Hjælp - Fiat med fodvask...
Fra : Henrik Mønster

Dato : 26-05-05 20:49

Hejsa

Fiat Seicento 1.1 Suite med AC

Nu her da det er blevet varmt, og AC kører stort set hele tiden, kommer der
pludselig vand ind i kabinen gennem de nederste luftindtag. Det er ret store
mængder, nok til at få våde fødder :o|

Hvad kan det være? Jeg troede at der var en eller anden tilstoppet slange
til kondensvandet, men den kan jeg ikke finde.

Kan det være AC der trænger til eftersyn, utæt køler eller hvad?

M.v.h. Henrik

Fra : Torben Madsen

Dato : 27-05-05 10:49

"Henrik Mønster" <nina.henrik@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til kondensvandet, men den kan jeg ikke finde.
>
> Kan det være AC der trænger til eftersyn, utæt køler eller hvad?

Hvis det er kølervædske, så må du jo kunne se, at det forsvinder i
beholderen til kølervædske. Prøv evt. lige at stikke en finger i vandet og
smag på det - hvis det smager meget sødt, så er det kølervædske. Men det er
jo nok nærmere kondensvand fra kølefladen inde i luftkassen, som ikke kan
rende ud. Normalvis er der et afløb fra bunden af denne luftkasse under
instrumentborden (den kan du nok ikke se, for den sidder på bagsiden), som
går ud i motorrummet. Hvis du kan løfte bilen op, så prøv at tjekke om der
ikke skulle komme et lille afløb ud nede bag motoren - det sidder langt
nede, så du skal nok kigge nedefra. Hvis det stopper, så kan kondensvandet
jo ikke rigtig forsvinde nogen steder hen....

mvh
Torben Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-05 11:05

Torben Madsen skriver:

> [...]
> nede, så du skal nok kigge nedefra. Hvis det stopper, så kan kondensvandet
> jo ikke rigtig forsvinde nogen steder hen....

Og har man lige fået undervognsbehandlet bilen, så kan røret jo let
være stoppet....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe