Er din bil (indbruds)sikker?
Fra : Henrik B.

Dato : 27-05-05 08:40

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=295000

Er din bil sikker? Se biltyvenes favoritter

Selvom de fleste nye biler har startspærrer og elektroniske
nøgler, er det stadig nemmere at stjæle en koreaner end en tysker

Af Rune Melchior Sjørvad - 11:28 - 26. maj. 2005

Det engelske firma Thatcham har lavet en undersøgelse af, hvor
tyverisikre de forskellige bilmodeller er. Og selv om langt de fleste nye
biler er udstyret med elektronisk isenkram, der skal gøre livet surt for
biltyven, er det stadig ikke ligegyldigt, hvor din bil kommer fra.

Vil du have en tyverisikker bil, er det sikrest at investere i
en tysk model. Eksempelvis Audi, BMW og Mercedes. Alle tre modeller får
topkarakteren 'fem stjerner' i den britiske test. Det samme gør Saab og
Volvo. Det skriver forbruker.no

Værre står det til med de koreanske biler Hyundai, Daewoo og
Kia, der alle klarer sig rigtig dårligt i testen, hvilket tyder på, at den
koreanske bilindustri generelt er væsentlig mindre interesserede i
tyverisikkerhed end den europæiske.

Listen byder også på enkelte overraskelser. Blandt andet klarer
enkelte Alfa Romeo- og Fiat modeller sig også ganske dårligt.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-05-05 09:50

Hej!

Henrik B. wrote:

> Er din bil sikker? Se biltyvenes favoritter

Hvor er listen så? Jeg kan kun se en artikel som lovpriser tyske biler

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Non-Desperado

Dato : 27-05-05 16:40

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev:

>Hej!

>Hvor er listen så? Jeg kan kun se en artikel som lovpriser tyske biler

På Thatcham's website er der et link til denne side:
http://www.secureyourmotor.gov.uk/cars/cartheftrating1.asp

Om det er den, der omtales i artiklen aner jeg så ikke, men min
Hyundai Getz er slet ikke så tosset endda sammenlignet med BMW
330. Men det er muligvis kun _tyveririsikoen_ ved de forskellige
biler, der er på linket.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 17:57

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

> Men det er muligvis kun _tyveririsikoen_ ved de forskellige
> biler, der er på linket.

Det _er_ tyveririsikoen der er listet.
--

Jens F

Fra : hanzen

Dato : 27-05-05 09:50

> [...]
>
> Listen byder også på enkelte overraskelser. Blandt andet klarer
> enkelte Alfa Romeo- og Fiat modeller sig også ganske dårligt.

Er det overraskende?
Overraskelsen består vel i at ikke alle italienere klarer sig dårligt.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Ham Selv

Dato : 27-05-05 10:39

> [...]
klarer
> enkelte Alfa Romeo- og Fiat modeller sig også ganske dårligt.

De er velkomne til at stjæle forden hvis de kan ......
Nå ja min "alarm" vejer 90 og lyder navnet Rex

OZ3BTO