Aircon lugter
Fra : claus b. p.

Dato : 27-05-05 09:27

Er der nogen der kender et produkt man kan benytte til at få aircon til at
holde op med at lugte som et surt gammelt køleskab?

/Claus

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-05-05 10:30

claus b. p. wrote:
> Er der nogen der kender et produkt man kan benytte til at få aircon
> til at holde op med at lugte som et surt gammelt køleskab?

Det er 99% sikkert fordi der er bakterier i dit system. Jeg ville tage og
køre til en forretning og få kigget på det.. Sådan et aircon anlæg skal
alligevel kontrolleres en gang om året.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-05-05 11:44

claus b. p. wrote:
> Er der nogen der kender et produkt man kan benytte til at få aircon til at
> holde op med at lugte som et surt gammelt køleskab?

Husk fremover at bruge din AC regelmæssigt - ellers vil du opleve at det
sker igen...

Mit eget er aldrig slået fra....

> /Claus

Lars B

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-05-05 13:31

Hej,

On Fri, 27 May 2005 12:44:12 +0200, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>Husk fremover at bruge din AC regelmæssigt - ellers vil du opleve at det
>sker igen...
>Mit eget er aldrig slået fra....

Samme her - og har aldrig problemer med lugt.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 27-05-05 22:44

On Fri, 27 May 2005 14:31:04 +0200, Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

>Samme her - og har aldrig problemer med lugt.

Aldrig slået fra? -> så kan det da ikke være særligt effektivt...
(koldt).

Jég tænder mit anlæg fra tid til anden og for at fjerne fugten, og
hvis ruderne dugger mm.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-05-05 00:52

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev
> Aldrig slået fra? -> så kan det da ikke være særligt effektivt...
> (koldt).

Bare varmeevnen altid er lidt større, så er der ikke noget til hinder for at
den køler effektivt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-05-05 15:29

Mogens wrote:

> Aldrig slået fra? -> så kan det da ikke være særligt effektivt...
> (koldt).

Mit er automatisk - så temperaturen er den jeg nu har sat den til,
hvorfor skal jeg så slukke/tænde det manuelt?

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 29-05-05 09:19

On Sat, 28 May 2005 16:28:30 +0200, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>Mit er automatisk - så temperaturen er den jeg nu har sat den til,
>hvorfor skal jeg så slukke/tænde det manuelt?

Talen var vedr. aircon, som er manuelt. Men du har åbenbart klimaanlæg
eller monteret en termostat på dit aircon...

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 16:32

Mogens wrote:

> Talen var vedr. aircon, som er manuelt. Men du har åbenbart klimaanlæg
> eller monteret en termostat på dit aircon...

My bad :) ... det er selvfølgelig fuldautomagisk klima i min 6'er...

Men det ændre ikke min holdning. Min Rover 620si havde også AirCon
(manuelt), og det var heller aldrig slukket...

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 29-05-05 16:34

On Sun, 29 May 2005 17:31:52 +0200, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>My bad :) ... det er selvfølgelig fuldautomagisk klima i min 6'er...

:)

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-05 16:40

Mogens wrote:

> :)

> Så kan det da ikke være særligt effektivt...?
> (koldt)

Jo da :)

Lars B

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-05-05 10:01

Hej,

On Fri, 27 May 2005 23:43:41 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Aldrig slået fra? -> så kan det da ikke være særligt effektivt...
>(koldt).

Jo, det er rigtig effektivt faktisk! Men det er automatisk, jeg
indstiller bare den temperatur jeg ønsker i bilen så sørger den selv
for resten. Samtidig får man affugtet luften i vinterhalvåret, og
kølet den om sommeren.

Jeg vil tro man kan få samme effekt på et "manuelt" anlæg ved blot at
skrue op for varmen med aircon knappen aktiveret.

Muligvis bruger aircon en smule ekstra brændstof, men jeg syntes ikke
jeg kan registere nogen ændring med mit nuværende kørselsmønster.

** Lars