Skærme
Fijala 3554
Ny skærm
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 26-05-05 13:33

Af pladsmæssige årsager er jeg nødsaget til at anskaffe mig en fladskærm til
min Amitech. - Den skal være på 17" og have indbyggede højttalere (skal ikke
bruges til spil undtagen når børnebørnene kommer på besøg!).
Billedet skal stå skarpt, og farverne skal selvfølgelig være fine. - Hvad
skal jeg vælge?? Der er jo et utroligt stort udbud af fladskærme. Er der
nogen erfaring med Amitech?

Hilsen
Erik

Fra : JK

Dato : 26-05-05 14:10

On Thu, 26 May 2005 14:33:17 +0200, "Erik Kirkeby"
<erik.kirkeby@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>skal jeg vælge?? Der er jo et utroligt stort udbud af fladskærme. Er der

Hej

Jeg er lidt nervøs for, at en 17" skærm ikke er optimal til dig, men
at du bør købe en 19".

Har du en 17" i dag ? Synes du om billedet, hvis du indstiller en
opløsning på 1280x1024 ? eller kører du med 800x600 ?

En 19" kører også med 1280x1024 i opløsning, og ikoner og alting er
dermed mere læsbare end på en 17".
En fladskærm SKAL jo helst køre ved den opløsning, den er beregnet
til, - ellers bliver billedet mindre skarpt.

mvh

John

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 26-05-05 15:15

Hej John.
Jeg kører med 1024 x 768 og synes, at skriftsstørrelsen er passende. - Jeg
fik ikke med, at min nye skærm skal bruges til tekstbehandling, surfing og
til billedbehandling, hvor jeg bruger Photoshop.

Hilsen
Erik

Fra : JK

Dato : 26-05-05 15:31

On Thu, 26 May 2005 16:14:58 +0200, "Erik Kirkeby"
> [...]

>fik ikke med, at min nye skærm skal bruges til tekstbehandling, surfing og
>til billedbehandling, hvor jeg bruger Photoshop.

Det bekræfter nu altså for mig, at en 19" er det bedste.

Jeg ville foretrække en LG eller Acer med indbyggede højttalere.

Du skal lige checke, om den kun skal alm. vga stik eller også digitale
DVI.

En god regel er at se skærmen (i demo) for man køber den. Det er det
man ser, og det kan man bedst selv afgøre.

Responstid på 16 msec kan du sagtens leve med (måske endda 25, men det
er utidssvarende).

mvh

John

Fra : Steen

Dato : 26-05-05 16:07

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fik ikke med, at min nye skærm skal bruges til tekstbehandling, surfing og
> til billedbehandling, hvor jeg bruger Photoshop.

Hvis du skal bruge den til billedbehandling, så bør du nok gå efter en skærm
med S-IPS panel.

/Steen

Fra : mg

Dato : 26-05-05 16:41

interressant det du skriver om 17" kontra 19" John,
det er nemlig meget væsentligt efter min mening, har kun en 15" alm skærm
nu, og skal selv have en ny flad skærm,
er i tvivl om en 17 eller 19 tommer vil være at foretrække,
har haft en 19" hjemme i en uge, synes den virkede lidt voldsom,
Kan billedet på en 17 alm med 1024*1280 , direkte sammenlignes med em 17
fladskærm med samme opløsning ? tænker størrelses mæssigt på tekst ikoner
osv ?
tror ikke der er ret mange med en alm 17" der kører 1024*1280

Venlig hilsen

Fra : John Sahl

Dato : 26-05-05 17:19

Erik Kirkeby wrote:
> [...]
> fladskærm til min Amitech. - Den skal være på 17" og have indbyggede
> højttalere (skal ikke bruges til spil undtagen når børnebørnene

Jeg vil lige hinte om, at Dell igen har gang i de "lave" priser på deres
LCD-skærme.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Erik Dan

Dato : 26-05-05 22:24

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Jeg vil lige hinte om, at Dell igen har gang i de "lave" priser på deres
> LCD-skærme.
Hvordan er det med Dells pixelfejl politik og ved en eventuelt returnering
er der så ikke noget om at skærmen skal sendes til Irland ?

/ Dan