Argentina, Chile i November.... eller måsk~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 26-05-05 20:40

Hejsa alle!

vi vil afsted på en ca. 22 dages ferie i November måned i år....
men er stadig lidt i tvivl om destination og rute.. Vores overvejelser går
lidt på en rejse fra Santiago i Chile til Buenos Aires i Argentina (når man
er i Buenos Aires kan vel lige så godt tage et smut til Uruguays hovedstad
Montevideo 3 timers bådtur væk) ..
Er der nogen der har taget den tur ? Kan anbefale nogle af de 2 lande?
eller et helt andet land som er et must...
Det skal gerne indeholde noget godt vejr og varme.....:)
Alternative/bedre ruter i landene ? og hvad er et must at se...

Det skal også helst være udenfor europa;)

Vi har været i en del lande og kan godt lide at opleve noget nyt,
og derfor skal det ikke være et af følgende lande denne gang:

Håber på en masse gode svar....

Belgien, Cypern, England, Frankrig, Grækenland, Holland, Italien, Norge,
Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Østrig,
Indien, Indonesien, Malaysia, Nepal, Singapore, Thailand og Vietnam.USA
Brasilien, Tunesien, Ægypten

mange hilsner

Jan og Mette
http://www.honny.dk

Fra : Coppi

Dato : 26-05-05 21:05

Hej.

Altså bare lige, hvis I ikke har været der, så skal I altså omkring Iquazu
vandfaldende.

Bare helt fantastisk, imponerende.

Prøv, at kikke ind på
www.cc-travel.dk

coppi

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 27-05-05 20:33

hvordan er prisniveauet i argentina??
set at deres valuta er noget nede disse år...
kan du eks. give eksempler på hvad ting koster:)

mvh jan og mette

Fra : Coppi

Dato : 30-05-05 17:49

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan er prisniveauet i argentina??

Argentina og Brasilien er begge meget billige, jeg ved ikke rigtig hvad jeg
skal sammenligne med.

coppi

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-05-05 19:04

> [...]
> hvordan er prisniveauet i argentina??
> set at deres valuta er noget nede disse år...
> kan du eks. give eksempler på hvad ting koster:)

Før var Argentina så absolut det dyreste land i SA, men kunne forestille mig
at den økonomiske krise har ændret på det.

Hvis du søger efter forskellige supermarkeders hjemmesider og finder
"ofertas" vil du selv kunne se forskellen.. på google skriv supermercado
site:.ar
eller prøv http://www.elnenevirtual.com.ar/ofertas.htm (hahaha et kilo
sukker 2 kr.). Det der koster er importerede varer

Hvis prisnevauet ellers er bare i omegnen af hvad den er i Chile, så er stor
set alt meget billigere. Tøj, sko, briller, kontaktlinser, tandlæger, biler,
sprut (14 kr for en god flaske Pisco), restauranter.
Frugt fra boder er et kapitel for sig. f.eks 4 kilo ferskner for 10kr.

p.s. ang andet land så vil jeg gerne selv til Cuba.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 31-05-05 19:32

> p.s. ang andet land så vil jeg gerne selv til Cuba.

også mig, men omkring november måned er der masser af tyfoner i det
område:(

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-05-05 22:18

> [...]
> Alternative/bedre ruter i landene ? og hvad er et must at se...
>
> Det skal også helst være udenfor europa;)

Kender kun Chile og Peru. Burde kunne klares på 22 dage og kunne måske endda
kombines med en tur til La Paz.
Sommeren er i november godt igang i det meste af Sydamerika.

Har selv taget ruten Lima, Cusco, Puno, Tacna (peru) og Arica, Calama og San
Pedro, Santiago(cl) på en måned, men vi brugte alt for lang tid på halløj
(Nytår og jul) så det burde kunne klares på 22 dage. Det forudsætter
naturligvis at man kan flyve hjem fra en anden lufthavn end den man ankom
til.
Specielt to ting står lser op på denne tur. Inca trail og det Chilenske
højland (Altiplano)

Ellers har jeg taget Chile på langs i lejet bil. Fantastisk tur.

I må lige vende tilbage når i har besluttet jer, så kan i måske få lidt mere
konkrete rejsetips.

Med venlig hilsen

Bjarne K.