De unge
Fra : Mr. D

Dato : 26-05-05 22:21

Dagens ungdom er helt igennem fordærvet. De er dårlige og ureligiøse. De vil
aldrig blive som tidligere unge, og de vil ikke være i stand til at
videreføre vores civilation.

Jeg er meget bekymret for den unge generation. Dagens ungdom er uopdragne,
anstødelige, oprørske og dovne. De elsker luksus, men har afskyelig
fremfærd. De viser afsky for autoriteter og mangler respekt for de ældre. De
rejser sig ikke længere for de ældre, og de modsiger deres forældre. De
snakker i voksnes nærvær, frådser når de spiser, og tyranniserer deres
lærere. Hvilke skrækkelige skabninger vil de blive, når de vokser op?
Jeg frygter for at måtte være afhængig af dem i fremtiden

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-05-05 22:44

> Dagens ungdom er helt igennem fordærvet. De er dårlige og ureligiøse. De
> vil aldrig blive som tidligere unge, og de vil ikke være i stand til at
> videreføre vores civilation.

Hvis du kalder denne verden for en civiliseret verden, så lyder det da bare
godt.

"We Will, We Will Rock You!"
-Queen

> [...]
> De rejser sig ikke længere for de ældre, og de modsiger deres forældre. De
> snakker i voksnes nærvær, frådser når de spiser, og tyranniserer deres

Åh min Gud... Dette er en joke ikke? Snakker i voksnes nærvær? Nu må du sgu
tage dig sammen.
Desuden tror jeg stadigvæk der er masser af fortabte unge til dig. Blev idag
tilbudt et Jehovas Vidner-magasin af en jævnaldrende og jeg sagde glædeligt
tak, da mit Basser-blad var gået tabt i morgenbussen.

>Hvilke skrækkelige skabninger vil de blive, når de >vokser op?

Hmm... Væsener som ikke tyranniserer hele verden i deres søgen efter mere
magt og penge? Fordi eftersom du siger de allerede har penge, så behøver
deres hjerter jo ikke at blive kolde og griske i forsøget på at overleve.

> Jeg frygter for at måtte være afhængig af dem i fremtiden

Jeg glæder mig til den tid.

p.s.
Jeg ved, hvor du bor

Ego autem quia veritatem dico non creditis mihi

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-05 23:05

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Hvis du kalder denne verden for en civiliseret verden, så lyder det da bare
> godt.

Platon ville have elsket dig. Eller hadet dig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-05-05 23:36

> Platon ville have elsket dig. Eller hadet dig.

Hehe... Den får jeg meget (måske ikke lige så Platon-orienteret, men hvad
fanden). Men desværre er jeg fuld af modsætninger, så det er svært at sige

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-05-05 23:57

> Platon ville have elsket dig. Eller hadet dig.

Og nu ser jeg selvfølgelig ser jeg selvfølgelig det sjove i denne tråd og
føler mig nu som det dummeste væsen på jorden eller også føler jeg mig som
ung og uviden.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-05-05 04:41

> [...]

> føler mig nu som det dummeste væsen på jorden eller også føler jeg mig som

det skal du ikke gøre. Det er bare os gamle mennesker, der snobber den.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Mr. D

Dato : 26-05-05 23:56

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]

Dagens ungdom er helt igennem fordærvet. De er dårlige og ureligiøse. De vil
aldrig blive som tidligere unge, og de vil ikke være i stand til at
Babylonsk lertavle - år 3000 f.kr.

[...]
Sokrates - 400 f.kr.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Rune

Dato : 27-05-05 09:05

> [...]
> vil
> aldrig blive som tidligere unge, og de vil ikke være i stand til at

Platon kendte jeg. Men den Babylonske er ny for mig. Har du en henvisning?

I øvrigt fungere sådanne ofte som sådan en slags generisk afvisning af at
noget overhovedet kunne være galt uden at ville se nøgtern på tingene. Det
kunne jo rent faktisk godt, sådan rent teoretisk, tænkes ungdommen i dag var
på afveje i visse henseende.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-05-05 10:35

"Rune" <rune@slambam.dk> writes:

> [...]
> kunne jo rent faktisk godt, sådan rent teoretisk, tænkes ungdommen i dag var

Ungdommen _er_ på afveje. Der er bare noget, der tyder på, at det har
den altid været.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 21:11

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse > Ungdommen
_er_ på afveje. Der er bare noget, der tyder på, at det har
> den altid været.

