Eftertanker
Fra : Jacob B.

Dato : 26-05-05 12:16

Jeg har i lang tid været en ivrig læser af dk.edb.mac (men knap så ivrig
bruger, eftersom jeg kan finde de oplysninger jeg skal bruge om mit OS i
arkiverne).

Den seneste tids "skriverier" har fået mig til at skrive nedenstående og er
mine helt personlige betragtninger. Såfremt det virker stødende, nedladende,
utidig eller provokerende, beklager jeg...

Det hele begynder med Erik Richards indlæg om at han har haft indbrud i sin
computer - en af hans hypoteser er at det er sket gennem mikrofon-indgangen.
Det afstedkommer mange sjove bemærkninger og blandt andet skriver Morten
Reippuert:

Det her /er/ en klassikker Jeg for næsten lyst til at krydsposte den
til andre grupper hvor der grines for lidt.

At få lyst til er ikke det samme som at gøre det. Hvis man for eksempel
sagde "jeg synes Martin Jørgensen er så irriterende, at jeg næsten får lyst
til at slå ham hårdt i hovedet", så betyder det blot, at Martin Jørgensen er
meget irriterende, men at man - i henhold til normer, konventioner m.v. i
den civiliserede del af verden - afholder man sig fra at gøre mere ved det.

Desværre er der nogen (eller rettere een) der mente at det var en opfordring
og krydspostede den til andre grupper. Det får mig til at tænke på om ikke
de bedre tænkende brugere af dk.edb.mac (i dette tilfælde Morten Reippuert)
har et moralsk ansvar og burde afholde sig fra at skrive sådan noget?

Man skal ikke læse særlig mange indlæg i dk.edb.mac før man ved at der er en
intens fejde mellem Morten Reippuert og Erik Richard. Hvem der har ret ved
jeg (oftest) egentlig ikke, men Morten Reippuert har flest "tilhængere". Til
gengæld er der mange, der - som Ove Steen skrev - har fået "seriøs, ihærdig
og god hjælp ved forskellige lejligheder" af Erik Richard.

Det som jeg hæfter mig ved er tonen, som hos førstnævnte ind i mellem er
meget hård. Ofte bliver indlæg forkastet som "vrøvl" eller lignende, hvilket
gør at andre måske kan få den tanke at den hårde tone er i orden og at man
ikke behøver at argumentere.

Ovenstående er ikke et forsvar for Erik Richard eller et angreb på Morten
Reippurt, men en opfordring til at man tænker sig ekstra om inden man svarer
på diverse indlæg - ikke mindst af hensyn til "svage sjæle".

Til slut en kommentarer til dem som måtte være interesseret: At have adgang
til en nyhedsgruppe er ikke det samme som at være velkommen.

/Jacob B.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-05-05 12:50

Jacob B. <no@spam.com> wrote:

> [...]
> de bedre tænkende brugere af dk.edb.mac (i dette tilfælde Morten Reippuert)
> har et moralsk ansvar og burde afholde sig fra at skrive sådan noget?

Jeg vil under ingen omstændigheder tage ansvar for rimeligt begavede
menneskers ugerninger. EOD

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-05-05 13:41

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg vil under ingen omstændigheder tage ansvar for rimeligt begavede
> menneskers ugerninger. EOD

Der kan jeg kun tilslutte mig. Det kan jo ikke være andres problem, at
nogen ikke forstår, hvordan man normalt opfører sig.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jacob B.

Dato : 27-05-05 09:33

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> Der kan jeg kun tilslutte mig. Det kan jo ikke være andres problem, at
> nogen ikke forstår, hvordan man normalt opfører sig.

Jeg forstår godt jeres indvendinger for så vidt der var tale om et
"lovmæssigt" ansvar, men jeg taler om moralsk ansvar - på samme måde som at
man ikke går over for rødt, hvis der er små børn i nærheden (det gør man da
ikk', vel?).

Det har jo vist sig, at det som Morten Reippuert kalder for "rimeligt
begavede mennesker" ikke forstår hvordan man normalt opfører sig - med andre
ord blot en lille "reminder" om at man skal passe på med (skjulte)
opfordringer i fremtiden

/Jacob B.

Fra : Christian Bech

Dato : 27-05-05 11:00

In article <BEBCA7C6.99C9%no@spam.com>, "Jacob B." <no@spam.com> wrote:

> [...]
> begavede mennesker" ikke forstår hvordan man normalt opfører sig - med andre
> ord blot en lille "reminder" om at man skal passe på med (skjulte)

Det er altså fjollet. Martin Jørgensen er den eneste der nogensinde har
opført sig sådan herinde. Morten kunne på ingen måder forvente eller
forudse en så idiotisk opførsel.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-05-05 16:47

Jacob B. <no@spam.com> wrote:

> [...]
> man ikke går over for rødt, hvis der er små børn i nærheden (det gør man da

Martin er formegentlig (jvf hans studie og studiejob) ikke er barn - han
opfører sig bare som en forkælet en af slagsen. Jeg tror han er sig
fuldt bevidst om hvad han gør og har gjort og har fortaget et bevist
valg mht. at "trolle".

> Det har jo vist sig, at det som Morten Reippuert kalder for "rimeligt
> begavede mennesker" ikke forstår hvordan man normalt opfører sig

Jeg er ikke i tvivl om at Martin udemærket ved, at han er på vildspor,
ganske som Erik er det i 8 ud af 10 tilfælde, når han går over gevind.
De er blot begge så barnligt stædige at de _vælger_ at køre linien ud
frem for at sige undskyld og trække piben ind.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 2x300GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-05-05 00:13

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Jacob B. <no@spam.com> wrote:
-snip-

> Jeg er ikke i tvivl om at Martin udemærket ved, at han er på vildspor,

LOL.

Der er noget helt grundlæggende du har "misforstået", men jeg har jo
læst adskillige af dine indlæg og baseret på den baggrund, kommer dine
betragtninger jo ikke som nogen nævneværdig overraskelse for nogen.

Det kunne egentligt let forudsiges, fordi du skriver jo vistnok stort
set det samme hele tiden, uden nogensinde at kunne fatte at der aldrig
nogensinde kommer nogen "undskyldning". Så du kan ligeså godt slå tanken
ud af hovedet.

> ganske som Erik er det i 8 ud af 10 tilfælde, når han går over gevind.
> De er blot begge så barnligt stædige at de _vælger_ at køre linien ud
> frem for at sige undskyld og trække piben ind.

Jeg kører sådan set ikke nogen "line ud" som du kalder det. Men blot
fordi at du f.eks. nærmest er gået helt i baglås, det kan jeg sådan set
ikke gøre noget ved.

Jeg kan blot henholde mig til at i de mere videnskabelige grupper jeg
følger med i, er der ikke problemer med folk der hyler og flæber og går
helt "i baglås", som om deres verden er gået helt i stykker.

Jeg er blot så venlig at besvare de spørgsmål og indlæg som folk
skriver til mig og ikke spor andet.

Det anses blot for almindelig god skik at man besvarer nogen af de ting
som folk skriver til én og andet ligger der sådan set ikke i det. Det
har du jo tydeligvist enorme problemer med at forstå. Men det kræver nok
også en IQ på over omkring de 100 at forstå det (gennemsnittet).

Som andre herinde rigtigt nok har været inde på, så får man nogenlunde
de svar tilbage som man selv beder om og på den måde kan man sige at
f.eks. dig og Torbjørn har meget at lære endnu. Det er de navne jeg især
har bidt mærke i fordi i har vist begge skrevet mindst +10-20 indlæg
efterhånden og blot gentager jer selv.

At begå sig på usenet kræver såvidt jeg kan bedømme at man er istand til
at tænke sig lidt om inden man skriver og her kan jeg f.eks. komme i
tanke om at dig og Torbjørn er gået lidt for meget i baglås og at i
måske skulle prøve at spise jer en tudekiks og se om ikke i kan komme
videre med jeres liv uden al det flæberi?

Det er der vist et par stykker herinde der har prøvet at forklare dig,
men du fatter det ganske enkelt ikke og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre
bortset fra at forsøge at forklare dig det.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-05-05 23:01

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Der er noget helt grundlæggende du har "misforstået", men jeg har jo
> læst adskillige af dine indlæg og baseret på den baggrund, kommer dine
> betragtninger jo ikke som nogen nævneværdig overraskelse for nogen.

Hvilen betragtning er det du referer til? At jeg mener du er forholdsvis
velbegavet og ikke lider af sindsforstyrelser? Hvis du ønsker det skal
jeg gerne revidere mine betragtninger.

> [...]
> nogensinde kommer nogen "undskyldning".

> Så du kan ligeså godt slå tanken ud af hovedet.

Det regner jeg så sandelig heller ikke med, og jeg kan leve med det -
Jeg har været vant til Erik siden 97-98 og er bestemt ikke forvent.

> Jeg kører sådan set ikke nogen "line ud" som du kalder det. Men blot
> fordi at du f.eks. nærmest er gået helt i baglås, det kan jeg sådan set
> ikke gøre noget ved.

Hvorledes er jeg "nærmest gået i baglås?"

> Jeg kan blot henholde mig til at i de mere videnskabelige grupper jeg
> følger med i, er der ikke problemer med folk der hyler og flæber og går
> helt "i baglås", som om deres verden er gået helt i stykker.

"videnskabsgrupper" er det dk.videnskab.historie og deslige? Deri har du
ret; Bo Warming og co's virklighedsopfattelse er ikke nem at ødelægge.

Iøvrigt vil jeg gerne lære din definition af "hyle og flæber" at kende,
og efterfølgende bede dig angive i hvilket af mine indlæg, samt hvor i
disse du mener jeg "hyler og flæber"

> Jeg er blot så venlig at besvare de spørgsmål og indlæg som folk
> skriver til mig og ikke spor andet.

Nej.

Du svarede aldrig Thorbjørn. <yu2mzqo6pb8.fsf@luhmann.netc.dk>
Du svarede ej heller mig. <1gx4qdm.nw41llf512dcN%nospam@reippuert.dk>

Gør du ikke det er du en trold!
(og må den store Bukkenbruse så komme efter dig)

> [...]
> har du jo tydeligvist enorme problemer med at forstå. Men det kræver nok
> også en IQ på over omkring de 100 at forstå det (gennemsnittet).

Det forstår jeg, men jeg undrer mig over hvorfor du ikke efterlever
selvsamme "gode skik" og svarer på Thorbjørns og mine spørgsmål i de
ovenfor nævnte indlæg.

Derudover vil jeg da osse gerne vide, hvor du mener _jeg_ ikke har
svaret på dine spørgsmål? Jeg har ganske rigtigt afvist at svare på det
spørgsmål Thorbjørn stillede _dig_.

> [...]
> f.eks. dig og Torbjørn har meget at lære endnu. Det er de navne jeg især
> har bidt mærke i fordi i har vist begge skrevet mindst +10-20 indlæg

Hvordan gentager vi os selv?

> [...]
> videre med jeres liv uden al det flæberi?
>
> Det er der vist et par stykker herinde der har prøvet at forklare dig,

Hvem andre end dig?

> men du fatter det ganske enkelt ikke og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre
> bortset fra at forsøge at forklare dig det.

....den der med "du fatter det ganske enkelt ikke" synes jeg at kunne
genkende fra ordblinde tråden. Jeg forstår skam godt de synspunkter du
fremfører, men jeg synes osse at de er så tåbelige at jeg har svært ved
at tro at du osse selv kan stå inde for dem.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 01:16

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Hvilen betragtning er det du referer til? At jeg mener du er forholdsvis
> velbegavet og ikke lider af sindsforstyrelser? Hvis du ønsker det skal
> jeg gerne revidere mine betragtninger.

Den med at du ikke er i tvivl om at jeg skulle være på vildspor og
blandede udsagn om at jeg "ikke må" have lov at grine af Erik og x-poste
på baggrund af folk der selv har foreslået det.

Det er sådan set noget jeg helt selv bestemmer med enhver ret og lov på
min side. Jeg har forsøgt at forklare begrebet ytringsfrihed, men der er
nogen der ikke fatter begrebet.

> Det regner jeg så sandelig heller ikke med, og jeg kan leve med det -
> Jeg har været vant til Erik siden 97-98 og er bestemt ikke forvent.

Så prøv at forklar mig hvad dig eller nogen af dem som bliver ved med at
poste vrøvl til mig herinde, egentligt gerne vil forsøge at opnå med
alle deres mere eller mindre idiotiske kommentarer - for jeg begriber
det egentligt ikke...

Al sund fornuft taler imod det pjat som en del idioter efterhånden
poster til mig.

> Hvorledes er jeg "nærmest gået i baglås?"

Såvidt jeg husker - har ikke lige gennemgået dine indlæg med lup, men
såvidt jeg husker handler det om en hel masse tilsvininger og utallige
indlæg, hvor du brokker dig over at jeg syntes det var hyle-morsomt at
grine af Erik.

Hvis ikke du nærmest er gået i baglås, så er der ihvertfald andre
herinde der er det. Jeg har ikke styr på navnene - så detaljeret
gennemgår jeg ikke folks indlæg.

> "videnskabsgrupper" er det dk.videnskab.historie og deslige? Deri har du
> ret; Bo Warming og co's virklighedsopfattelse er ikke nem at ødelægge.

Nej, det er ikke dk.videnskab.historie - der har jeg aldrig været.

> Iøvrigt vil jeg gerne lære din definition af "hyle og flæber" at kende,
> og efterfølgende bede dig angive i hvilket af mine indlæg, samt hvor i
> disse du mener jeg "hyler og flæber"

Jeg gider ikke at gennemgå hverken dit eller andres indlæg med en lup,
men jeg tror at de fleste godt kan regne ud hvad der menes med udtrykket
"hyle og flæbe". Forstået i overført betydning svarer til det at skrive
en masse lort om at andre f.eks. ikke er velkomne i denne gruppe, selvom
enhver har ret til at være her.

Det er ganske enkelt vrøvl af værste skuffe, der kommer frem fra
skribenter herinde og spørgsmålet er om de pgl. overhovedet forstår
deres egen rolle i den diskussion her - jeg nægter faktisk at tro at de
pgl. gør det.

> Nej.
>
> Du svarede aldrig Thorbjørn. <yu2mzqo6pb8.fsf@luhmann.netc.dk>
> Du svarede ej heller mig. <1gx4qdm.nw41llf512dcN%nospam@reippuert.dk>

Ej, nu må du kraftedme tage at styre dig.

Utallige idioter skriver en hel del idiotisk vrøvl og jeg gider ganske
enkelt ikke at besvare hvert eneste idiotiske lille sætning som utallige
fjolser skriver.

> Gør du ikke det er du en trold!

Uhadada, hvor jeg bliver jeg bange nu.

> [...]
>

> Det forstår jeg, men jeg undrer mig over hvorfor du ikke efterlever
> selvsamme "gode skik" og svarer på Thorbjørns og mine spørgsmål i de

Fordi der er ganske enkelt for mange der skriver en hel masse vrøvl og
det ville tage adskillige timer at besvare hver enkelt lille detalje.

> Derudover vil jeg da osse gerne vide, hvor du mener _jeg_ ikke har
> svaret på dine spørgsmål? Jeg har ganske rigtigt afvist at svare på det
> spørgsmål Thorbjørn stillede _dig_.

Jeg kan ikke umiddelbart huske at du ikke har besvaret mine spørgsmål og
i modsætning til dig, forlanger jeg heller ikke at andre skribenter
besvarer mine indlæg - det kan man ganske enkelt ikke forlange af andre.

Men en hel del idioter poster helt automatisk en masse forfærdeligt
vrøvl... Og det er så det, som jeg griner lidt af engang i mellem.

Jeg spørger f.eks. mig selv - hvad er det egentligt idioterne tror de
opnår ved at poste deres ævl og kævl? Intet som helst...

Men de tror åbenbart de kan opnå noget når man læser alt det vrøvl de
skriver til mig............ Det er ubegribeligt - tragikomisk

> Hvordan gentager vi os selv?

Noget i stil med: Du er ikke velkommen herinde (selvom jeg er det) - du
er uønsket - alle hader dig - du er en idiot - du er et fjols - du burde
ikke have x-postet selvom du syntes det var sjovt osv. osv. osv....

Ret underholdende, men også temmeligt idiotisk - og så får folk de svar
de selv beder om. Min samvittighed er som sagt fuldstændigt ren og jeg
hverken behøver eller gider at undskylde noget som helst...

Det samme i en lang køre... Folk fatter ikke at de ikke opnår noget...

> Hvem andre end dig?

Der var faktisk nogen få indlæg, jeg syntes var fornuftige.

Men jeg kan læse på det du skriver at du nok har overset dem og
forståeligt nok. Du føler vel at de er druknet i mængden af støj fra
fjolser der ikke vil acceptere at jeg selvfølgeligt blandt mange andre
syntes at det var hylemorsomt at gøre lidt grin med Erik.

> [...]
> fremfører, men jeg synes osse at de er så tåbelige at jeg har svært ved
> at tro at du osse selv kan stå inde for dem.

Jeg kan fint stå inde for at jeg giver idiotiske indlæg svar tilbage i
samme dur. Det er sgu' let nok.

Men ser man helt objektivt på det, så adskiller denne gruppe sig ganske
en del ift. de mere videnskabelige. I ingen andre grupper har jeg set
folk gå sådan i selvsving over at vi griner lidt og hygger os lidt, og
baseret på den baggrund kan jeg jo kun grine af alt det lort nogen af
jer poster...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-05-05 09:20

> Den med at du ikke er i tvivl om at jeg skulle være på vildspor.

Det skrev jeg _én_ gang. Og det mener jeg stadig.

> blandede udsagn om at jeg "ikke må" have lov at grine af Erik og x-poste
> på baggrund af folk der selv har foreslået det.

Dokumenter venligst hvor jeg har skrevet hvad du må og ikke må. Message
ID og linienummer!

> Det er sådan set noget jeg helt selv bestemmer med enhver ret og lov på
> min side. Jeg har forsøgt at forklare begrebet ytringsfrihed, men der er
> nogen der ikke fatter begrebet.

Jo-jo. Vi forstår begrebet ytringsfrihed. Men ytringsfriheden indebærer
også at du er ansvarlig for hvad du skriver, og vi har ret til at skrive
at vi ikke er enige og at vi evt. ikke vil lege med dig pga. hvad du
benytter din ytringsfrihed til. Ytringsfrihed er noget vi alle har, det
er et ikke et privilegium kun du har.

> [...]
> poste vrøvl til mig herinde, egentligt gerne vil forsøge at opnå med
> alle deres mere eller mindre idiotiske kommentarer - for jeg begriber

Jeg behøver stadig kun at forklare mig selv. Hvis jeg holdt mig til din
argumntation behøvede jeg end ikke det.

> Al sund fornuft taler imod det pjat som en del idioter efterhånden
> poster til mig.

Du skriver "idioter" og "pjat" i et væld, det ville være lettere at
diskutere med dig, om du angav hvem der er "idioter", hvilket "pjat" der
postes til dig, samt ikke mindst message ID og linienumer på indlægene.

> Såvidt jeg husker - har ikke lige gennemgået dine indlæg med lup.

Det synes jeg du bør gøre - hvis du vil deltage i en diskusion er det en
god ide at finde ud af hvad den man diskuterer mener og skriver.

> men såvidt jeg husker handler det om en hel masse tilsvininger og utallige
> indlæg, hvor du brokker dig over at jeg syntes det var hyle-morsomt at
> grine af Erik.

Jeg kan orientere dig om at ingen af mine indlæg handler om det.

> Hvis ikke du nærmest er gået i baglås, så er der ihvertfald andre
> herinde der er det.

Det vil jeg ikke blandes ind i. Som tidligere nævnt står jeg kun til
ansvar for hvad jeg selv skriver.

> Jeg har ikke styr på navnene - så detaljeret gennemgår jeg ikke folks
> indlæg.

Det ville ellers være en rigtig god ide.

> Nej, det er ikke dk.videnskab.historie - der har jeg aldrig været.

I hvilken gruppen er det så du mener, at du kan tillade dig at skrive
som du pt. skriver i dk.edb.mac?

> Jeg gider ikke at gennemgå hverken dit eller andres indlæg med en lup,

Det bør du gøre.

> [...]
> "hyle og flæbe". Forstået i overført betydning svarer til det at skrive
> en masse lort om at andre f.eks. ikke er velkomne i denne gruppe, selvom

Fald nu lige ned. For det første har jeg på intet tidspunkt givet udtryk
for, at du ikke er velkommen her. (iøvrigt benytter dem der skriver det
til dig blot af deres ytringsfrihed).

For det andet anklager du dine medskrienter i denne gruppe for "ikke at
fatte en skid", "hyle og flæbe" og kalder dem for diverse øgenavne længe
inden de beder dig om af daffe af.

For dte tredie: Læs <429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>
igen. Kig derefter på datoen! Det er det første indlæg hvor én skribent
beder en anden skribent om at daffe af. Første skribent er uheldigvis
DIG og anden skribent er undertegnede.

> [...]
> skribenter herinde og spørgsmålet er om de pgl. overhovedet forstår
> deres egen rolle i den diskussion her - jeg nægter faktisk at tro at de

Det er så dit problem.

> Ej, nu må du kraftedme tage at styre dig.

Næ, nej! (og tal pænt). Præmisserne for hele denne diskussion /er/
faktisk de to spørgsmål i ovennævnte indlæg. tillægspræmisserne er at en
eller flere skribenter har bedt en anden skribent om at daffe af, samt
brugt ukvemsord.

> Utallige idioter skriver en hel del idiotisk vrøvl og jeg gider ganske
> enkelt ikke at besvare hvert eneste idiotiske lille sætning som utallige
> fjolser skriver.

Hvad blev der af nednstående?:
(sakset fra: <4297a956$0$63648$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

> [...]

har du jo tydeligvist enorme problemer med at forstå. Men det kræver nok
også en IQ på over omkring de 100 at forstå det (gennemsnittet)."

Det behøver du ikke blive, trolde er ikke farlige for deres omgivelser,
blot a pain in the ass.

> Fordi der er ganske enkelt for mange der skriver en hel masse vrøvl og
> det ville tage adskillige timer at besvare hver enkelt lille detalje.

Du kunne jo starte med de spørgsmål denne diskusion udspringer af. Vil
du ikke det er det svært at tage dig alvorligt. Begge er simple og kan
besvares med enten ja eller nej.

> Jeg kan ikke umiddelbart huske at du ikke har besvaret mine spørgsmål og
> i modsætning til dig.

Start med at besvare de første spørgsmål fra thorbjørn og mig.

De eneste spørgsmål jeg ikke har besvaret fra dig findes i førnævnte
<429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, hvor du tiltaler mig
på vederstyggeligste vis og beder mig om at daffe af.

> forlanger jeg heller ikke at andre skribenter
> besvarer mine indlæg - det kan man ganske enkelt ikke forlange af andre.

næ, men man kan ej heller forvente at blive tage alvorligt.
Hvis man krydrer sit indlæg med ukemsord om den man diskuterer med, er
sansynligheden for at de gider svare en ikke stor.

> [...]
>
> Men de tror åbenbart de kan opnå noget når man læser alt det vrøvl de
> skriver til mig............ Det er ubegribeligt - tragikomisk

Uden at tage stilling til om det er "vrøvl" eler ej og hvem "de" er, vil
jeg mene at "de" ikke opnår noget, fordi du på forhånd har besluttet dig
for at det skal de ikke.

> Noget i stil med: Du er ikke velkommen herinde (selvom jeg er det) - du
> er uønsket - alle hader dig - du er en idiot - du er et fjols - du burde
> ikke have x-postet selvom du syntes det var sjovt osv. osv. osv....

"idiot" stammer vist fra dine indlæg, det forkommer mindst 15 gange.
Christian har efterfølgende én gang betegnet din adfærd som idiotisk i
<christian.bech-000445.11594227052005@news.net.uni-c.dk>.

"hader" er noget du selv har opfundet.

"uvelkommen" er et begreb du selv introducerer i det nu mange gange
nævnte indlæg <429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>.

Jeg er såvidt jeg umidelbart kan overskue den enste der har kaldt dig
for "fjols" i: <1gx5qbn.2clfra1lmlecpN%nospam@reippuert.dk>. Det var mit
svar på <429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>.

"x-posten" er det emne vi startede med at diskutere, hvorfor det er
rimeligt at vende tilbage til det igen og igen.

Kort sagt er du den eneste der gentager dig selv.

> Ret underholdende, men også temmeligt idiotisk - og så får folk de svar
> de selv beder om.

Nej, du får faktisk adskillige svar der intelektuelt er nivauer over
hvad du beder om.

heller ikke <429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>?

> Det samme i en lang køre... Folk fatter ikke at de ikke opnår noget...

Det ved vi, du er lige stå stædig som Erik. Selvsamme person du morede
dig over var så stædig at han ikke postede i flere dage.

> Der var faktisk nogen få indlæg, jeg syntes var fornuftige.

hvilke? dem fra "bæ9"?

> [...]
> fjolser der ikke vil acceptere at jeg selvfølgeligt blandt mange andre
> syntes at det var hylemorsomt at gøre lidt grin med Erik.

Jeg har ikke overset noget, jeg har her til formiddag minutiøst ledt
efter sådanne indlæg og kan ikke finde dem. Message-ID please!

> Jeg kan fint stå inde for at jeg giver idiotiske indlæg svar tilbage i
> samme dur. Det er sgu' let nok.

Specificer venligst hvorfor mine og eks Thorbjørns indlæg er idiotiske.

> [...]
> folk gå sådan i selvsving over at vi griner lidt og hygger os lidt, og
> baseret på den baggrund kan jeg jo kun grine af alt det lort nogen af

Igen, hvilke grupper er det du sammenligner med?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 22:29

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det skrev jeg _én_ gang. Og det mener jeg stadig.
-snip-

Osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv.

Hej Morten.

Jeg beklager men dit indlæg ville tage mindst 1-2 timer at gennemgå og
så lang tid gider jeg ganske enkelt ikke at bruge på at nærlæse alle
dine utallige henvisninger og give dig et minutiøst svar på dem, hvilket
vistnok er det du efterlyser.

Tag det ikke ilde op, men hver eneste gang jeg skriver noget kommer der
ca. det dobbelte antal spørgsmål fra enten dig eller Torbjørn, så jeg
kan ligeså sætte grænsen her og sige fra. Hermed gjort.

Jeg er i forvejen så venlig at gide at bruge tid på at besvare de mindre
og mere overskuelige indlæg, men dit indlæg er alt for langt og
uoverskueligt og jeg bruger også min tid på andet en at sidde og skrive
indlæg i dk.edb.mac, selvom der er mange af jer der godt kan lide at
diskutere med mig (og glæden er gensidig hygge).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 12:59

> [...]

> så lang tid gider jeg ganske enkelt ikke at bruge på at nærlæse alle
> dine utallige henvisninger og give dig et minutiøst svar på dem, hvilket

Jeg vil tro at du med din kunnen foran en computer kan hitte de message
ID er via Google i løbet af 5 minutter. At det vil tage dig 1-2 timer
forholde dig til dem er mest synd for dig.

Jeg efterlyser sådan set blot at du læser og forstår inden du giver dig
i kast med at bruge ukvemsord om skribenter der skriver pænt til dig -
Samt at finder ud af hvem der skriver hvad. Ikke mindst hvad du selv
skriver.

> Tag det ikke ilde op, men hver eneste gang jeg skriver noget kommer der
> ca. det dobbelte antal spørgsmål fra enten dig eller Torbjørn, så jeg
> kan ligeså sætte grænsen her og sige fra. Hermed gjort.

Næ, nej der kommer blot en henstilling om at besvare de oprindelige
spørgsmål. Når der kommer nye spørgsmål skyldes dine berundelser for at
besvare de oprindelige spørgsmål. (eller mangel på samme)

> Jeg er i forvejen så venlig at gide at bruge tid på at besvare de mindre
> og mere overskuelige indlæg, men dit indlæg er alt for langt og
> uoverskueligt

Interessant, som en helhed antager jeg dit indlæg for at være et dementi
- Ville det ikke være lettere at forholde sig til de spørgsmål du
oprindelig bleve stillet?

> og jeg bruger også min tid på andet en at sidde og skrive
> indlæg i dk.edb.mac, selvom der er mange af jer der godt kan lide at
> diskutere med mig (og glæden er gensidig hygge).

Erik er sjov, Dr. Monster er hyggelig - du er ikke just hyggelig at
diskutere med, det kræver at du evner at argumentere og resonere.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-06-05 23:40

> [...]

> ID er via Google i løbet af 5 minutter. At det vil tage dig 1-2 timer
> forholde dig til dem er mest synd for dig.

Nej, det er ikke synd for mig. Det er nok nærmere synd for dig, kan jeg
læse men det er sådan set ikke mit problem. Der er ufatteligt mange der
gerne vil have jeg svarer på både dit og dat og så bliver du nødt til at
forstå at jeg ikke gider at svare på hvert evigt eneste indlæg, om så de
bliver ved med at spørge om det samme igen og igen.

-snip-

> Erik er sjov, Dr. Monster er hyggelig - du er ikke just hyggelig at
> diskutere med, det kræver at du evner at argumentere og resonere.

Jeg er overbevist om at de fleste syntes at det er råhygge at diskutere
med mig - ellers ville folk være sprunget fra. Og jeg syntes såmænd også
at det er hyggeligt at diskutere med dig.

Underholdningsværdien er helt i top, her i gruppen.

Iøvrigt må du snart til at forstå at jeg seriøst har andet at bruge min
tid på, end at svare på jeres sindssygt underlige spørgsmål, som der
nærmest kommer i en uendelig række.

Fra : Christian Bech

Dato : 29-05-05 15:13

In article <429909cf$0$63664$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,

> [...]
>
> Hvis ikke du nærmest er gået i baglås, så er der ihvertfald andre
> herinde der er det. Jeg har ikke styr på navnene - så detaljeret

Kort sagt: En påstand om Morten som har baggrund i noget du ikke kan
huske.

> [...]
> "hyle og flæbe". Forstået i overført betydning svarer til det at skrive
> en masse lort om at andre f.eks. ikke er velkomne i denne gruppe, selvom

Der er ikke nogen der har anfægtet din ret til at skrive her, men det
betyder ikke, at du er velkommen. Jeg venter stadig spændt på
tilkendegivelser, der er positive overfor din person.

> Noget i stil med: Du er ikke velkommen herinde (selvom jeg er det) - du
> er uønsket - alle hader dig - du er en idiot - du er et fjols -

Du er jo paranoid.

Fra : Niels Boegh

Dato : 29-05-05 15:31

Christian Bech wrote:

> Du er jo paranoid.

Øhm. Betyder det en forkælet snothvalp, der ikke har lært at tale pænt
til andre mennesker? Jeg er ikke så god til fremmedord.

Niels

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-05-05 16:46

Niels Boegh <1nboegh2@3hotmail4.com> wrote:

> Øhm. Betyder det en forkælet snothvalp, der ikke har lært at tale pænt
> til andre mennesker? Jeg er ikke så god til fremmedord.
>
> Niels

Min fremmedordbord forklarer paranoia dels som storhedsvanvid (f.eks.
skråsikker overbevisning om at have ret), dels som forfølgelsesvanvid
(f.eks. begrundede eller ubegrundede forestillinger om at være uelsket
og uvelkommen). - Mange af de konflikter, som mennesker geråder ud i,
skyldes et udækket behov for at få eget selvværd bekræftet. Hos nogle
kan det føre til en forceret adfærd og udtryksform, hvor de utrætteligt
forsøger at gøre opmærksom på sig selv. De går over gevind og bruger et
sprog, som de givetvis inderst inde fortryder. Det fører i reglen ikke
til noget godt for disse mennesker. Eneste håb er, at nogle forbarmer
sig over dem, glemmer hvor irrieterende de er, giver dem et kram og
fortæller, at de kan lide dem.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 29-05-05 20:08

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> til noget godt for disse mennesker. Eneste håb er, at nogle forbarmer
> sig over dem, glemmer hvor irrieterende de er, giver dem et kram og

Martin Jørgensen må næsten være den perfekte case.

--Martin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 22:24

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]

> til noget godt for disse mennesker. Eneste håb er, at nogle forbarmer
> sig over dem, glemmer hvor irrieterende de er, giver dem et kram og

Hvad syntes du så om den definition jeg har postet?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-05-05 13:47

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> Hvad syntes du så om den definition jeg har postet?
>

> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen

Min er fra Politikens Fremmedordbog og synes ikke at modsige
ovenstående. Bemærkningerne om selvværd er mine personlige
betragtninger.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 22:03

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]

> Min er fra Politikens Fremmedordbog og synes ikke at modsige
> ovenstående. Bemærkningerne om selvværd er mine personlige

Ja, det undrer jo ikke nogen.

> Venlig hilsen
>
> Ove Steen

Men problemet er bare, at det ikke umiddelbart er indlysende til at
hitte rede i hvad der står i PF og hvad du selv digter, på den måde du
citerer det. Nu skriver du jo selv at du har personlige betragtninger
inde i billedet.

Min definition derimod er 100% copy/pastet og på den måde både
fornuftig, uafhængig, neutral og objektiv, så jeg vil til hver en tid
foretrække min def. fremfor din fordi min er klart den bedste.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 31-05-05 17:07

> [...]

> fornuftig, uafhængig, neutral og objektiv, så jeg vil til hver en tid
> foretrække min def. fremfor din fordi min er klart den bedste.

Lad os endelig holde fast ved det. Undskyld, at jeg gik uden for
rammerne af, hvad der var spurgt om.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Christian Bech

Dato : 31-05-05 20:15

In article <429b7f6b$0$63586$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> [...]

> fornuftig, uafhængig, neutral og objektiv, så jeg vil til hver en tid
> foretrække min def. fremfor din fordi min er klart den bedste.

Fordi du har fundet den på nettet og opgivet den uden reference?

For et par dage siden ville jeg nok have lavet en bemærkning om DTU og
undervisningen i kildekritik og videnskabelig redelighed, men nu ved jeg
jo, at du bare er et svindelnummer.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-05 19:59

Christian Bech wrote:

> [...]
>
> For et par dage siden ville jeg nok have lavet en bemærkning om DTU og
> undervisningen i kildekritik og videnskabelig redelighed, men nu ved jeg

Jeps - du har ret.

Jeg er 100% fake. Faktisk eksisterer jeg slet ikke og jeg har hverken
cpr-nummer eller ejer fysiske ting. Jeg er 100% virtuel og er fiktivt
skabt af en internet-bagmand der har givet mig kunstigt intelligens.

Du spørger om en kilde - her er en mere eller mindre tilfældig en du
læse og kigge på: http://www.virtualpet.com/vp/research/alife.htm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 12:59

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Fordi du har fundet den på nettet og opgivet den uden reference?

det kan Martin åbenbart godt finde tid til, men han kan ikke finde tid
til at genlæse de af mig opgivene MEssage ID'er.

Det er sørgeligt

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-06-05 23:41

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> det kan Martin åbenbart godt finde tid til, men han kan ikke finde tid
> til at genlæse de af mig opgivene MEssage ID'er.
>
> Det er sørgeligt

Du kan prøve at copy/paste det vigtigste - jeg har seriøst ikke tid til
at skulle rende rundt og søge efter ligegyldige indlæg på google, så det
må være dit ansvar at finde det du gerne vil have frem og så tager jeg
stilling til det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-06-05 23:13

> [...]

> at skulle rende rundt og søge efter ligegyldige indlæg på google, så det
> må være dit ansvar at finde det du gerne vil have frem og så tager jeg

Message ID må være nok, gider du ikke følge det er du ikke værd at
spilde tid på.

farvel trold.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-06-05 18:22

Morten Reippuert Knudsen wrote:

-snip-

> Message ID må være nok, gider du ikke følge det er du ikke værd at
> spilde tid på.

Min tid er nok mere dyrebar end din tid, kan jeg forstå.

> farvel trold.

Forlader du os virkeligt nu? Det glæder mig.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-06-05 23:17

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det kan Martin åbenbart godt finde tid til, men han kan ikke finde tid
> til at genlæse de af mig opgivene MEssage ID'er.
>
> Det er sørgeligt
Ja, men også underholdende.
Det er jo sjældent med en person, der er klogere end os allesammen
....tilsammen ...i tredje potens! Hans mening er urokkelig, så forstyr
ham ikke med kendsgerninger. Han har desværre alt for travlt med dybt
teoretiske og komplicerede diskussioner som nedenstående (fra
dk.erhverv):

Date: Mon, 06 Jun 2005 18:15:11 +0200
From: =?ISO-8859-1?Q?Martin_J=F8rgensen?= <unoder.spam@spam.jay.net>
Newsgroups: dk.erhverv
Subject: Re: hvad er det nu sap er?

Allan Soerensen wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke ekspert på området, men mener nu at SAP er væsentligt mere end
> bare økonomi-styring. Så vidt jeg ved kan det være en komplet løsning til
> alle virksomhedens eller koncernens informationsstrømme. Jeg kender et par

Hedder det ikke også ERP (enterprise resource planning) eller lignende?

> virksomheder, hvor det bl.a. anvendes til ordrestyring, lager, indkøb og
> meget andet.

Ja, jeg syntes at jeg har hørt om det under en anden forkortelse ala ERP
eller lignende... Er programmet Axapta en SAP-konkurrent eller hvordan?
Jeg syntes at have hørt at Axapta også kan alt det du nævner (og lave
produktionsplanlægning: ruteplan m.m.).

> Prøv evt. at kik på http://www50.sap.com/denmark/

Så SAP er altså et firma, med en masse enslydende produkter med smarte
forkortelser eller hvad?
Jeg har læst det men syntes ikke at jeg er blevet meget klogere.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

---

Fra : Christian Bech

Dato : 07-06-05 10:35

In article <1gxrf6l.ne3ogv1bffpa8N%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> [...]

> forkortelser eller hvad?
> Jeg har læst det men syntes ikke at jeg er blevet meget klogere.

Sidste sætning er en meget rammende iagttagelse.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-05 19:09

Jens Rasmussen wrote:

> Ja, men også underholdende.

Enig. Fornøjelsen er på min side.

> Det er jo sjældent med en person, der er klogere end os allesammen
> ...tilsammen ...i tredje potens! Hans mening er urokkelig, så forstyr

Jeg takker af hele mit hjerte for komplimenten. Det glæder mig at du ser
sådan på sagen og fuldgyldigt anerkender min ekspertise, mine
kundskaber, min viden og know-how. Det er sjældent jeg møder sådan nogle
positive tilkendegivelser, så det er over al forventning at du ser sådan
på sagen.

Tak for opbakningen.

> ham ikke med kendsgerninger. Han har desværre alt for travlt med dybt
> teoretiske og komplicerede diskussioner som nedenstående (fra
> dk.erhverv):

Det er faktisk ikke særligt teoretisk og kompliceret... Men okay, jeg
kan godt forestille mig hvordan det må være i dit sted at læse sådan
noget ala "i tredje potens" osv...

Du må blive frygteligt forvirret oven i knolden... Ak, ja. Jeg kan
desværre ikke hjælpe dig meget med at blive klogere. Du mangler jo
ligesom forudsætningerne, som man bygger viden op på.

-snip-

> [...]
> forkortelser eller hvad?
> Jeg har læst det men syntes ikke at jeg er blevet meget klogere.

Haha... ROTFLOL... Og nu kommer jokeren så, som du glemte at fortælle:

Du "glemte" at fortælle at grunden til at jeg spurgte var at jeg skal
til jobsamtale hos et meget vigtigt, stort og anerkendt dansk firma...
Har bekræftet aftalen i dag. Lad være med at spørge dumt om "hos hvilket
firma?"

Det fremgår af mit indledende indlæg, at grunden til at jeg spørger er
at jeg nok skal til jobsamtale i en meget vigtig stilling... Og hvis du
vidste hvad stillingen var, ville du jo nok gå hjem og tude ad helvede
til - mere end du nogensinde tidligere har gjort her og der ville være
mindst 5-10 andre her i gruppen som ville begynde at flæbe og påstå at
jeg løj...

LOL... Egentligt glimrende at du fandt på at poste indlægget... Der er
efterspørgsel efter folk som mig med mine karakterer og erfaring, på det
private arbejdsmarked i de mest velansete danske virksomheder. Det kan
jeg se når jeg sender ansøgninger ud og kun får positive svar tilbage og
tilbud om ansættelse i mange tilfælde (som jeg har takket nej til et par
gange).

Det ligger 100% fast, uanset hvor meget folk herinde brokker sig og
flæber som små børn og kommer med den ene løse påstand efter den anden.

Og flæberiet er fuldstændigt isoleret, til kun at finde sted i
dk.edb.mac og ingen andre steder. Tværtimod, som du lige har dokumenteret.

Skal vi så se hvor mange der vil blive ved med at flæbe i dk.edb.mac?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-05 20:19

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> Du "glemte" at fortælle at grunden til at jeg spurgte var at jeg
> skal til jobsamtale hos et meget vigtigt, stort og anerkendt dansk
> firma...

Sommerferiejob?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-05 12:16

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Sommerferiejob?

Netto.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-06-05 14:12

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Netto.

Åbenbart er det tilstrækkeligt med at vide at SAP består af tre
bogstaver for at være et basalt kendskab.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 08-06-05 14:33

Hvordan finder man sådan en post, når man ikke er kunde hos tele.dk? Når jeg
klikker på linket åbner en ny mail til
42a30e3e$0$63657$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

mvh Mikael Kern

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-06-05 14:38

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:

> Hvordan finder man sådan en post, når man ikke er kunde hos tele.dk? Når jeg
> klikker på linket åbner en ny mail til
> 42a30e3e$0$63657$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

Gå til http://groups.google.dk
Vælg avanceret gruppesøgning
I feltet "Find beskeden med besked ID" angiver du teksten mellem < og
>.
Herefter kan du eventuelt vise hele tråden, hvor det indlæg Jens
oprindeligt citerede er nummer 3.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-05 15:07

> [...]

> I feltet "Find beskeden med besked ID" angiver du teksten mellem < og
> Herefter kan du eventuelt vise hele tråden, hvor det indlæg Jens

eller lav en søgning på message ID i din newsreader, gode newsreadere
kan endda hitte indlæget frem nar man klikker på et message ID i
newsreaderen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-05 15:07

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Åbenbart er det tilstrækkeligt med at vide at SAP består af tre
> bogstaver for at være et basalt kendskab.

Jeg bed nu blot mærke i at subj havde fået job hos AP møller jvf. hans
hjemmeside.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-06-05 16:06

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Jeg bed nu blot mærke i at subj havde fået job hos AP møller jvf. hans
> hjemmeside.

Kig på siden igen. Han er "back to school".

Men for at komme tilbage til noget Mac'orienteret. Som Javaudvikler
bliver det betydeligt mere interessant med Mac'er, da man med
rimelighed vil kunne forvente at kunne lirke Sun's JVM til at køre på
maskinen.

Proof of concept: http://www.jbox.dk/sanos/

som er en wrapper rundt om Sun's JVM til Windows på en rå PC.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-06-05 08:25

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> som er en wrapper rundt om Sun's JVM til Windows på en rå PC.

dvs du skal snart ha' en powerbook igen? Eller var det jan der droppede
OSX pga. dårlig java performance?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-06-05 22:17

> dvs du skal snart ha' en powerbook igen? Eller var det jan der droppede
> OSX pga. dårlig java performance?

Jeg klagede meget min nød over OS X's Java's langsommelighed, men jeg
synes Mac er en dejlig platform (hvis så bare de kunne hitte ud af at
lave det ordenltigt tastaturstyret).

Powerbooken var min arbejdsmaskine på mit daværende arbejde.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-06-05 00:03

On 2005-06-07 20:09:19 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> said:

> [...]
> dokumenteret.
>
> Skal vi så se hvor mange der vil blive ved med at flæbe i dk.edb.mac?

Hvad h..... er det for et sprog? Kan du ikke enten begynde at tale
ordentligt til folk her i gruppen, eller holde mund? Man skulle tro at
du var en fornærmet teengager på 13, som havde fået frataget sin
lommepenge.

Du er aldeles velkommen til at læse med og bidrage hvor du har en
viden, som kan hjælpe andre, men indlæg som dette og disse sindsygt
lange tråde er spild af en masse menneskers tid.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-06-05 17:12

René Frej Nielsen wrote:

> On 2005-06-07 20:09:19 +0200, Martin Jørgensen
> <unoder.spam@spam.jay.net> said:
-snip-

> [...]

Nå, det var nu slet ikke så slemt som jeg troede. Du er måske den
eneste? Fair nok, at man under andre lidt succes - det havde jeg
egentligt ikke forventet, at dømme efter alt det pjat der er blevet skrevet.

> Hvad h..... er det for et sprog? Kan du ikke enten begynde at tale

Hvad helvede er det for et sprog? hmmmmm.... Er det engelsk? Spansk?
Italiensk? Jeg aner det ikke. Det er ligesom teksten på et gættebrev.
Hvem kan svare på hvad h...... det er for et sprog?

> ordentligt til folk her i gruppen, eller holde mund? Man skulle tro at
> du var en fornærmet teengager på 13, som havde fået frataget sin
> lommepenge.

Såså, rolig nu, Mulle... Ingen skade er sket. Vi hygger os blot lidt her
i hygge-news-gruppen. Ingen grund til at få et hjerte-anfald af den grund.

> Du er aldeles velkommen til at læse med og bidrage hvor du har en viden,
> som kan hjælpe andre, men indlæg som dette og disse sindsygt lange tråde
> er spild af en masse menneskers tid.

Uhadada... Sikke et stort problem du har, LOL... Hvad syntes du vi skal
gøre for at løse problemet?

Fænomenet findes vist ikke i andre grupper og jeg abonnerer ellers på
ca. 10 grupper og har gjort det i adskillige år... Er det fordi
dk.edb.mac-gruppen generelt har en lavere IQ end andre grupper, eller
har dk.edb.mac-gruppen en ufatteligt meget højere IQ?

Skal vi allesammen på et IQ-kursus for at blive klogere, syntes du?

Jeg er imponeret over at gruppens skribenter f.eks. er så tværfaglige,
at de gerne vil diskutere fysik. Det er nærmest som om at dk.edb.mac
slet ingen hæmninger har. Men en hygge-newsgruppe, det er det ihvertfald.

Fra : Per Madsen

Dato : 08-06-05 23:00

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen

Har du ikke en lagerhal eller lignende, der skal tilses eller fejes?!!!!

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-06-05 20:21

Per Madsen wrote:

> Har du ikke en lagerhal eller lignende, der skal tilses eller fejes?!!!!

Nope, men jeg syntes at tråden er meget sjov og det må du jo også gøre,
siden du poster i den.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-06-05 23:13

On 2005-06-08 18:11:32 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> said:

> Såså, rolig nu, Mulle... Ingen skade er sket. Vi hygger os blot lidt
> her i hygge-news-gruppen. Ingen grund til at få et hjerte-anfald af den
> grund.

Du er åbenbart udenfor pædagoisk rækkevidde... utroligt at du gidder.

> [...]
> at de gerne vil diskutere fysik. Det er nærmest som om at dk.edb.mac
> slet ingen hæmninger har. Men en hygge-newsgruppe, det er det

Det VAR en hyggegruppe, men du har da ihvertfald gjort dit til, at
gruppen bliver den samme omgang mudderkastning, som findes i mange
andre grupper. Læg mærke til at det kun er i den tråd du optræder i, at
problemet er.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-06-05 20:32

René Frej Nielsen wrote:

> On 2005-06-08 18:11:32 +0200, Martin Jørgensen
> <unoder.spam@spam.jay.net> said:
-snip-

> Du er åbenbart udenfor pædagoisk rækkevidde... utroligt at du gidder.

Ja, som sagt er jeg jo en meget venlig mand, at jeg overhovedet gider at
besvare hovedparten af jeres indlæg. Det er noget der kræver
tålmodighed, hvilket de færreste har. Men jeg er jo også en tålmodig mand.

> [...]
> gruppen bliver den samme omgang mudderkastning, som findes i mange andre
> grupper. Læg mærke til at det kun er i den tråd du optræder i, at

Sikke du dog kan hyle og vræle. Du skulle vel aldrig have været ulv i
dit tidligere liv? Eller måske baby? Eller baby-ulv? Eller ulve-unge måske?

Et andet bud, i den helt anden grøft kunne være at du tidligere har
været ansat som grædekone og at det stadigt ligger i dit blod? Det vil
jeg tro må være en rimelig forklaring sådan som du kan jamre som et
komplet professionelt grædekone-orkester.

Jeg hygger mig fint nok. Alle andre der poster her i tråden hygger sig
vist også fint nok, fordi der er ingen posterings-tvang her og hvis ikke
de brød sig om at poste indlæg her, så gjorde de det jo nok heller ikke
skal du se. Vel, fætter vræl?

Det problem du taler om, må ligge hos dig.

Må jeg tilbyde en marie-tude-kiks, så vi kan få bugt med det hyleri der
er dukket frem? Det er folk som dig, der ødelægger hyggen for os andre
og derfor får du ingen medlidenhed fra min side af.

Til gengæld er jeg så venlig at byde dig på en http://www.kinagrill.dk/
- de lover *GARANTERET TUDESTOP INDENFOR 25 SEK*

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 09-06-05 00:30

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> [snip]

Kære Martin

Bare lige for at få tingene på det rene... Jeg er enig med mange andre i
at din optræden gruppen er træls, ubehøvlet og irriterende. Jeg har med
vilje ikke villet blande mig da jeg meget tidligt kunne se at man ikke
kunne snakke fornuft med eller til dig. Det eneste jeg blot lige ville
sige var at du endelig ikke må tro der er nogen der synes du er sjov,
hyggelig og venlig.

> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen

Og så synes jeg du skulle få ændret din signatur til noget der er mere i
tråd med din måde at opføre dig på.... Se fx min signatur.

ps. Hvis du så også vil være så venlig _ikke_ at svare på mit indlæg.
Jeg er nemlig ikke interesseret i at diskutere med dig.

--
Med flæbende hilsner
Nicolai Brandt

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-06-05 20:38

Nicolai Brandt wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Kære Martin

Kære Nicolai.

> [...]
> kunne snakke fornuft med eller til dig. Det eneste jeg blot lige ville
> sige var at du endelig ikke må tro der er nogen der synes du er sjov,

Jeg kan forsikre dig om, at det syntes de fleste ellers, så det der
børnehave-pjat kan du godt spare dig. Spis istedet for en tudekiks:
http://www.kinagrill.dk/ og kom i bedre humør.

De lover garanteret tudestop indenfor 25 sekunder og hvis du spiser
nogen af dem, er jeg sikker på at de også virker på dig. Jeg mener... Du
er vel ikke fuldstændigt vanskabt eller lignende og så mener jeg godt at
man kan stole på hvad reklamen lover.

> Og så synes jeg du skulle få ændret din signatur til noget der er mere i
> tråd med din måde at opføre dig på.... Se fx min signatur.

HAHA... Sikke dog et lille pattebarn du er... Og sikke en utiltalende
klam signatur, der vist passer glimrende til din personlighed.

> ps. Hvis du så også vil være så venlig _ikke_ at svare på mit indlæg.
> Jeg er nemlig ikke interesseret i at diskutere med dig.

HAHA... Sikke dog et lille pattebarn du er... Hvad med at grave dig selv
ned i baghaven i stedet for, med den indstilling du har til tingene?

Har man nogensinde hørt mage til dumhed... Ja, jeg erindrer det faktisk
ikke umiddelbart. Havde du troet at du fik noget der lignede et 13-tal
for den præstation du her kommer med? Nærmere 00 eller 03.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 10-06-05 10:56

> Jeg kan forsikre dig om, at det syntes de fleste ellers,

Det har været 2 lange tråde, men jeg mindes ikke, at der har været en eneste
tilkendegivelse af, at der er nogen som synes, Martin Jørgensen er sjov,
hyggelig eller venlig. Der har været mange indlæg med modsat holdning.

> [...]

> ikke umiddelbart. Havde du troet at du fik noget der lignede et 13-tal
> for den præstation du her kommer med? Nærmere 00 eller 03.

Tja, der var så lige endnu en ubehagelig svada.

Jeg synes, Martin Jørgensens sociale kompetencer og debatniveau er som en 12
årigs. (På en go dag

Jeg gentager: Martin Jørgensen opfører sig ikke ordentligt. Martin Jørgensen
skriver i en ubehagelig, nedgørende, aggressiv og barnlig tone, som
ødelægger den gode stemning, som normalt er i dk.edb.mac.

Martin Jørgensens sproglige niveau er barnligt og latrinært:

mvh Mikael Kern

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-06-05 22:07

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> [...]

> tilkendegivelse af, at der er nogen som synes, Martin Jørgensen er sjov,
> hyggelig eller venlig. Der har været mange indlæg med modsat holdning.

Ork, jo det er der er masser der syntes.

-snip-

> Tja, der var så lige endnu en ubehagelig svada.
>
> Jeg synes, Martin Jørgensens sociale kompetencer og debatniveau er som en 12
> årigs. (På en go dag

Jeg kan forsikre dig 100% om at de sociale kompetencer ligger i top og
debatniveauet bliver jo bestemt af folk som dig, hvilket gør dit eget
debatniveau til en 8-årigs på en god dag?

Misundelse er en grim ting - det har dine forældre åbenbart aldrig lært
dig eller også er sandheden nok at du er for tykhovedet til at lære
noget af dine forældre.

Når du ikke får ret så begynder du også at slå ud med armene, imens du
hyler og vræler?

Det kan jeg levende forestille mig.

HAHA... Sikke dog et pattebarn du er. Jeg syntes da også at dk.edb.mac
er hyggelig - det er folk som dig der sørger for at
underholdningsniveauet når op på max, hvilket langt overskygger
underholdningsniveauet i de ca. 10 andre grupper jeg dagligt subscriber til.

> Martin Jørgensens sproglige niveau er barnligt og latrinært:

ROTFLOL... Bliv endeligt ved med at skabe med dig. Jeg syntes såmænd vi
hygger os fint nok her i gruppen, selvom folk som dig prøver at ødelægge
den gode stemning der ellers er her i dk.edb.mac.

-snip en masse underholdning

Fra : Jens

Dato : 10-06-05 23:43

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> Ork, jo det er der er masser der syntes.

Nogle få - og ikke i denne gruppe - og i øvrigt (som Du selv skriver) i
datid!

Der er i hvert fald ingen, der i de sidste 8 timer har besvaret det
indlæg, der eftersøgte folk, der finder dig sjov, hyggelig og venlig.

Surprise!
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-06-05 21:27

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Nogle få - og ikke i denne gruppe - og i øvrigt (som Du selv skriver) i
> datid!

ROTFLOL... MANGE - og i øvrigt i både i datid, nutid og i fremtid.

> Der er i hvert fald ingen, der i de sidste 8 timer har besvaret det
> indlæg, der eftersøgte folk, der finder dig sjov, hyggelig og venlig.

Hvilket indlæg? Jeg har ikke set noget indlæg.

> Surprise!

Ja, overraskelsen er stor over hvor meget du kan ævle løst om alt muligt
ligegyldigt, som ingen hverken læser eller gider at tage seriøst.

Normalt ville man jo forvente at du fandt ud af hvor tåbelig du er, men
grænsen for selverkendelse bliver måske aldrig nået?

Fra : Jens

Dato : 11-06-05 22:12

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> ROTFLOL... MANGE - og i øvrigt i både i datid, nutid og i fremtid.

Du lever øjensynligt i et parallelt univers. De mange supportere Du
mener at have er i hvert tilfælde ikke synlige i mit.

> Hvilket indlæg? Jeg har ikke set noget indlæg.

/citat
Lad os få en afstemning: Alle der finder Martin Jørgensen sjov, hyggelig
og venlig svarer på denne meddelelse.

Alle andre ignorerer den bare.
/citat slut

I de 30 timer meddelelsen har været synlig, er der ingen der ved en
besvarelse har tilkendegivet at de finder Martin Jørgensen sjov,
hyggelig og venlig.

For eksperimentets skyld /kunne/ jeg omformulere spørgsmålet til hvem,
der finder dig sjov, hyggelig _eller_ morsom, hvilket - i princippet -
ville forøge sandsynligheden for besvarelse. På den anden side ville
det være en manipulation af din tese - og det ligger mig fjernt.

Indtil videre har jeg fået et resultat tæt på, hvad jeg forventede.
--

Jens F

Fra : Tom

Dato : 11-06-05 22:40

Kan i to nu ikke bare blive ved med at skrive alt det i har lyst til, når i
vil osv..
At i er ueninge ( om noget ?!?!) er vel ok...
Men i bør jo ikke fare i flæsket på hinanden bare fordi i er lidt sure..
Gå ud og grav lidt i jorden i stedet..
Eller lav noget andet hårdt fysisk.
Så er i ligesom også meget sjovere på tangenterne bagefter..
Tom

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-06-05 22:07

Tom wrote:

> Kan i to nu ikke bare blive ved med at skrive alt det i har lyst til, når i
> vil osv..

Det gør jeg da også, som sædvanligt.

> At i er ueninge ( om noget ?!?!) er vel ok...
> Men i bør jo ikke fare i flæsket på hinanden bare fordi i er lidt sure..

Jeg er blot så venlig at besvare hans spørgsmål, ligesom dit og alle
andres indlæg. Andet ligger der såmænd ikke i det.

> Gå ud og grav lidt i jorden i stedet..

Nej, tak.

> Eller lav noget andet hårdt fysisk.

Det gør jeg ofte.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-06-05 22:10

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Du lever øjensynligt i et parallelt univers. De mange supportere Du
> mener at have er i hvert tilfælde ikke synlige i mit.

Tror du det er rocker-klub det her? Jeg har kraftedme ikke nogen
supportere, fjols.

