Ny grafikkort til max 2500
Fra : Søren G

Dato : 26-05-05 19:24

Hej i gruppen.

Med Battlefield 2 rundt om hjørnet og lille mig med et GeForce IT 4200 128MB
grafikkort som der ikke kan køre det (efter hvad jeg har kunne læse mig frem
til), er tiden nu kommet til at skifte grafikkortet ud med noget mere
tidssvarende.

Så nu er jeg på herrens mark, for jeg følger ikke med i grafikkort junglen.

Hvad ville være den bedste invistering til max 2500 kroner ?
Grafikkortet bliver smidt i en computer med følgende andre specs :

Et ASUS A7V8X-X motherboard med en AMD Athlon XP Barton 2500+ CPU og 1024 MB
DDR PC333 ECC (PC-2700) RAM.
Og ja, jeg ved godt at jeg kan mase noget hurtigere ram i det motherboard,
men det er nu engang det der sidder i i øjeblikket.

På forhånd tusind tak for jeres forslag.

MVH
Søren

Fra : Søren G

Dato : 26-05-05 19:26

Drejer det sig om + 300 kroner over de 2500 som jeg har sat af, for at få
noget der er så meget bedre er kæresten jo nok til at snakke med (så skal
jeg alligevel tidligt op søndag og handle morgenbrød) ;-( *G

MVH
Søren

Fra : Zulu

Dato : 26-05-05 19:34

Søren G wrote:
> [...]
> motherboard, men det er nu engang det der sidder i i øjeblikket.
>
> På forhånd tusind tak for jeres forslag.

Asus's 6800GT AGP kunne være et bud.
Jeg ved ikke om det er overkill til dit system, og siden det er til AGP, kan
du ikke tage det med til en kommende PC, da den sikkert vil have
PCI-Express.

Det koster 2250,- + fragt.

Zulu

Fra : Vega

Dato : 26-05-05 19:35

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad ville være den bedste invistering til max 2500 kroner ?
> Grafikkortet bliver smidt i en computer med følgende andre specs :

Et Radeon X800XL, ville jeg mene.

Mvh. Vega.

Fra : Carsten

Dato : 27-05-05 05:17

> [...]
> men det er nu engang det der sidder i i øjeblikket.
>
> På forhånd tusind tak for jeres forslag.

Har selv kigget på et Point of View Geforce 6800GT-256MB da det på
www.tweak.dk
får gode anmeldelser særligt i den nye version med 2 ekstra strømstik.
Kortet koster godt nok omkring 2900+fragt, men er et rigtigt Geforce6800GT
kort
med 256MB DDR3 ved omkring 1000 Mhz.

Hilsen Carsten

Fra : Nicolai

Dato : 27-05-05 08:06

Var det noget med en 6 mdr gammelt MSI 6800GT? (Det mest lydløse af dem)

Prisen forhandler vi.

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Søren G.

Dato : 27-05-05 08:27

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> Var det noget med en 6 mdr gammelt MSI 6800GT? (Det mest lydløse af dem)

Ellers tak...Jeg kan godt lide at jeg er den første til at bruge mit HW.

--
Søren

Fra : Nicolai

Dato : 27-05-05 09:00

> Ellers tak...Jeg kan godt lide at jeg er den første til at bruge mit HW.

Fair nok - ærgeligt, for det udskiftes da jeg skal have PCI express i min
firmapc :(

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-05-05 14:19

Nicolai wrote:
> Var det noget med en 6 mdr gammelt MSI 6800GT? (Det mest lydløse af
> dem)
> Prisen forhandler vi.

Hvis du nu skulle angive et 500 kroners interval hvor vi forhandlede i, hvor
lå vi så henne ?

Fra : Nicolai

Dato : 27-05-05 14:21

> Hvis du nu skulle angive et 500 kroners interval hvor vi forhandlede i,
> hvor lå vi så henne ?

2400,- - 2 bud modtaget

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-05-05 15:03

Nicolai skrev:

> 2400,- - 2 bud modtaget

Kan I ikke hoppe over i en markedsgruppe?

Fra : FedeDorit

Dato : 27-05-05 11:46

> [...]
> men det er nu engang det der sidder i i øjeblikket.
>
> På forhånd tusind tak for jeres forslag.

Du kunne bruge ca 1500 på et 6600GT og de sidste penge på noget hurtigere
ram.Selvom du købte et 6800GT kan du jo ikke tage det med hvis du skifter
til et bundkort med PCI Express...Jeg har selv købt et MSI NX6600 VTD128 på
baggrund af samme oplysninger som dig og jeg ved godt at BF2 nok ikke kan
køre i MAX detaljer men det jeg har heller ikke med gjort med mit TI4200 i
BF1942/Desert Combat....men det er jo en smagssag...