I så fald er det jo - nu som før - helt berettiget at påpege dette.

Men formålet med den evindelige malen-sure-gamle-mænd-på-væggen er jo netop
at afvise enhver kritik og bekymring. Jf. den ellers morsomme Monty Python
sketch ("we used to DREAM of living in a lake...")

Jeg synes faktisk, der er stor grund til bekymring. Kan af gode grunde ikke
udtale mig om, hvorvidt det samme var tilfældet i Platons tid. Men har en
begrundet mistanke om, at det står værre til i dag - ikke mindst fordi
udviklingen går så meget hurtigere. Nutidens unge er sikkert lige så
forvirrede og sårbare som i Platons tid, men de får kastet langt flere
vrangbilleder lige i snotten.

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-05-05 21:37

S Hansen wrote:

> [...]
> udviklingen går så meget hurtigere. Nutidens unge er sikkert lige så
> forvirrede og sårbare som i Platons tid, men de får kastet langt flere

i stedet for at bekymre hvordan dem udenfor menigheden er, så mener jeg
det er mere relevant at vi i menigheden lever efter NT som der står
skrevet, altså lever i ordet og vidergiver det til andre så de kan blive
sat frie, vi bør mere leve i Ordet så vi bringer Ordet til dem udenfor,
som så kan blive forvandlede og frelste ved prædiken af Ordet og det
vidnesbyrd vi er, det mener jeg er mere relevant

hvorfor har vi ikke vækkelse??????????? jeg tror det er fordi de fleste
kristne har nok i at være kristne for dem selv, de er jo frelste og
kommer i en menighed, de har deres venner der, og det er så det. Det er
deres kristendom. Vi skal være en bibel for dem der ikke læser i
bibelen. Når vi bekymrer os om at være det, så vil også dem som er langt
borte fra Gud få se en kristendom der virker.

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-05-05 23:19

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message
> [...]
> lærere. Hvilke skrækkelige skabninger vil de blive, når de vokser op?
> Jeg frygter for at måtte være afhængig af dem i fremtiden

Er det ikke Platon du siterer? En 2500 år gammel kanonade.

Du bør oppgi kildene når du siterer.

HM

Fra : Vidal

Dato : 27-05-05 19:20

Harald Mossige wrote:

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> Du bør oppgi kildene når du siterer.

(Bare lidt hjælp til Norge:)

Det er en vits, Harald.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Brahmamurti

Dato : 27-05-05 10:47

Mat 6v25 Derfor siger jeg jer: Vær ikke bekymrede for jeres liv,
hvordan I får noget at spise og drikke, eller for, hvordan I får tøj på
kroppen. Er livet ikke mere end maden, og legemet mere end klæderne? v26
Se himlens fugle; de sår ikke og høster ikke og samler ikke i lade, og
jeres himmelske fader giver dem føden. Er I ikke langt mere værd end de?
v27 Hvem af jer kan lægge en dag til sit liv ved at bekymre sig? v28
Og hvorfor bekymrer I jer for klæder? Læg mærke til, hvordan markens
liljer gror; de arbejder ikke og spinder ikke. v29 Men jeg siger jer:
End ikke Salomo i al sin pragt var klædt som en af dem. v30 Klæder Gud
således markens græs, som står i dag og i morgen kastes i ovnen, hvor
meget snarere så ikke jer, I lidettroende? v31 I må altså ikke være
bekymrede og spørge: Hvordan får vi noget at spise og drikke? Eller:
Hvordan får vi tøj på kroppen? v32 Alt dette søger hedningerne jo
efter, og jeres himmelske fader ved, at I trænger til alt dette. v33
Men søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt det andet
gives jer i tilgift. v34 Så vær da ikke bekymrede for dagen i morgen;
dagen i morgen skal bekymre sig for det, der hører den til. Hver dag har
nok i sin plage.

Venlig hilsen
Brahmamurti
www.maitreya.org - Alle religioner er forenede

Fra : Lyrik

Dato : 27-05-05 22:26

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lærere. Hvilke skrækkelige skabninger vil de blive, når de vokser op?
> Jeg frygter for at måtte være afhængig af dem i fremtiden

My God!!
Mener du at.........de bliver ligeså forfærdelige som os!!))

Hilsen
jens