Jeg tror der er en TDC-mand der må have fjernet det fra
TDC-news-serveren. Han syntes nok bare du er et fjols, ligesom de fleste
andre.

> /citat
> Lad os få en afstemning: Alle der finder Martin Jørgensen sjov, hyggelig
> [...]

ROTFLOL.

> I de 30 timer meddelelsen har været synlig, er der ingen der ved en
> besvarelse har tilkendegivet at de finder Martin Jørgensen sjov,
> hyggelig og venlig.

ROTFLOL!!!

> [...]

ROTFLOL!!!

> Indtil videre har jeg fået et resultat tæt på, hvad jeg forventede.

Jeps: At ingen gider at tage dig seriøst. ROTFLOL

Fra : Jens

Dato : 13-06-05 09:49

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Tror du det er rocker-klub det her? Jeg har kraftedme ikke nogen
> supportere, fjols.

Netop

> Jeg tror der er en TDC-mand der må have fjernet det fra
> TDC-news-serveren. Han syntes nok bare du er et fjols, ligesom de fleste
> andre.

Peg lige på et indlæg hvor nogen anden end dig kalder mig fjols

Åh! Lille Martin kan ikke finde et indlæg - trods opgivet message-ID.
Det tyder ikke på de store kundskaber.

Tag en kiks og lad Google finde det:
<http://groups.google.com/groups?as_q=&num=10&as_scoring=r&hl=da&client=
safari&rls=da-dk&btnG=Google-søgning&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=&as
_usubject=&as_uauthors=&as_umsgid=1gxy8ld.z483gd14ljzyqN%25spam%40finds.
dk&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_miny=1981&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2005&
as_maxm=6&as_maxd=13>
--

Jens F

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-06-05 18:20

Jens wrote:

> Netop

Men det ændrer jo naturligvis ikke på at de fleste synes at jeg er både
sjov, hyggelig og venlig.

At du så tror at det her er en rocker-klub, bekræfter jo blot at du er
fjols. LOL

> Peg lige på et indlæg hvor nogen anden end dig kalder mig fjols

Jamen, det er jo kun fjolser, der tror at det her en rocker-klub. Det må
være indlysende for enhver

Ergo, kan vi altså slutte at du må være et fjols... <TADA.wav>...

> Åh! Lille Martin kan ikke finde et indlæg - trods opgivet message-ID.
> Det tyder ikke på de store kundskaber.

Jeg har slet ikke forsøgt og har heller ikke tænkt mig at forsøge det,
"lille Jense-basse".

Det er min tid for kostbar til. Det er kun tåber som dig, der går og har
en passiv dagligdag der gider at spilde tid på at lege detektiv på google.

> Tag en kiks og lad Google finde det:

Nu skal vi ikke glemme, at det er dig der hele tiden hyler og flæber og
derfor er det dig der skal spise en tudekiks. Det er jo også
forklaringen på at du bliver ved med at skrive underlige ligegyldigheder
som ingen interesserer sig for.

Fra : Jens

Dato : 13-06-05 20:04

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Men det ændrer jo naturligvis ikke på at de fleste synes at jeg er både
> sjov, hyggelig og venlig.

Mon Du kan få nogen til at vedgå det?

---snip---

> Jamen, det er jo kun fjolser, der tror at det her en rocker-klub. Det må
> være indlysende for enhver
>
> Ergo, kan vi altså slutte at du må være et fjols... <TADA.wav>...

Martin Montanus, Du skulle have hørt efter, da der var logik på skemaet.

---snip---

> Det er min tid for kostbar til. Det er kun tåber som dig, der går og har
> en passiv dagligdag der gider at spilde tid på at lege detektiv på google.

Men tid til at skrive intetsigende vrøvl - det har Du!
--

Jens F

Intet afslører tydeligere et menneskes karakter, end de ting han finder
latterlige. (Goethe)

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-06-05 17:48

Jens wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Mon Du kan få nogen til at vedgå det?

Sagtens.

> Martin Montanus, Du skulle have hørt efter, da der var logik på skemaet.

ROTFLOL... Dine indlæg er ofte min godnat-læsning. Det er sådan noget
jeg griner af at læse, inden jeg går i seng så jeg falder i søvn med et
smil om munden fordi det er så hylemorsomt at du bliver ved med at
vrøvle, hvor de fleste ellers er stoppet.

Men det gør mig ikke spor, at du bliver ved med at vrøvle... Jeg forstår
bare ikke hvad du vil opnå. Keder du dig meget?

> Men tid til at skrive intetsigende vrøvl - det har Du!

Såså, rolig nu. Jeg skriver omkring 5-20 saglige indlæg om dagen og 2-3
indlæg af mere "underholdende karakter" her i gruppen. Med erfaring fra
adskillige tusinde indlæg på usenet, kan jeg sagtens unde mig selv at
hygge mig lidt med at besvare tåbelige indlæg fra et fjols. Ikke mindst
fordi jeg finder det underholdende.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-06-05 20:16

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> Tror du det er rocker-klub det her?

Nej, snare en slags kult eller sekt, hvor det netop gælder om at tro -
ikke kræve beviser - på, at guruen er sjov, hyggelig venlig samt meget
klog og har mange tilhængere. Disse disciple vil ikke driste sig til
noget så blasfemisk som at stille op med en bevisførelse på deres egen
eksistens. Hvis vi andre vantro ikke vil lade os omvende, er det værst
for os. Vi har selv gjort os fortjent til at straffes med alskens
verbale pinsler.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-06-05 19:46

Ove Steen Smidt wrote:

> Nej, snare en slags kult eller sekt, hvor det netop gælder om at tro -

Aha... Altså sådan en sekt ala noget i retning af scientology?

Interessant. Ja, der gælder det nemlig om at holde troen oppe, har jeg
hørt, så det billede du fremstiller kan jeg kun nikke genkendende til.

> [...]
> noget så blasfemisk som at stille op med en bevisførelse på deres egen
> eksistens. Hvis vi andre vantro ikke vil lade os omvende, er det værst

Ja, ham Jesus han var sgu' noget for sig selv ifølge rygterne om ham.

> for os. Vi har selv gjort os fortjent til at straffes med alskens
> verbale pinsler.

Ja, rygterne siger at de vantro ryger i helvede hvis man tror på den
slags. Men det er nu nok mere et spørgsmål om at man tager sig lidt
sammen istedet for at bryde sammen og flæbe som små pattebørn og så
mener jeg sådan set at det er ret let at se lyst og positivt på tingene
istedet for at gå fuldstændigt i baglås og græde snot over ingenting.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-06-05 10:58

spam@finds.dk (Jens) writes:

> I de 30 timer meddelelsen har været synlig, er der ingen der ved en
> besvarelse har tilkendegivet at de finder Martin Jørgensen sjov,
> hyggelig og venlig.

Man må undres.

Eftersom det lader til at falde på klippegrund, må konklusionen vel
være at hvis man ikke vil have svar må man lade være med at råbe i
skoven.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens

Dato : 10-06-05 15:39

> [...]

> http://www.kinagrill.dk/ og kom i bedre humør.

Lad os få en afstemning: Alle der finder Martin Jørgensen sjov, hyggelig

Jens F - som regner med ca. 1 svar

Fra : Jens

Dato : 27-06-05 00:21

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Lad os få en afstemning: Alle der finder Martin Jørgensen sjov, hyggelig
> og venlig svarer på denne meddelelse.
>
> Alle andre ignorerer den bare.

Hallooooo - Er der overhovedet ingen der finder Martin Jørgensen bare
lidt sjov, hyggelig og venlig?

Efter 16 dage skulle man da tro, at folk kunne melde sig - hvis de mener
noget med det!
--

Jens F

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-05-05 15:24

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> Hvad syntes du så om den definition jeg har postet?

Den passer vel egentlig også meget godt på dig....

/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-05-05 22:07

Thomas Hansen wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Den passer vel egentlig også meget godt på dig....
>
> /Thomas

Såså, Thomas. Må vi så bede om kammertonen istedet for det
børnehave-pjat der?

Der er ingen grund til at rende rundt her og beskylde Ove Steen Smidt
for at være paranoid, på usagligt grundlag. I så fald kunne vi andre jo
også rende rundt og beskylde dig for at være "både det ene og det
andet", jvf. Erik Richards famøse indlæg i audio-hacker-tråden SVJH...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-05-05 11:33

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Der er ingen grund til at rende rundt her og beskylde Ove Steen Smidt
> for at være paranoid, på usagligt grundlag.
Det har jeg på ingen måde gjort!

/Thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 31-05-05 17:07

Thomas Hansen <thomash@ingenspamskydebanen.net> wrote:

> Det har jeg på ingen måde gjort!
>
> /Thomas

Nej, sådan har jeg heller ikke læst det.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-05-05 20:14

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nej, sådan har jeg heller ikke læst det.
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen

Men det er jo nok fordi vi er ignorante spader, der hverken kan læse
eller skrive, at vi har den opfattelse.

/Thomas

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-05 20:06

Thomas Hansen wrote:

> Men det er jo nok fordi vi er ignorante spader, der hverken kan læse
> eller skrive, at vi har den opfattelse.
>
> /Thomas

Det glæder mig du kom på bedre tanker og fandt kammertonen frem.

For sætningen med: "Den passer vel egentlig også meget godt på dig...."
efter min og Ove's udmærkede samtale omkring en definition på paranoia,
kunne sagtens misforstås som et personligt angreb og så nytter det jo
ikke noget hvis der er ignorante tåber der bliver ved med at rende rundt
og beskylde andre her i gruppen for at være barnlige ting.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 22:23

Niels Boegh wrote:

> Øhm. Betyder det en forkælet snothvalp, der ikke har lært at tale pænt
> til andre mennesker? Jeg er ikke så god til fremmedord.

Ja, enig. Hverken du eller Christian Bech kan finde ud af det med
fremmedord.

> Niels

Jeg har fundet følgende citat med google:

Paranoid personality disorder is characterized by a distrust of others
and a constant suspicion that people around you have sinister motives.
People with this disorder tend to have excessive trust in their own
knowledge and abilities and usually avoid close relationships with
others. They search for hidden meanings in everything and read hostile
intentions into the actions of others. They are quick to challenge the
loyalties of friends and loved ones and often appear cold and distant to
others. They usually shift blame to others and tend to carry long grudges.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-05 22:21

Christian Bech wrote:

> In article <429909cf$0$63664$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> Der er ikke nogen der har anfægtet din ret til at skrive her, men det

Jo, der er et par stykker. Men det er ikke noget der egentligt generer
mig. Jeg har været på usenet så længe at jeg efterhånden har oplevet det
meste og det gør mig selvfølgelig også i stand til let at tolke andres
indlæg.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 20:15

> [...]

> mig. Jeg har været på usenet så længe at jeg efterhånden har oplevet det
> meste og det gør mig selvfølgelig også i stand til let at tolke andres

Skal vi ikke lige starte med nedenstående citat, før du begynder at nyde
dit martyrium?

sakset fra dit indlæg: <429510cb$0$63698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

"Så hvis du ikke kan tåle mosten eller lugten i bageriet så er du da
velkommen til at skride."

hvilket vil sige at du selv er én af de "par stykker", rent faktisk var
du den første af dem.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-06-05 23:43

Morten Reippuert Knudsen wrote:

-snip-

> Skal vi ikke lige starte med nedenstående citat, før du begynder at nyde
> dit martyrium?

Jo, det kan vi da fint gøre.

> [...]
> velkommen til at skride."
>
> hvilket vil sige at du selv er én af de "par stykker", rent faktisk var

Ikke forstået - jeg er her da endnu.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-06-05 22:56

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen wrote:
>
> -snip-

> Jo, det kan vi da fint gøre.

> Ikke forstået - jeg er her da endnu.

Ja, det citatet stammer fra dig selv, hvorfor jeg opfordrer dig til at
hitte ud af hvem der skriver hvad, herunder osse dig selv. Kan du ikke
forstå det må du erklæres uden for pædagogisk rækkevide.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-06-05 18:23

> [...]

> hitte ud af hvem der skriver hvad, herunder osse dig selv. Kan du ikke
> forstå det må du erklæres uden for pædagogisk rækkevide.

Jeg aner ikke hvad du snakker om. Jeg er her endnu og sålænge
underholdningen er hjemme, bliver jeg ved med at være her.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-05 21:03

In article <1gxabtb.1aad72lvhuypeN%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Det regner jeg så sandelig heller ikke med, og jeg kan leve med det -
> Jeg har været vant til Erik siden 97-98 og er bestemt ikke forvent.

Har Erik Richard virkelig været her så længe? Jeg synes da, han er
relativt ny. Begyndte han ikke at skrive her omkring da OS X kom frem og
altså kort før, det blev udbredt?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 01-06-05 22:25

Hej Henrik

Jeg har faktisk været hr, siden jeg fik Stofanet, og det fik jeg pr.
27.12.1997, - så jeg er ikke helt grøn.
mvh. Erik Richard

Henrik Münster wrote:

> Har Erik Richard virkelig været her så længe? Jeg synes da, han er
> relativt ny. Begyndte han ikke at skrive her omkring da OS X kom frem og
> altså kort før, det blev udbredt?

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Christian Bech

Dato : 02-06-05 09:20

In article <429e27b0$0$300$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Henrik
>
> Jeg har faktisk været hr, siden jeg fik Stofanet, og det fik jeg pr.
> 27.12.1997, - så jeg er ikke helt grøn.

Dit første indlæg i gruppen er fra 3. januar 2000 medmindre du har
skrevet under et andet navn. Det passer meget godt med min fornemmelse -
da jeg begyndte at bruge gruppen i 1999, var du ikke aktiv i den.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-06-05 00:00

> [...]

> skrevet under et andet navn. Det passer meget godt med min fornemmelse -
> da jeg begyndte at bruge gruppen i 1999, var du ikke aktiv i den.

Nå, men jeg mener nu at huske Erik fra overgangen mellem 1998 og 1999
(det hedder vel "fra" og "til"?). Vi handlede/byttede faktisk noget scsi
udstyr dengang. Han var/er en god og venlig vejleder med hensyn til
OS'er, der dengang var før MacOS X.

Jeg har besøgt ham og set hele hans menageri (undskyld, Erik, det er
ikke ment negativt, tværtom, det var imponerende) i Brabrand.

Jeg er meget sikker på, at jeg har lært Erik at kende på edb.mac (den
med marked.privat.edb.mac. eksisterede vist ikke på det tidspunkt?).

Men det er jo bare min hukommelse (den er ringe, véd jeg, men jeg har
tjekket mit c.v. og nogle papirer

Nu skal der jo ikke gå rent kildekritik i det, vel Bechd?

