Helteludo
Fra : Ulrik

Dato : 31-05-01 21:58

I tidernes morgen, i rollespilsbladet Fønix, var der regler til et spil ved
navn
Helteludo.

Her sidder man så, ti år ældre, og får lyst til at genanskaffe sig disse
regler... men hvor findes de henne. Og endnu vigtigere: kan de fås med de
tegninger, som var i bladet da det kom ud.

Hvis der er nogen der ved hvilket blad reglerne blev trykt i vil det også
være behjælpeligt, da jeg så evt. selv ville kunne få fat i det

/Ulrik

Fra : Flemming Lemche

Dato : 01-06-01 09:51

Helte ludo.......det er vist lang tid siden jeg har spillet det.
Jeg har dog reglerne liggende.

Hvis du spørger pænt kan jeg da godt lige tage en kopi til dig :):)

Jeg ved ikke hvilket blad reglerne var i men det kan man vel se ud fra de
kopier som jeg har taget fra bladet.
Det var en af mine venner som købte bladet så terningerne har jeg ikke -
desværre!!

Flemming Lemche
Lemche@image.dk

Fra : Morten Bonnin

Dato : 01-06-01 12:53

Ulrik wrote:

> [...]
>
> Hvis der er nogen der ved hvilket blad reglerne blev trykt i vil det også
> være behjælpeligt, da jeg så evt. selv ville kunne få fat i det

De findes på pdf på nettet... :) http://rpg-net.dk/amok/regler/helteludo.pdf
Dog uden tegninger.
Prøv at kombinere øl-ludo og helte-ludo, det er sjovt! Ud af 5 spillere var
der 2 der brækkede sig :)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-06-01 03:36

On Thu, 31 May 2001 22:57:57 +0200, "Ulrik" <hansenulrik@yahoo.dk>
wrote:

>Her sidder man så, ti år ældre, og får lyst til at genanskaffe sig disse
>regler... men hvor findes de henne. Og endnu vigtigere: kan de fås med de
>tegninger, som var i bladet da det kom ud.

Sleipner overtog Fønix i sin tid, og selvom bladet ikke udgives mere,
er jeg ret overbevist om at de kan være yderst behjælpelige med et
eksemplar. Jeg mindes, at de plejer at sælge ældre eksemplarer til 10
kr. stykket (i hvert fald på con'er, hvor de har samme med, måske som
con-tilbud). Kontakt dem evt.; de burde kunne hjælpe med at stampe et
originalt eksemplar op (inkl. de lækre tegninger :)

http://www.sleipner.dk/inside_bestyr.php

--
- Peter Brodersen
TRC - Taastrup Rollespilsklub: www.trc.dk

Fra : Ulrik

Dato : 02-06-01 18:35

Jeg tror jeg giver mig i krig med Sleipner... det kunne være lidt rart at
have reglerne i det originale eksemplar, som jo åbenbart er nr. 4, okt. 94
(tak Kjeld)

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 02-06-01 09:50

"Ulrik" <hansenulrik@yahoo.dk> wrote:
> I tidernes morgen, i rollespilsbladet Fønix, var der regler til et
spil ved
> navn Helteludo.

Når, du har Crosspostet det til både rollespil og andre-spil. Lidt en
uvane, men her gentager jeg så hvad jeg svarede i andre-spil:

Ludo - et spil for rigtige helte.
Bragt i Fønix nr. 4, okt. 94.
Skrevet af Mette Finderup & Kristoffer Apollo
Illustreret af Jan Kjær

Så der er ikke helt gået 10 år, men jeg er overrasket over at det
alligevel er så længe siden. Tiden går!

Reglerne kan findes på:
<http://rpg-net.dk/amok/regler/helteludo.pdf>, men der finder du ikke
illustrationerne.
Men du kan finde andet af hans arbejde på:
<http://home.att.net/~kjaer/>.

Kjeld.

Fra : Ulrik

Dato : 02-06-01 18:38

Shhhhhhhhhh!!!!

Hvad ved stakkels lille jeg om newsgroup-etikette?

Og tænk, nu du skriver det så hedder det jo faktisk ikke helteludo.

I hvert fald tak for årstal og nummer.

Ulrik

Fra : Kim Holmstrøm

Dato : 05-06-01 18:28

Sidst jeg var inde på Condomes hjemmeside lå reglerne der.
Du kan finde et link til siden på min hjemmeside www.ggb.dk under hmm links

VH
Kim

A pirate said to Alexander the Great, "Because I have only one ship, I am
called a pirate. Because you have a great navy, you are called an Emperor."
Ulrik <hansenulrik@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f6b1s$9hl$1@news.inet.tele.dk...