Ny ukendt netværk forbindelse?
Fra : MVJ

Dato : 26-05-05 16:02

Hej

Jeg har på mystisk vis fået en ny netværkforbindelse ved navn
1394-forbindelse som jeg ikke ved hvor kommer fra. Der står den er
tilsluttet med firewall (den indbyggede i XP) men ingen IP-adresse,
Undernetmaske, Adressetype eller Standardgateway. Den er umildbart
kommet efter (tror jeg) jeg opdaterede mit netkort. Da jeg benytter en
trådløsforbindelse så ved jeg ikke helt hvorfor denne også vises som
aktiv, er det noget jeg skal være urolig for?

Det ser også ud til den er krypteret ligesom min trådløse forbindelse er
(WEP)

OS: WinXP SP2 med opdateringer
Comp: IBM Thinkpad (bærbar)
Netkort: Intel (R) PRO/1000 MT Mobile Connection (Kabel benyttes ikke)
    Intel (R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection
    og så 1394-netværkskort (som jeg ikke rigtig tror eksistere?)

MVH
Vinther

Fra : N/A

Dato : 26-05-05 17:40

Fra : Spangkuk

Dato : 26-05-05 17:40

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev

> Det er netværk over Firewire (også kendt som IEEE1394) der pludselig
> er dukket op. Hvis der ikke pludselig også er dukket et kabel op i
> firewire-porten burde det ikke give (nye) sikkerhedsproblemer.
>
> (Og hvis man kan smugle et firewirekable i en maskine er der vist
> langt alvorligere sikkerhedsproblemer)

ROFL

Spang

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-05-05 18:09

Spangkuk wrote:

> ROFL

Hov, hov, det må ikke grines....

http://www.securiteam.com/securitynews/6Q0000ABQA.html

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-05-05 18:57

"Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> writes:

> Hov, hov, det må ikke grines....
>
> http://www.securiteam.com/securitynews/6Q0000ABQA.html

Da Poul-Henning Kamp fortalte om det til LinuxForum 2003 tror jeg
ellers at de fleste grinede.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : MVJ

Dato : 26-05-05 22:13

Peter Makholm wrote:

> [...]
> firewire-porten burde det ikke give (nye) sikkerhedsproblemer.
>
> (Og hvis man kan smugle et firewirekable i en maskine er der vist

Hehe.. ok tager det helt roligt så.. Tak for hjælpen

MVH
Vinther