraghurt" har jeg uden held forsøgt

Hej

Ved godt du spørge efter forebyggende.
Men hvis uheldet er ude, så har jeg haft god glæde af Propiden (Ja ja, en
prop i den *G*).
Man tager to piller, hvis man efter en time stadig har problemer, tager man
en til, det bliver man så ved med, indtil man har nået det max indtag der
står på pakken (kan ikke lige huske det).
Jeg har aldrig været nødt til at tage mere end 3 piller, tit kun 2.
Og jeg har boet i Mexico, hvor jeg spiste som en indfødt, så jeg har oplevet
min del af dårlig mave.

Hilsen Ditte

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-05-05 13:39

> [...]
> undgå.
> Findes der en (forebyggende) kur?? ("Paraghurt" har jeg uden held forsøgt

Hejsa Per

Vi har med held brugt Propiden 2mg de to gange vi har været i Tyrkiet. Det
har stoppet den dårlige mave indenfor 12 - 24 timer, og er ikke vendt
tilbage senere på ferien.

Go' ferie
Diana

Fra : Johnt

Dato : 28-05-05 14:03

> [...]
> undgå.
> Findes der en (forebyggende) kur?? ("Paraghurt" har jeg uden held forsøgt

Jeg har for en del år siden skiftet Paraghurt ud med Idoform, som jeg syntes
virker bedre. Men det er vigtigt at man tager pillerne regelmæssigt.

Hilsen
Johnt

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 10:50

> [...]
syntes
> virker bedre. Men det er vigtigt at man tager pillerne regelmæssigt.

Jeg har også gode erfaringer med Idoform.
Idoform virker forebyggende - mens Propiden (interessant navn i øvrigt...)
virker stoppende. Generelt er det ikke sundt at stoppe den slags når først
det er kommet så vidt, medmindre man SKAL ud på en 8 timers bustur uden
mulighed for toiletbesøg. Forebyggelse er bedre.

Mvh Torben