On Thu, 26 May 2005 20:02:34 +0200, Robert Eriksen
<ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote:
Hej Robert.
>
>Polygriptangen er forsøgt. Det var den der gav bulerne i filteret.
>Skruetrækkeren var måske en ide, men som det er blevet nævnt risikerer
>jeg bare at stå med et gennemhullet filter jeg stadig ikke kan få af.
>
Jeg er heller ikke den store tilhænger af vold med mindre det er
sidste udvej.
Jeg har derfor købt en (to) oliefilternøgle.
De fås i flere udgaver.
1) En nøgle der passer over sekskanten på toppen af filteret.
2) En universal nøgle der griber om filteret med tre kløer.
3) En rem eller kæde monteret på et håndtag, hvor kæden eller remmen
lægges omkring filteret, og spænder sig selv når der tages fat.
Den type nøgle kan du selv lave hvis du er lidt fingernem
1) Har den ulempe at den skal passe til det filter man har, altså een
pr filterstørrelse.
Den har til gengæld den fordel at den kan anvendes med en ½" nøgle, og
dermed forlænges ud gennem forrørene.
2) Er en heftig sag, der kan få skovlen under noget der sidder meget
fast.
Til gengæld skal der være plads at arbejde på.
3) Kan komme til selv meget vanskelige steder, men kan ikke tage så
godt fat som 2.
Jeg har selv 1+2, og har prøvet 3 som "hjemmefusk".
På min Duc er 2 at foretrække - Det filter sidder sørme fast når det
har siddet der en season
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk