printbeskytte et word dokument
Fra : carsten

Dato : 27-05-05 10:11

Hej NG.
Jeg har været på jagt efter mit spørgsmål før, men jeg har fået at vide, at
det KAN lade sig gøre at print beskytte et word dokument, men jeg ANER ikke
hvordan.
Er der nogen der kan hjælpe?

--
Check min hjemmeside
http://www.nyhedsoverblikket.dk

Fra : MFO

Dato : 27-05-05 10:20

carsten wrote:

> [...]
> Jeg har været på jagt efter mit spørgsmål før, men jeg har fået at
> vide, at det KAN lade sig gøre at print beskytte et word dokument,

Hej!
Alt hvad der kan ses på skærmen, kan printes ud, længere er den ikke!

--
Michael

Fra : Mads

Dato : 27-05-05 10:51

"carsten" <try.to@guess.who> wrote in message
> [...]
at
> det KAN lade sig gøre at print beskytte et word dokument, men jeg ANER

Så har du ikke fået det hele at vide eller har fået noget forkert at vide.

> Er der nogen der kan hjælpe?

Det er muligt at gøre det lidt sværere at printe, men hvis en bruger ønsker
at printe det kan man også.

Du kan lave et par makroer med navnene FilePrint og FilePrintDefault og
lægge dem i dokumentet. Det vil forhindre brugeren i at bruge de alm Print
knapper. Men det forhindrer ikke brugeren i at bruge makroer til at printe
dokumentet. Derudover skal man overveje problematikken omkring
makrobeskyttelse der kan forhindre ovennævnte makroer i at forhindre
brugeren i at printe.

Samtidig skal du overveje hvad du vil gøre med de brugere der blot kopiere
hele dokumentet over i et nyt dokument og printer det.

Hvad skulle formålet være med at brug redigeringsværktøjet Word til at vise
et dokument brugeren ikke må printe?

Mvh Mads