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 03-06-05 00:57

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> (det hedder vel "fra" og "til"?). Vi handlede/byttede faktisk noget scsi
> udstyr dengang. Han var/er en god og venlig vejleder med hensyn til

Ja, det er da også rigtig med div. SCSI grej...

> Jeg har besøgt ham og set hele hans menageri (undskyld, Erik, det er
> ikke ment negativt, tværtom, det var imponerende) i Brabrand.

Så skulle du have set det sidste sommer, da lignede det nærmest et lager
af computere, men det er der blevet ryddet op i nu, hvor jeg er flyttet
ind i Grønnegade...

> Jeg er meget sikker på, at jeg har lært Erik at kende på edb.mac (den
> med marked.privat.edb.mac. eksisterede vist ikke på det tidspunkt?).

Joh, jeg mener, markedsgruppen var startet på det tidspunkt. Men det vil
jeg da kunne se, når jeg får min gamle Beige musikmaskine op at køre
igen... Den er skam blevet 'forfremmet' til en 1.1ghz nu.

> Men det er jo bare min hukommelse (den er ringe, véd jeg, men jeg har
> tjekket mit c.v. og nogle papirer
>
> Nu skal der jo ikke gå rent kildekritik i det, vel Bechd?

Man ku' jo også sige, at "...det er jo nostalgisk..." med et citat fra
Kim Larsens 'Kim i Cirkus'.... Men det kan konstateres som en
kendsgerning, - at tiden går, og den går også nogle gange hurtigere, end
man egentlig regner med...

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-06-05 21:14

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Ja, det er da også rigtig med div. SCSI grej...

Selvfølgelig er det det :) Men kan du huske noget om, hvornår? Der er en
ond Bechd, der sætter (berettiget?) spørgsmålstegn ved min "kuhommelse"

> [...]
> Kim Larsens 'Kim i Cirkus'.... Men det kan konstateres som en
> kendsgerning, - at tiden går, og den går også nogle gange hurtigere, end

Kim Larsen? Hvem fanden er det? "Scenen er din" ? Som jeg jo ikke ser,
derfor kender jeg ikke nogen Kim Larsen
--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 04-06-05 04:29

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> Selvfølgelig er det det :) Men kan du huske noget om, hvornår? Der er en
> ond Bechd, der sætter (berettiget?) spørgsmålstegn ved min "kuhommelse"

Det var engang i 1998. Det var året efter, at Kirsten fik den afasi, der
var ved at koste hende livet dengang, - og vi snakkede også noget om den
Mac brugergruppe for synshandicappede, der var i Esbjerg, og som du
havde noget med at gøre...

Jeg vil nu heller ikke kalde bech'en for 'ond', - blot sige, at google
heller ikke har en hukommelse som en elefant. - Det er først noget, den
har fået senere - faktisk fra 1.1.2000...

> Kim Larsen? Hvem fanden er det? "Scenen er din" ? Som jeg jo ikke ser,
> derfor kender jeg ikke nogen Kim Larsen

Det er ham dér med det store 'gavflab', - ham der også ligner en gammel
udslidt bulldog.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-06-05 08:13

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Jeg vil nu heller ikke kalde bech'en for 'ond', - blot sige, at google
> heller ikke har en hukommelse som en elefant. - Det er først noget,
> den har fået senere - faktisk fra 1.1.2000...

De siger ellers at det er lykkedes dem at lave et komplet Usenetarkiv.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-06-05 12:56

In article <42a11fe5$0$12181$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
> [...]

> var ved at koste hende livet dengang, - og vi snakkede også noget om den
> Mac brugergruppe for synshandicappede, der var i Esbjerg, og som du

Du fik din debut i nyhedsgrupperne i 1998, men det var i en
Symantec-gruppe.

> Jeg vil nu heller ikke kalde bech'en for 'ond', - blot sige, at google
> heller ikke har en hukommelse som en elefant. - Det er først noget, den
> har fået senere - faktisk fra 1.1.2000...

Ikke 3.1.2000?

Det er da godt nok underligt at Deja News (Google kom først til senere)
skulle have glemt alle dine indlæg i dk.edb.mac før 3.1.2000, mens den
fint husker andres.

I lider altså af kollektiv tidsforskydning

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-06-05 22:25

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> I lider altså af kollektiv tidsforskydning

Hvis du med "I" inkluderer mig - og det gør du jo nok - så må jeg krybe
sammen og tilstå, at det måske er en rigtig diagnose.

Er det noget sci-fi noget eller blot noget Star Wars? Er det Erik som er
R2?

Klokken er her hos mig 23:25, hvad er den hos dig, Bechd?

Er det noget slemt noget, det dér, som måske osse kan være en fysisk
sygdom? Er det smitsomt? I så fald må jeg nok have fået det af Erik, den
gang vi handlede scsi-udstyr. At han skulle være blevet smittet af mig
er aldeles utænkeligt
Kan du, dr. Bechd, angive en kur og evt. udskrive en recept? Eller skal
jeg have fat i Dr. Monster? Han er nok svær at nå, nu da sikelsæsonen er
begyndt. Og det er den altså, bare se på vejret, det er noget, som alle
siklister ælsker.
Men Macsiklister bruger ikke deres bærbare under sikeltræningen -
sproene srkmæmer (som ophavsmanden til de skræmmende spor nok selv ville
have skrevet).

Med den sidste bemærkning fik jeg vist hele tråden tilbage på
Macsporet?

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-05 23:34

In article <1gxrcc5.27gbrf6rhqp2N%Mich@noget.invalid>,
Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:

> [...]
> skal jeg have fat i Dr. Monster? Han er nok svær at nå, nu da
> sikelsæsonen er begyndt. Og det er den altså, bare se på vejret, det

Jeg er vist ved at blive gammel. Nr. 456:

<http://www.aarhus-koebenhavn.dk/totres2005.asp?liste=tot&loeb=1>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 07-06-05 10:34

In article <news-2BD8FE.00342007062005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Jeg er vist ved at blive gammel. Nr. 456:
>
> <http://www.aarhus-koebenhavn.dk/totres2005.asp?liste=tot&loeb=1>

Spiser du ikke hos mor fem dage om ugen?

Fra : Christian Bech

Dato : 07-06-05 10:33

> [...]

> Hvis du med "I" inkluderer mig - og det gør du jo nok - så må jeg krybe
> sammen og tilstå, at det måske er en rigtig diagnose.

Helt i orden, Hvis ikke der skulle indtræffe lidt
hukommelsesvanskeligheder omkring de 78, så ville det da også være
mærkeligt.

> Er det noget sci-fi noget eller blot noget Star Wars? Er det Erik som er
> R2?

Chewbacca, helt klart Chewbacca.

> Klokken er her hos mig 23:25, hvad er den hos dig, Bechd?

11.28, så du er bagud eller foran.

> [...]
> sygdom? Er det smitsomt? I så fald må jeg nok have fået det af Erik, den
> gang vi handlede scsi-udstyr. At han skulle være blevet smittet af mig

Hvorfor tror du egentlig at Apple gik over til USB og IDE?

> [...]
> jeg have fat i Dr. Monster? Han er nok svær at nå, nu da sikelsæsonen er
> begyndt. Og det er den altså, bare se på vejret, det er noget, som alle

Motion er ikke nogen dårlig ide. Kør du en tur med doktoren - det er dog
lidt svært at ryge imens, men det kan lade sig gøre.

> [...]
> have skrevet).
>
> Med den sidste bemærkning fik jeg vist hele tråden tilbage på

i så fald vil jeg undlade at svare på den.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-05 12:23

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Motion er ikke nogen dårlig ide. Kør du en tur med doktoren - det er dog
> lidt svært at ryge imens, men det kan lade sig gøre.

ok ja 4 camel light mellem roskilde og københavn er nemt nok, såfremt
man har husket sin bricanyl til baglommen.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-05 22:07

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Helt i orden, Hvis ikke der skulle indtræffe lidt
> hukommelsesvanskeligheder omkring de 78, så ville det da også være
> mærkeligt.

_Så_ højt er jeg ikke kommet i omdrejningerne

> Chewbacca, helt klart Chewbacca.

Hvem pokker er det? Tygger han skrå?

> 11.28, så du er bagud eller foran.

Nu er jeg bagud, for den er kun 22:45

> Hvorfor tror du egentlig at Apple gik over til USB og IDE?

Forbindelseskablerne er tyndere og stikkene mindre, derfor !

> Motion er ikke nogen dårlig ide. Kør du en tur med doktoren - det er dog
> lidt svært at ryge imens, men det kan lade sig gøre.

Gu' er det da ej, men jeg må vist ikke ryge i hans Pegøjser (?)

> i så fald vil jeg undlade at svare på den.

Ja, undlad

--
v.h.
Mich.

Fra : Christian Bech

Dato : 21-06-05 12:01

In article <1gxt5se.1wwfel78t41xcN%Mich@noget.invalid>,

> Hvem pokker er det? Tygger han skrå?

Han lyder sådan.

> Forbindelseskablerne er tyndere og stikkene mindre, derfor !

Så derfor kan de kun vanskeligt overføre sygdomme?

> Gu' er det da ej, men jeg må vist ikke ryge i hans Pegøjser (?)

Tag en utændt cerut i munden. Der skulle være en go' chance for, at
Peugeot'en selv tænder den.

> Ja, undlad

Jeg må advare dig om, at du ryger direkte i killfiltret, hvis du igen
prøver at få mig til at skrive on-topic.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-06-05 18:56

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Tag en ut?ndt cerut i munden. Der skulle v?re en go' chance for, at
> Peugeot'en selv t?nder den.

Det er er af de sjovere

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-05 21:21

In article <9u0mo2-uh2.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> Det er er af de sjovere

Jeg synes altså, det er skrapt! Og diskriminerende! Når en ministers bil
brænder, så er det et attentat. Når en Peugeot brænder, så der det
bilens skyld. Folk skal da være glade for at have fået en bil med lidt
fut i.
Noget andet er, at det faktisk ikke var helt utilsigtet. Der har
blot været en lille fejl i computerens ur i de brændte biler. Alle
Peugeot 307 er faktisk indstillede til at gå i brand sankthansaften kl.
22. Da det er noget nær den almindeligste bil i Danmark, bliver det et
fantastisk flot syn. I kan godt begynde at glæde jer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-05 23:07

> [...]
> brænder, så er det et attentat. Når en Peugeot brænder, så der det
> bilens skyld. Folk skal da være glade for at have fået en bil med lidt

Der var da vist en enkelt gut i Le Mans løbet der vil modsige dig. Ikke
ham Hobrodrengen, men ham der udgik.

> [...]
> 22. Da det er noget nær den almindeligste bil i Danmark, bliver det et
> fantastisk flot syn. I kan godt begynde at glæde jer.

Der er vist tale om andre bilmærker der osse har den samme dimmer
installeret? Tysk presse advarer mod, at endnu flere bilmærker har samme
defekt. Så I Pegøjserejere er skam ikke noget særligt, selvom I ofte
blærer jer

Det _er_ et alvorligt problem. I skal skutte pjatte med det, knejtrøve,
som I er. Så mit råd er: efterlad aldrig din blærbare i en parkeret bil
Det er da næsten lige så farligt som at overlade den til Mortens
sikeltransport.

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-05 17:03

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> som I er. Så mit råd er: efterlad aldrig din blærbare i en parkeret bil
> Det er da næsten lige så farligt som at overlade den til Mortens

Jeg har endnu ikke oplevet at oedelaegge andet end mig selv og min
sikkel under et saadant foereskab, saa den blaerbare burde vaere i
fine haender.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-06-05 21:04

> [...]

> Jeg har endnu ikke oplevet at oedelaegge andet end mig selv og min
> sikkel under et saadant foereskab, saa den blaerbare burde vaere i

Tilgiv mig, jeg husker forkert, så. Men jeg har sådan et levende billede
inde på nethinden af dig + en sikel + en blærbar monteret på styret + en
vejbom Jeg lader lige billedet stå et øjeblik.

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-05 21:50

> Tilgiv mig, jeg husker forkert, så. Men jeg har sådan et levende billede
> inde på nethinden af dig + en sikel + en blærbar monteret på styret + en
> vejbom Jeg lader lige billedet stå et øjeblik.

Den blaerbare ved den lejlighed var en model Sigma BC1200, og den tog
ej skade.

Baeh - jeg er desvaerre naesten ej siklende mere, idet min sikkels
overroer efter ovennaevnte moede nu er ved at skille ad

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-06-05 21:39

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Baeh - jeg er desvaerre naesten ej siklende mere, idet min sikkels
> overroer efter ovennaevnte moede nu er ved at skille ad

Nu har du jo Sikeldok2ren indenfor rimelig rækkevidde. Kan han ikke lige
ordne det?

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-05 22:08

> Nu har du jo Sikeldok2ren indenfor rimelig rækkevidde. Kan han ikke lige
> ordne det?

jeg ved at han er eminent til at foere en CT scanner, men kan han osse
foere et TIG svejsevaerk?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-06-05 22:37

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> jeg ved at han er eminent til at foere en CT scanner, men kan han osse
> foere et TIG svejsevaerk?

Ja, det er jeg ret sikker på - bare det er tilsluttet en Mac.

Men ellers kan I vel arbejde jer frem med noget Gaffatape og et par
postelastikker?

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-05 23:20

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Ja, det er jeg ret sikker på - bare det er tilsluttet en Mac.

> Men ellers kan I vel arbejde jer frem med noget Gaffatape og et par
> postelastikker?

hvis jeg nu tager bremseklodersen af, vil du saa afproeve den for mig
paa Valby bakke?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-06-05 22:01

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> hvis jeg nu tager bremseklodersen af, vil du saa afproeve den for mig
> paa Valby bakke?

"Bremseklodseren"? SIg mig er du skabsårhusianer?
Med eller uden sådan nogen er lige meget. Men jeg synes godt nok, at der
er en voldsom stigning på Valby Bakke nede fra Pile Alle og op mod
slottet. Men op skal jeg nok komme med tiden. Det bliver ikke noget med
Alpe d'Huez tempo/-tider, det må jeg nok skuffe dig med :)

--
v.h.
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-05 23:07

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Det er er af de sjovere

Vel er det ej. Doktorens bil har vel en cigartænder installeret? Ellers
kan jeg love dig for, at jeg har lightere i lommen og god træning i at
tænde tobaksobjekter for åbne (bil)vinduer. Desuden er min PB så varm på
undersiden, at jeg sikkert bare kan holde cerutten dér i et par sekunder

--
v.h.
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-05 23:07

> Så derfor kan de kun vanskeligt overføre sygdomme?

Pjat med dig. Jeg har da læst, at urensede kanyler kan overføre alskens
dårligdomme. Og de er da vist tyndere end USBkabler?

