Bilen hopper ved lave omdrejninger.
Fra : zekeriya

Dato : 26-05-05 20:57

Er der nogen der kan hjælpe med at hjælpe mig en fejl på min Audi A3
1.6
101 hk. Problemet opstår, når jeg træder og slipper gaspedalen med
lave omdrejninger kommer hopper bilen lidt. Den hopper kun et to
gange, Når jeg accelerer eller
deccelerer. Altså motoren starter og stopper (decceleration) ikke
blødt. Der er ikke nogen galt med motor ophænget. Jeg tilsætter
forskellige slags benzin additiver benzin renser men det hjælper ikke.
Den ryster ikke altid hårdt. Der er blevet skiftet gasspjældhus (
grundstillet efter) , lambdasonde, kølevæsketemp.føler, tændrør,
tændkabler,filtre. Det hjælp meget men fejlen er ikke forsvandt helt.
Der er heller ikke falsk luft (prøvet med at sprøjte starthjælp på
indsugnings slanger manifold mens bilen står i tomgang). Motoren
hugger lidt ved accelaration under 2000-2800 omdrejninger. Er der
nogen der har oplevet samme symptommer eller nogen der kan hjælpe med
et gæt eller ideer.
VW kan ikke fejlen.

Fra : claus b. p.

Dato : 27-05-05 09:25

"zekeriya" <zekeriyatamer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hugger lidt ved accelaration under 2000-2800 omdrejninger. Er der
> nogen der har oplevet samme symptommer eller nogen der kan hjælpe med

Skift værkstedet.

Hvad med luftmassemåleren og motorstyringscomputeren? Jeg har hørt om dette
problem på andre fabrikater, hvor en opdatering af programmet i computeren
løste problemet. Men det er vel prøvet? Ellers gå til punkt 1.

/Claus

Fra : zekeriya

Dato : 27-05-05 19:24

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message news:<4296d953$0$691$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> problem på andre fabrikater, hvor en opdatering af programmet i computeren
> løste problemet. Men det er vel prøvet? Ellers gå til punkt 1.

Hej Claus
Jeg glemte at vi også har prøvet en luftmassemåler på 15 minutter
bare for at se om det hjælp, men desvære det var heller ikke den. Jeg
har hørt, om nogle golf modeller skal opgraderes med nye softvære, men
jeg ved ikke om dette gælder også for min motorstyringscomputeren.