Pontiac Sunbird=Opel Manta ?!?
Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-05-05 09:26

Prøv at kigge på denne annonce jeg faldt over !!
Det ligner da grangiveligt en Opel Manta eller er jeg helt ude og svømme ?!?

http://www.blocket.se/view/4744793.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Christian Flasche

Dato : 27-05-05 09:31

e" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv at kigge på denne annonce jeg faldt over !!
> Det ligner da grangiveligt en Opel Manta eller er jeg helt ude og svømme
> [...]
Hej Eg

Du er helt ude at svømme men det er nok af andre årsager
De ligner hinanden utroligt meget,men jeg synes at taglinien er
lidt anderledes.
http://www.home.no/bil-mc/Bilder/Opel/Manta/manta%206.jpg

--
Hilsen Christian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-05 10:52

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på denne annonce jeg faldt over !!
> Det ligner da grangiveligt en Opel Manta eller er jeg helt ude og svømme
> [...]

Kaster fluks en redningskran ud til dig, så du ikke drukner

Kig her, især på underkan af den bagerste siderude:

http://www.home.no/bil-mc/Bilder/Opel/Manta/manta%206.jpg

http://communities.zeelandnet.nl/data/manta/upload/fotos/101-0110_IMG.jpg

http://www.motors-reunited.co.uk/images/manta2.jpg

Den sidste har det samme som Sunbird, stor bagklap med bagrude.

Så jeg håber du får lært at svømme

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Bjørn

Dato : 27-05-05 12:37

> [...]
> Prøv at kigge på denne annonce jeg faldt over !!
> Det ligner da grangiveligt en Opel Manta eller er jeg helt ude og svømme

Jeg håber du kan nå bunden ;)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Christian

Dato : 27-05-05 15:12

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> Prøv at kigge på denne annonce jeg faldt over !!
> Det ligner da grangiveligt en Opel Manta eller er jeg helt ude og svømme
> [...]

pontiac le mans fra 80'erne er ihvertfald den gamle kadett...

Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-05-05 20:05

Jamen de lavede da osse en Cadillac over en Opel ascona !!
har jeg ihvertfald engang hørt !
Synes jo altså bare at den lignede hehe

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-05-05 22:43

On Fri, 27 May 2005 21:04:50 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

>Jamen de lavede da osse en Cadillac over en Opel ascona !!
>har jeg ihvertfald engang hørt !
>Synes jo altså bare at den lignede hehe

Den nu udgåede Cadillac Catera var baseret på en Opel Omega. Den
eneste anden amerikansk Opel jeg kan huske at have set, er en Kadett
forklædt som en Pontiac.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Brian M

Dato : 27-05-05 21:17

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message news:<4296d996$0$79456$14726298@news.sunsite.dk>...
> Prøv at kigge på denne annonce jeg faldt over !!
> Det ligner da grangiveligt en Opel Manta eller er jeg helt ude og svømme ?!?
>
> http://www.blocket.se/view/4744793.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0

Det du har opdaget er at GM´s designere var gode til at lure på hvad
de andre afdelinger af GM havde succes med, kik f.eks på Opel GT og så
en Corvette fra de samme årgange! Efter hvad jeg ved er Sunbird og
Manta to helt forskellige biler. Der findes forøvrigt søstermodeller
til Sunbirden, Buick Skyhawk, Oldsmobile Starfire og en Chevrolet
Monza er grundlæggende samme bil, bygget på GM`s H-body.

Her kan du finde lidt info/billeder af de forskellige biler:

http://monza.homestead.com/specs.html