> Tag en utændt cerut i munden. Der skulle være en go' chance for, at
> Peugeot'en selv tænder den.

Doktorens Pegøjser er ikke én af de selvantændelige. Hans Peugeot er en
absolut røgfri bil. Nå, nej, der er nok noget med at han selv eller
Fnullergøj slipper en lille en?

> Jeg må advare dig om, at du ryger direkte i killfiltret, hvis du igen
> prøver at få mig til at skrive on-topic.

Nu skriver jo noget om "Eftertanker". Det er nu mere "efter" end det er
"tanker". Så derfor vil jeg lige sende dig et billede - nå, nej, det kan
jeg ikke - af mit tastatur og Doktorens bilaskebæger. Hvilket af de to
objekter indeholder mest aske?

Det er ON det her. Det er et Mactsataur, er det! Jeg vil heller ikke i
dit kill-filter. Jeg kommer til at føle mig så alene, Bechd!

--
v.h.
Mich.

Fra : Christian Bech

Dato : 03-06-05 08:14

In article <1gxk1xn.1fvjnsj1bgcm2eN%Mich@noget.invalid>,
> [...]

> (det hedder vel "fra" og "til"?). Vi handlede/byttede faktisk noget scsi
> udstyr dengang. Han var/er en god og venlig vejleder med hensyn til

<http://groups.google.dk/groups?as_q=&num=100&as_scoring=d&hl=da&newwindo
w=1&btnG=Google-sgning&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.edb.mac&as_usub
ject=&as_uauthors=Ottosen&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=1981&a
s_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2000&as_maxm=6&as_maxd=3>

Har du skiftet navn

> Men det er jo bare min hukommelse (den er ringe, véd jeg, men jeg har
> tjekket mit c.v. og nogle papirer

Fusker du med dit cv?

> Nu skal der jo ikke gå rent kildekritik i det, vel Bechd?

Jeg konstaterer skam bare fakta. Erik Richard skrev ikke i gruppen, da
jeg begyndte at frekventere den og Google underbygger det. Erik Richard
har rigtigt nok skrevet et par Usenet-indlæg tilbage i 1998 men det var
i symantec.support.mac.nortonutilities.general, så det må være det, han
tænker på.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-06-05 21:14

> [...]

> ject=&as_uauthors=Ottosen&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=1981&a
> s_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2000&as_maxm=6&as_maxd=3>

Næ, det har jeg ikke, men det kan være at det er gået hen over hovedet
på mig? Den der lange og ulækre http: ... virker slet ikke. Den viser
bare hen til Googles gruppe søgning.

> Fusker du med dit cv?

Jeg fusker slet ikke. Told dot Skat vil ikke blive glade for det.

> [...]
> har rigtigt nok skrevet et par Usenet-indlæg tilbage i 1998 men det var
> i symantec.support.mac.nortonutilities.general, så det må være det, han

OK, så _er_ det altså bare mig og min hukommelse.

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 13:04

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Henrik
>
> Jeg har faktisk været hr, siden jeg fik Stofanet, og det fik jeg pr.
> [...]

Passer fint - jeg kom på internettet i anden halvår af 1996, på usenet i
løbet af 97 og kan huske Erik fra begyndelsen af 98.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Christian Bech

Dato : 02-06-05 13:33

In article <1gxj87k.13wlb841pyy7e4N%nospam@reippuert.dk>,

> Passer fint - jeg kom på internettet i anden halvår af 1996, på usenet i
> løbet af 97 og kan huske Erik fra begyndelsen af 98.

Msg ID, tak.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 13:45

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Msg ID, tak.

<h6778bwui9Ø97791q%09ijjdwq@nospam.kmldenmark.dk>

tilfreds?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Madsen

Dato : 02-06-05 13:50

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Passer fint - jeg kom på internettet i anden halvår af 1996, på usenet i
> løbet af 97 og kan huske Erik fra begyndelsen af 98.

Samme her....

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Morten Lind

Dato : 11-06-05 09:30

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Samme her....

Vi mennesker er heldigvis forskellige, og dén forskellighed er en
væsentlig del af den innovation, der driver udviklingen, der skaber
det/de samfund/systemer, vi gerne vil/skal leve i/under.

Nogle mennesker mindes, andre stoler på internettets indeksering.

Begge tacklingsmåder anser jeg for ligeværdige, da de supplerer og ikke
kan undvære hinanden, og udbyttet bliver væsentligt over, hvad bare den
ene del alene ville kunne præstere.

Jeg vil betegne mig selv som hørende til den "følende" og "mærkende"
del, der aldrig kunne finde på at stole på en database på internettet
fremfor min egen intuition.

Til gengæld har jeg efter tre afteners gennemlæsning af denne og den
"oprindelige" tråd lært utrolig meget af de, der tænker teknisk/logisk,
og dét sætter jeg megen pris på, da jeg med mig selv véd, jeg vil kunne
"bruge" den ekstra viden i mit almindelige virke.

Blot en tanke, lidt i relief
M.

Fra : Christian Bech

Dato : 14-06-05 11:33

In article
<1gxzl60.anin321sgkxh4N%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
>
> Begge tacklingsmåder anser jeg for ligeværdige, da de supplerer og ikke
> kan undvære hinanden, og udbyttet bliver væsentligt over, hvad bare den

Nu drejer den her tråd sig egentlig om noget fjollet - som om der skulle
være mere prestige i at have været her siden 1997 end 2000, men det
sjove er, at det faktisk er dit "mindes" der fik mig til at undre mig
over ERS' udsagn om aktiviteten i gruppen. Jeg mindes nemlig, at han
først optrådte i gruppen et stykke tid efter min debut i 1999. Det
gjorde mig så nysgerrig efter at slå det op.

Det er hævet over enhver rimelig tvivl, at "internettets indeksering" er
korrekt i dette tilfælde. Dels svigter Google Groups stort set aldrig og
det er usandsynligt, at den skulle glemme samtlige de indlæg ERS skulle
have skrevet i dk.edb.mac før 2000 samtidig med, at den husker hans
indlæg i andre grupper.

Altså er det et meget godt eksempel på, at mindes ikke er meget værd
uden fakta, hvis man vil argumentere ovebevisende for sin sag.

Fra : Per Madsen

Dato : 14-06-05 17:57

> [...]

> Altså er det et meget godt eksempel på, at mindes ikke er meget værd
> uden fakta, hvis man vil argumentere ovebevisende for sin sag.

Der ER intet at rafle om og INGEN tvivl overhovedet! Jeg fik min første
mac i marts 1998, en Performa 5200, kom på nette med det samme, og her
fik jeg megen hjælp af både M. Reippuert og E.R.S. i dk.edb.mac...

Ved ikke hvorfor Google ikke kan finde de helt gamle indlæg, men
eksempelvis så påstår Google, at mit første indlæg på dk.edb.mac var i
2001 hvilket ikke passer. Så din "Hævet over enhver tvivl" holder ikke
en meter, mht. Google's fejlbarlighed!

Personligt er jeg da komplet hamrende ligeglad med, hvor længe jeg/folk
har opstrådt på dk.edb.mac....som om det betød en hat! Men jeg bliver
lidt pissed, når folk skriver jeg husker forkert eller bare ikke tror på
det jeg siger....

E.O.D.

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-05 08:49

In article <1gy5t5l.1pa1quv1qo5e5qN%permandREMOVETHIS@cool.dk>,
permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> [...]
> jeg/folk har opstrådt på dk.edb.mac....som om det betød en hat! Men
> jeg bliver lidt pissed, når folk skriver jeg husker forkert eller

Vi vil se kvitteringen på den Performa!
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 15-06-05 10:12

In article <news-BF97AC.09483815062005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Vi vil se kvitteringen på den Performa!

Ikke nødvendigt. Det fremgår skam tydeligt af Google, at Per havde en
Performa i 1998

<http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.mac/msg/0dd992610ba2e25b?dmod
e=source&hl=en>

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-05 10:32

In article <christian.bech-03EAEC.11120815062005@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Ikke nødvendigt. Det fremgår skam tydeligt af Google, at Per havde en
> [...]

OK. Jeg giver mig
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-05 20:32

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Ikke nødvendigt. Det fremgår skam tydeligt af Google, at Per havde en
> [...]

Hvem har forfalsket google?

Fra : Christian Bech

Dato : 15-06-05 10:09

> [...]

> mac i marts 1998, en Performa 5200, kom på nette med det samme, og her
> fik jeg megen hjælp af både M. Reippuert og E.R.S. i dk.edb.mac...

Nu kiggede jeg for sjovs skyld dine indlæg fra 1998 igennem. Jeg havde
helt glemt, at trådene var så korte og præcise dengang. Jeg har svært
ved at finde hullerne efter de indlæg, som Erik Richard skulle have
skrevet. Derimod er der andre Erik'er der var lige så hjælpsomme.

> [...]
> eksempelvis så påstår Google, at mit første indlæg på dk.edb.mac var i
> 2001 hvilket ikke passer. Så din "Hævet over enhver tvivl" holder ikke

Det holder indtil flere meter:

<http://groups-beta.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&num=20&q=group%3
Adk.edb.mac+author%3APer+author%3AMadsen&safe=off&qt_s=Search&as_drrb=b&a
s_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=31&as_maxm=12&as_maxy=1998>

Jeg har aldrig påstået, at Google er ufejlbarlig. Jeg har påpeget at det
er utænkeligt, at Google har glemt alle Erik Richards indlæg.

Også i 1998 have newsreadere en funktion, der citerede navnet på den man
svarer. Ikke en eneste gang optræder Erik Richards navn.

Kort sagt er vi nu fremme ved, at Google systematisk har fjernet ERS
indlæg før 2000 og at der ikke er en eneste i gruppen der har besvaret
et indlæg fra ham før 2000. Er det sandsynligt?

Eneste anden mulighed er, at ERS skrev under et andet navn dengang. Jeg
er naturligvis åben overfor den mulighed, men så må der være nogen, der
giver mig et hint om navnet.

> [...]
> har opstrådt på dk.edb.mac....som om det betød en hat! Men jeg bliver
> lidt pissed, når folk skriver jeg husker forkert eller bare ikke tror på

I så fald burde jeg vel også hidse mig op over, at du ikke anerkender at
jeg tydeligt husker at ERS ikke var aktiv i 1999?

Om du bliver mopset, får tissetrang e.l. er jeg ikke herre over.
Personligt har jeg svært ved at forstå, at man kan blive så ophidset
over, at jeg underbygger min erindring med henvisninger til et arkiv.
Jeg skal skam gerne trække min påstand om, at hukommelser kan tage fejl
tilbage, så snart det bliver forklaret, hvorfor der ikke var nogen, der
ville svare Erik Richard de to første år han mener at have været i
gruppen. Med det kvantum af bidrag, som ERS kommer med, er det
simpelthen ligeså utænkeligt som at Google skulle have slettet alle hans
indlæg.

> E.O.D.

Det er din sag. Jeg forsøger at argumentere for min påstand. Det er
naturligvis frivilligt, om man ønsker at komme med modargumenter.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-06-05 19:51

Per Madsen wrote:

-snip-

> [...]
> eksempelvis så påstår Google, at mit første indlæg på dk.edb.mac var i
> 2001 hvilket ikke passer. Så din "Hævet over enhver tvivl" holder ikke

Enig. Jeg syntes heller ikke at google fanger mine de ældste indlæg, men
det kan da være at jeg husker forkert. Jeg har ihvertfald været på
usenet i omkring 5 år dog først med egen hjemmeside på det sidste...

> [...]
> har opstrådt på dk.edb.mac....som om det betød en hat! Men jeg bliver
> lidt pissed, når folk skriver jeg husker forkert eller bare ikke tror på

Det er klart og jeg kan kun tilslutte mig det du skriver. Jeg tror
nemlig heller ikke google har fanget alle mine indlæg.

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-06-05 10:54

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Passer fint - jeg kom på internettet i anden halvår af 1996, på usenet i
> løbet af 97 og kan huske Erik fra begyndelsen af 98.

Så vidt jeg husker kom jeg på engang i 97, men synes altså ikke at jeg
kan huske Erik før fra nogle år senere.. men det er muligvis også bare
alderen der trykker her..

Til gengæld husker jeg at René Eriksen nærmest var et sandt orakel udi
Mac'ens verden og at Henrik Münster også dengang bidrog med store
mængder af den hyggelige stemning man - også den dag i dag - oplever i
gruppen her.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-06-05 15:25

> [...]
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg har faktisk været hr, siden jeg fik Stofanet, og det fik jeg pr.

Så må jeg endnu en gang konstatere, at tiden går meget hurtigere, end
man synes. Andre har skrevet, at du først begyndte at blive aktiv i
<dk.edb.mac> i 2000, og jeg må sige, at det passer bedre med det, jeg
husker. Jeg synes ikke, du havde været her i gruppen så længe, da OS X
begyndte at komme frem. Og OS X kom vel i 2001. Men det er jo svært at
huske så langt tilbage.
For sjov gik jeg ind på <usenet.dk> og fandt listen over de
oprindelige forslagsstillere til <dk.edb.mac>:

Peter Gersmann
Kurt T. Modler
John Strange
Jes Schyum
Jens Lauritsen
Kasper Borch
Jens Martin Bengaard
Ren Sindberg
Kim Sleiborg
Jens Hansen
Jesper Ørsted
Tadeusz W. Mollin
Johnny Bendiksen
Henrik Münster

Kan vi lige få en håndsoprækning: "Hvem er her endnu?"
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 02-06-05 22:55

Henrik Münster wrote:

> [...]
> Johnny Bendiksen
> Henrik Münster
>
> Kan vi lige få en håndsoprækning: "Hvem er her endnu?"

Ikke mig!!!

--Martin

Fra : Johnny Louis

Dato : 04-06-05 19:05

> [...]

> Peter Gersmann
> Kurt T. Modler
> John Strange
> Jes Schyum
> Jens Lauritsen
> Kasper Borch
> Jens Martin Bengaard
> Ren Sindberg
> Kim Sleiborg
> Jens Hansen
> Jesper Ørsted
> Tadeusz W. Mollin
> Johnny Bendiksen
> Henrik Münster
>
> Kan vi lige få en håndsoprækning: "Hvem er her endnu?"

Jeg er her endnu.

Johnny Louis
P.T. Århus.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-06-05 17:48

In article <1gxne21.y4rnuj1lr9csmN%bendatafjerndette@postman.dk>,
bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) wrote:

> Jeg er her endnu.

Så er vi da to i det mindste. Har du taget navneforandring fra Bendiksen?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Johnny Louis

Dato : 05-06-05 21:03

> Så er vi da to i det mindste. Har du taget navneforandring fra Bendiksen?

