Told og skat er "tyveknægte"
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-05 09:22

Jeg har søgt afgift på ombygning af min Volvo 240 fra gule til hvide plader,
fra 1988.

Ca. 18500,-

Hvis jeg selv importere en Volvo fra Tyskland skal jeg slippe ca. 20000kr i
afgift (hvide plader). (så jeg formodede at det var en komplet importafgift
hun havde givet mig)
Jeg ringede straks og gjorde opmærksom på fejlen, da man jo med gule plader
allerede har betalt ca. 2/3 af afgiften. Men nej, det var rigtigt, for man
havde afskrevet afgiften så meget, at jeg kun ville blive godtgjort med knap
2000kr!!!
Så spurgte jeg om afgiften på min bil, med gule plader, den ville ligge på
10-12000kr (hvis jeg importerede en i dag), WHAT.... Hun havde jo lige sagt
at "min afgift" kun var ca. 2000kr værd. Efter en længere diskussion opgav
jeg, hun kunne ikke se min logik.
Jeg fatter ikke T&S logik.... Er der andre der har prøvet noget lign.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-05 09:39

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plader allerede har betalt ca. 2/3 af afgiften. Men nej, det var rigtigt,
> for man havde afskrevet afgiften så meget, at jeg kun ville blive

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så er der tale om 'ny-afgift'.
Forstået på den måde, at bilen bliver betragtet som om,
der ikke var betalt noget som helst afgift i DK.
Dette skulle så også gælde ved andre ombygninger.
Så hvis der er en der får en genial ide, som feks. denne:
'Jeg vil bygge en Mondeo model kedelig om til en ST220'
Så er det HELE afgiften på en ST220 der falder til betaling.
Det der allerede er betalt for 'deo, er bare bad luck.

Retfærdigt?

Nej!

og dog-

Hvis jeg bygger Sierra om til Cossie?
Så er der jo betalt 100.000 - 120.000 i afgift (fra ny af)
Så skulle jeg jo bare kunne gå i gang, måske endda få penge tilbage.
Afgiften for en Cossie ligger jo på 45.000 og opefter.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 10:00

> [...]
> Så skulle jeg jo bare kunne gå i gang, måske endda få penge tilbage.
> Afgiften for en Cossie ligger jo på 45.000 og opefter.

??? forstår overhovedet ikke det du skriver, men det er jo en anden sag ???
:)

Der er ikke noget nyt i det som Henrik Nielsen skriver - sådan er det bare
hos ToldSkat.

Uffe - var det ikke noget m. en 1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition
(jeg kender en der har en til salg - hehe).

--
Thomas Krath
SÆLGES: 1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-05-05 14:20

Også skrev Vollert
> Uffe - var det ikke noget m. en 1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final
> Edition (jeg kender en der har en til salg - hehe).

Er den blevet for langsom da ??

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 15:37

> Er den blevet for langsom da ??

Jep.

--
Thomas Krath

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-05 15:44

Hej!

Thomas wrote:

> Jep.

Og du mener, at en BMW 528i'er er hurtigere?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 18:43

> Og du mener, at en BMW 528i'er er hurtigere?

Nope :)

--
Thomas Krath

Fra : solvang

Dato : 26-05-05 19:10

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hvem har en til salg, - og pris??

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-05-05 19:03

Også skrev Vollert
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>
> hvem har en til salg, - og pris??

Prøv at kigge i Thomas's signatur

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 19:15

> Prøv at kigge i Thomas's signatur

Hehe - jep det er mig selv der har min egen bil til salg! :) Send mig en
mail.

--
Thomas Krath

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-05 07:46

> Uffe - var det ikke noget m. en 1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final
> Edition (jeg kender en der har en til salg - hehe).

Lysten er der!
Men nogle gange må man (jeg) også være realistisk.

En bil i den klasse kommer langt nede mht. prioritering, her i huset.

Men nu har du gjort mig pokkers nysgerrig.
Hvad har du i kikkerten?
Eller, hvad har du af planer?

Hvis jeg har bedømt dig rigtig, så er der 2 muligheder:
1) Salg pga. køb af noget vildere, hvad det så end kan være.
2) Salg pga. køb af fast ejendom.

Men lur mig, om der ikke dukker noget op i gruppen.
Sikkert først i din signatur

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas

Dato : 27-05-05 17:20

> Men lur mig, om der ikke dukker noget op i gruppen.

Du har fået svar i din mail du sendte ;)

> Sikkert først i din signatur

Måske :)

--
Thomas Krath

Fra : Mark Sandberg

Dato : 26-05-05 09:57

"Henrik Nielsen" skrev i en meddelelse:

> [...]
sagt
> at "min afgift" kun var ca. 2000kr værd.

Registreringsafgiften på identiske biler, skal være være af den samme
størrelse, uanset om bilen skal ind eller ud af afgiftsystemet. Dog beregner
Told & Skat sig et "gebyr" på 15% af registreringsafgiften, for at åbne
låget på pengekassen og udbetale beløbet ved udførsel af køretøjet fra
Danmark.

/Mark.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-05 15:13

"Registreringsafgiften på identiske biler, skal være være af den samme
størrelse, uanset om bilen skal ind eller ud af afgiftsystemet"

Ja, det mente jeg jo også. Men det tyder ikke helt på, at det er praksis....
Det kunne være sjovt at søge om afgiften ved export.... Hvis den nu er høj
kan jeg jo sælge den til en tysker og så købe den tilbage igen, når der er
monteret sæder mv. i den. Det er nok ikke så nemt som det lyder.