Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[lidt OT] Digitizer
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-05-05 20:23

Nogen i gruppen der bruger digitizer eller lign. til redigering af
billeder? Synes det er ved at blive liiige anstrengende nok, når jeg
skal være meget præcis med at markere et område i eksempelvis PS.

Nogen der kan anbefale noget godt isenkram til den slags arbejde? Og
helst ikke noget all-in-one med mus og andet ubrugeligt gejl

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : pwee

Dato : 26-05-05 21:43

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://schreiber.se
> -
> "If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"

min Wacom Intuos 2 (A4) er ikke det ultimative til alm billedredigering,
men med arbejde med effekter, brushes og retuche i PS er den god.
med Illustrator, som er et rigtigt tegneprogram, er den næsten uundværlig,
overmåde precis og nøjagtig i brug.
overvejer du så køb A4 formatet, i seriel udgaven, her har du ca 1:1 på din
skærm.
(A5, A6 er for små).
og der medfølger pen og mus, som absolut ikke er ubrugeligt gejl.
se mere på www.wacom.com

//Peewe

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 02:06

"pwee" <peewee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overmåde precis og nøjagtig i brug.
> overvejer du så køb A4 formatet, i seriel udgaven, her har du ca 1:1 på

Wacom er vejen frem. billigerealternativer er spild af penge imho.

> (A5, A6 er for små).

Det er da et spørgsmål om temperament. Jeg har en A5 og vil absolut ikke
have en der er større. Det filder en del på bordet og man skal bruge store
armbevægelser. Jeg vil i hvert fald ikke bytte. Tidligere havde jeg en A6 -
det kan også sagtens bruges til fortoredigering.

Og hvorfor er det lige at den skal være seriel? Min usb virker fortæffeligt.

/jesper

Fra : michael bs

Dato : 27-05-05 10:01

"Jesper" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> [...]
> A6 -
> det kan også sagtens bruges til fortoredigering.

Jeg er enig. A4 er ikke absolut en fordel. Det er meget langt man skal
bevæge armen og meget anstrengende. A5 er meget mere brugbar (og billigere!)
til dit formål.

Og ja: Wacom er vejen at gå. Wacom Intous 2 er et oplagt bud.

mvh Michael

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 17:18

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:4296e1e5$0$716$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Og ja: Wacom er vejen at gå. Wacom Intous 2 er et oplagt bud.

Hvis jeg skulle købe nu ville jeg vælge en Intuos 3

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-05-05 19:34

> [...]
> Jeg er enig. A4 er ikke absolut en fordel. Det er meget langt man skal
> bevæge armen og meget anstrengende. A5 er meget mere brugbar (og

[KLIP]

> mvh Michael

Hej.

Ja, jeg vil give dig ret, jeg har en A4 og hvor har jeg fortrudt, at jeg
købte den, den er for stor, man skal flytte armen så meget rundt.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"