Nej men af praktiske grunde bruger jeg mit mellemnavn i nyhedsgrupper.
Johnny Louis
Århus

Fra : Jesper

Dato : 05-06-05 18:23

> [...]
> Johnny Bendiksen
> Henrik Münster
>
> Kan vi lige få en håndsoprækning: "Hvem er her endnu?"

Her, jeg er Jesper Ørsted

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-06-05 21:43

In article <1gxp75s.z4olyyu3mxi8N%spambuster@users.toughguy.net>,
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Her, jeg er Jesper Ørsted

Det er heller ikke nemt med alle de maskerede adresser pga. spam. Men så
er vi da hele tre. Det ender med, vi kan lave et håndboldhold. Så skal
vi bare lige lære at spille håndbold
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-06-05 11:59

From: s...@turbo.dk.net (Sten Bfk Sxrensen)
Subject: Velkommen til dk.edb.mac
Date: 1996/11/28
organization: Customer at DKnet
newsgroups: dk.edb.mac,dk.admin

Hermed er dk.edb.mac oprettet.

[..]

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-05 16:14

In article <86y89ml9g1.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> From: s...@turbo.dk.net (Sten Bfk Sxrensen)
> Subject: Velkommen til dk.edb.mac
> Date: 1996/11/28
> organization: Customer at DKnet
> newsgroups: dk.edb.mac,dk.admin
>

> Hermed er dk.edb.mac oprettet.
>
> [..]

Hold da op! Hvor fandt du det henne? Det er jo helt historisk. Men
nu har vi da en dato, hvor vi kan holde fest.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-05-05 20:34

Jacob B. <no@spam.com> wrote:

> [...]
>
> Til slut en kommentarer til dem som måtte være interesseret: At have adgang
> til en nyhedsgruppe er ikke det samme som at være velkommen.

Der er kun et at gøre, hvis tonen bliver grov: ignorér tråden.

Alt andet er en opfordring til at blive ved og inden man ser sig om
bliver man selv sølet ind i ukvemsord og barnagtigheder.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-05 21:17

In article <BEBB7C8C.9971%no@spam.com>, "Jacob B." <no@spam.com> wrote:

> [...]
> og er mine helt personlige betragtninger. Såfremt det virker
> stødende, nedladende, utidig eller provokerende, beklager jeg...

Nu har jeg været med i <dk.edb.mac> lige fra starten. Jeg kan såmænd
dårligt huske, hvornår det var. Har det ikke været omkring 1998? Vi blev
udskilt fra den oprindelige <dk.edb>, hvor vi efterhånden druknede i
spørgsmål, der havde med Windows at gøre. Traditionelt har der været en
behagelig og afslappet tone herinde. Og vi har altid været meget large
med, hvad man måtte skrive om. For hyggens skyld har der været mange
tråde, der mildt sagt har været off-topic. Men strengt taget, hvis man
skal følge reglerne, er alt on-topic, bare det er skrevet på en Mac. Man
kan jo sige, at vi Mac-brugere, som jo trods alt ikke er så mange, ikke
har råd til at skræmme nogen bort. Vi er nødt til at tage mod alle nye
Mac-brugere med kyshånd.
Men her for nogle få år siden var det som om, gruppen mistede
sin mødom. Pludselig kunne der komme tråde med indædte skænderier og
ondskabsfulde indlæg. Det var noget nyt, som vi aldrig havde set før.
Det er selvfølgelig ikke så hyggeligt. På den anden side kan det måske
være meget godt, at folk kan vise deres sande følelser og få luft for
deres meninger. Det er trods alt heller ikke godt at holde tingene
tilbage.
Stadig synes jeg dog, det her er en ganske hyggelig gruppe.
Tonen kan være langt værre i andre grupper. Der er stadig mange
hyggelige diskussioner og god hjælp at hente. Selv er jeg nok ikke den
store ekspert mere. For år tilbage var der nogle områder, hvor jeg
virkelig vidste meget. De senere år har jeg desværre ikke haft tid til
at følge så meget med, så jeg er regredieret til almen bruger. Jeg nyder
dog stadig at følge med i gruppen.
Jeg er så heldig at være en temmelig konkfliktsky natur. Det har
bevaret mit ægteskab lykkeligt i mange år, og jeg har også undgået de
store konflikter på mit arbejde. Herinde gør det, at jeg klapper i som
en østers, når der er optræk til ballade. Jeg blander mig simpelthen
udenom, og det er nok det bedste at gøre, hvis man ikke vil være med til
at trække diskussionen i langdrag. Dermed ikke være sagt, at jeg aldrig
kommer med et indlæg i den slags tråde. Det kan ske, hvis jeg føler, jeg
kan gøre det neutralt og sagligt. Men i almindelighed blander jeg mig
udenom, og det kan jeg bestemt også anbefale andre, der ikke føler sig
berørt af emnet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-06-05 13:41

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Passer fint - jeg kom på internettet i anden halvår af 1996, på usenet i
> løbet af 97 og kan huske Erik fra begyndelsen af 98.

Hvilket navn har Erik da brugt før den 3. januar 2000?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 13:45

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Hvilket navn har Erik da brugt før den 3. januar 2000?

det husker jeg ikke, men jeg mener han var der før, omend sjældent.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Erik Richard

Dato : 02-06-05 22:32

Hej Thomas

I starten brugte jeg mit firmanavn KML og underskrev mig som regel Erik
R. eller bare Erik.
mvh. Erik Richard

Fra : Christian Bech

Dato : 03-06-05 08:01

In article <429f7ae1$0$312$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Thomas
>
> I starten brugte jeg mit firmanavn KML og underskrev mig som regel Erik
> R. eller bare Erik.

Your search - group:dk.edb.mac author:KML - did not match any
documents.

<http://groups-beta.google.com/groups?as_q=&num=20&scoring=r&hl=en&as_epq
=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.edb.mac&as_usubject=&as_uauthors=KML&lr=&as_
drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=3&as_maxm=6&as_ma
xy=1999&safe=off>

Det giver stadig 3. januar 2000.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-06-05 13:51

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> det husker jeg ikke, men jeg mener han var der før, omend sjældent.

Ok, men groups.google.com kender i hver fald ikke til ham før den
3. januar 2000.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 14:16

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Ok, men groups.google.com kender i hver fald ikke til ham før den
> 3. januar 2000.

det ka godt være - jeg mener blot at kunn huske ham fra tidligere -
kanske der er tale om "ælde". Håbede ellers at fænomenet ikke havde
spredt sig fra livviden.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-06-05 16:08

> [...]

> det ka godt være - jeg mener blot at kunn huske ham fra tidligere -
> kanske der er tale om "ælde". Håbede ellers at fænomenet ikke havde

Tror du ikke bare at han er saa traettende at du foeler at du har kendt
siden 70erne ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 16:28

> Tror du ikke bare at han er saa traettende at du foeler at du har kendt

der var jeg jo blot en knøs mens studerede "programmering". Nej jeg er
sikker på det er tale om et problem afledt af det samme fænomen, som
fine bildæk jeg har erhvervet mig gennem det seneste år.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 17:41

> Tror du ikke bare at han er saa traettende at du foeler at du har kendt

der var jeg jo blot en knøs mens Erik studerede "programmering". Nej jeg
er sikker på det er tale om et problem afledt af det samme fænomen, som
det fine bildæk jeg har erhvervet mig gennem det seneste år.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Terje Kleverud

Dato : 02-06-05 14:40

<http://tinyurl.com/e4mrl> (19. juli 1998)

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig. Dog ikke enklere.» (A. Einstein)

Fra : Erik Richard

Dato : 02-06-05 22:49

Hej Terje

Tak! Der dukkede noget op, da jeg genlæste det... I øvrigt ligger det
også på min gl. Beige G3MT, hvor jeg har alle mails næsten helt fra den
allerførste, jeg sendte i beg. af 1996 med en MultiTech 3414 V.34 28,8
modem, der var rechippet til en 33.6. - Der var en fejl i det opr.
modem, jeg købte, så jeg kontaktede MultiTech, og de sendte mig et nyt
chipset til den... Det var service!

Ang. den pågældende Norton Utilities, så var det den 'berømte' - vel nok
nærmere berygtede ver. 4.0. det drejede sig om...

mvh. Erik Richard

Fra : Terje Kleverud

Dato : 03-06-05 09:18

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Der dukkede noget op, da jeg genlæste det... I øvrigt ligger det
> også på min gl. Beige G3MT, hvor jeg har alle mails næsten helt fra den
> allerførste, jeg sendte i beg. af 1996

Gammel mail er gøy - og litt vemodig :-I. Selv har jeg benyttet Eudora
fra jeg sendte min første mail i 1997. Faktisk har den samme mappen
"Eudora Folder", blitt adoptert på nytt og på nytt ved hver
Eudora-oppgradering, og med all mail inntakt. Maskinen var en Powerbook
Duo 230 med 12 MB ram og int.Express Modem.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-06-05 13:53

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> <h6778bwui9Ø97791q%09ijjdwq@nospam.kmldenmark.dk>
>
> tilfreds?

http://groups-beta.google.com/groups?selm=h6778bwui9%C3%9897791q%2509ijjdwq%40nospam.kmldenmark.dk

Not Found

The requested message,
h6778bwui9X97791q%09ijjdwq@nospam.kmldenmark.dk, could not be found.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 14:15

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> The requested message,
> h6778bwui9X97791q%09ijjdwq@nospam.kmldenmark.dk, could not be found.

ja, det er en driller én ik'?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 17:41

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> ja, det er en driller én ik'?

ok det var tarveligt, men jeg komponerede ID'en helt på egen hånd.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-06-05 17:29

tekleve@frisurf.no (Terje Kleverud) writes:

> <http://tinyurl.com/e4mrl> (19. juli 1998)

Fair nok, men det er bare ikke i dk.edb.mac

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-06-05 17:59

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> ok det var tarveligt, men jeg komponerede ID'en helt på egen hånd.

Hvis ikke snart du begynder at opføre dig ordenligt, krydsposter jeg
dig til Martin J.s private postkaste.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-05 18:43

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Hvis ikke snart du begynder at opføre dig ordenligt, krydsposter jeg
> dig til Martin J.s private postkaste.

ja tak, det mås du ikke.

Fra : Erik Richard

Dato : 02-06-05 22:57

Hej Thomas

Det må du altså ikke gøre! - Selvom Morten R. og jeg just ikke er de
bedste venner, så synes jeg alligevel, det vil være synd for ham..

Fra : Elmo Jensen

Dato : 06-06-05 08:42

Hej Richard.

Jeg sidder og tænker efter. Var du ikke med i dk.helbred.*** debatterne i
efteråret 1998?

Der var jo, som du sikkert husker, en større mængde debatter i bl.a.
dk.admin omkring oprettelse af et dk.helbred hieraki.

Hilsen Elmo.

Fra : Christian Bech

Dato : 06-06-05 12:49

In article <42a3ff4f$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>,
"Elmo Jensen" <news9@ddibbsystem.dk> wrote:

> Hej Richard.
>
> Jeg sidder og tænker efter. Var du ikke med i dk.helbred.*** debatterne i
> efteråret 1998?

Det er altså godt nok mærkværdigt, at Google slet ikke skulle have
husket nogle af Erik Richards indlæg før 2000.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 07-06-05 08:00

"Christian Bech" <christian.bech@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er altså godt nok mærkværdigt, at Google slet ikke skulle have
> husket nogle af Erik Richards indlæg før 2000.

Det kunne jo tyde på, at såfremt Erik har været med i nogen grupper før år
2000, så er det nogen som i dag ikke findes på Google, eller han har brugt
et AKA.

M.h.t. debatten omkring oprettelsen af et handicap hieraki, så var det
primært i dk.admin den foregik, og der kan jeg nemlig ikke se nogen indlæg
fra Erik i netop de debatter, men jeg mente bare at kunne huske at have set
indlæg fra ham, men det var altså forkert husket

Mvh. Elmo.

Fra : Christian Bech

Dato : 07-06-05 10:29

In article <42a546eb$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> 2000, så er det nogen som i dag ikke findes på Google, eller han har brugt

Det ville ikke ligne Erik Richard at skrive under et andet navn og
påstanden gik eksplicit på dk.edb.mac og den har i hvert fald ikke været
nedlagt i den periode.

> [...]
> fra Erik i netop de debatter, men jeg mente bare at kunne huske at have set
> indlæg fra ham, men det var altså forkert husket

Kan det tænkes at du blander det sammen med .handicap diskussionen? Den
var temmeligt opfattende så vidt jeg husker.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 07-06-05 10:58

> Det ville ikke ligne Erik Richard at skrive under et andet navn og
> påstanden gik eksplicit på dk.edb.mac og den har i hvert fald ikke været
> nedlagt i den periode.

Nu kender jeg ikke Erik Richard så godt, men nej sikkert ikke, og det var
> [...]

> Kan det tænkes at du blander det sammen med .handicap diskussionen? Den
> var temmeligt opfattende så vidt jeg husker.

Det er hvad jeg selv hælder til Og ja, den _var_ virkelig omfattende,
,men det er jo også et ømtåleligt emne for mange.

Mvh. Elmo.

Fra : Christian Bech

Dato : 07-06-05 11:46

In article <42a5709a$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> Det er hvad jeg selv hælder til Og ja, den _var_ virkelig omfattende,
> ,men det er jo også et ømtåleligt emne for mange.

Den fik vist også en noget ond tone til sidst - i hvert fald kan jeg
huske, at jeg holdt op med at læse diskussionen.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 07-06-05 12:34

> Jeg kunne ikke finde en dato i fundatsen, men webmaster er en noget
> upålidelig type, så måske har han slettet det?

Det skal jeg så ikke kunne sige, men Thomas fandt noget brugbart kan
jeg se, og det vil så sige at gruppen snart har 10 år jubilæum )

> Den fik vist også en noget ond tone til sidst - i hvert fald kan jeg
> huske, at jeg holdt op med at læse diskussionen.

Ja det er vist rigtigt. Jeg kan såmænd dårligt nok huske det mere, og det
går da vist osse meget godt i dk.helbred.handicap gruppen. Jeg koblede mig
på den på et tidspunkt fordi jeg lige skulle se om der var noget omkring
trehjulede knallerter, idet en af mine venner skulle have sådan en svend.
Han fik så en af de nye som er bygget over en PGO 30 scooter, og den er han
vist ganske godt tilfreds med

Mvh. Elmo.

Fra : Allan

Dato : 15-06-05 14:26

Jeg går konsekvent overfor rødt hvis der er små børn i
nærheden....

de skal jo lære at der er anarkister derude...