Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
A3 printer, fortsættelse
Fra : Ole Larsen

Dato : 26-05-05 16:35

Mandag mailede jeg den HP support-person, der var koblet på mig, samt
supportafdelingen at tiden var ved at være udløbet (for min returret) og
at jeg var bortrejst tirsd., men ville pakke den når jeg kom hjem om
aftenen så jeg kunne returnere den næste dag (efter arb.)og at jeg ikke
blot antydningsvis havde kunnet konstatere at den kunne printe s/h
(302020 er tæt på hvad den kan)
Jeg har ikke hørt eet ord fra dem. Det opfatter jeg som erkendelse af at
mine erfaringer holder stik. At den ikke kan printe s/h billeder
sort-hvide.
Egentligt besyderligt, at stort set alle printerproducenter kan slippe
afsted med at levere farve/s-h printere, der ikke kan printe s-h i
billedkvalitet (på eget fotopapir).
Fortsættelse følger måske....
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Per B

Dato : 26-05-05 21:12

prøv at se her

http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/HP8750/page_3.htm

mvh
Per

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-05-05 21:40

Per B wrote:
> prøv at se her
>
> http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/HP8750/page_3.htm
>
> mvh
> Per
Kender udmærket den omtale/test og de andre på nettet. De var afgørende
for at jeg anskaffede den. Derfor undrer det mig at det ikke, med hjælp
fra HP, kan lade sig gøre i DK. Jeg har dog en formodning.....

Fra : Michael Bothager

Dato : 26-05-05 21:43

Ole Larsen wrote:
> [...]
> Egentligt besyderligt, at stort set alle printerproducenter kan slippe
> afsted med at levere farve/s-h printere, der ikke kan printe s-h i

Hej Jan

Jeg er meget tilfreds med Epson 2100 + QTR + Archival Matte papir. 2100
bør blive billigere nu, da R2400 er på vej.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-05-05 22:04

Michael Bothager wrote:

> Hej Jan
>
> Jeg er meget tilfreds med Epson 2100 + QTR + Archival Matte papir. 2100
> bør blive billigere nu, da R2400 er på vej.

Hej Poul ;-o

Har egentlig gået og ventet lidt på R 1800 ( som også har lidt s-h
problemer). Måske er 2100 svaret selvom det er et prishop opad. Men hvad
er QTR ?

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-05-05 05:39

Ole Larsen wrote:

> Hej Poul ;-o

Dammit, havde lige læst en mail fra Jan Bøgh, sorry

> Har egentlig gået og ventet lidt på R 1800 ( som også har lidt s-h
> problemer). Måske er 2100 svaret selvom det er et prishop opad. Men hvad
> er QTR ?

R1800 er iflg. rygterne ikke egnet til s/h, men skulle være god til
farve med gloss optimizer. Jeg har dog ikke selv set noget fra den printer.

QTR = QuadTone Rip, et print program der er ganske suverænt til s/h
print på Epson printere. Du har mulighed for at blande imellem 2
profiler for en kombination af sepia, varme og kolde toner i printet, og
det holder en meget højere standard en Epson's egne drivere.

QTR findes her: http://harrington.com/QuadTonePC.html

QTR har sin egen gruppe på yahoo:

EN anden yahoo gruppe til s/h print er denne:
behandler de også QTR, samt andre rip'er, og er ikke kun fokuseret på
Epson printere.

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-05-05 14:47

Michael Bothager wrote:

> [...]

OK, men 2100 har 3-4 år på bagen. Der må være sket noget siden ?

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-05-05 21:50

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:

>OK, men 2100 har 3-4 år på bagen.
>Der må være sket noget siden ?

Det er der, derfor kommer R2400 nu. Men 2100 er stadig lige så god
som da den kom frem.

Hvis du vil, så kan jeg sende et prøveprint A4 til dig lavet med
QTR. Hvis du vil det, så lad os lige snakke sammen uden for
gruppen.

Men en helt 3. mulighed er en gammel 1290 med et lyson ink-sæt,
det skulle også være helt godt hvis man tror på hvad andre siger.

Vh
michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-05-05 06:24

Michael Bothager (slet NNW3M) wrote:
Hvis du vil det, så lad os lige snakke sammen uden for
> gruppen.
Fint

Fra : Ove Pedersen

Dato : 27-05-05 17:50

> [...]
>
> Har egentlig gået og ventet lidt på R 1800 ( som også har lidt s-h
> problemer). Måske er 2100 svaret selvom det er et prishop opad. Men hvad

Hvis du vil teste s/h kvaliteten, kunne du jo prøve på en R800 som kører med
samme blæk teknik.
Så var det da til at se om R1800 er værd at vente på.

Ove Pedersen¨