Beskyttet af lykkens Gudinde...
Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-05 09:00

Kravlede ud af bilen efter ulykke

En 39-årig mand overlevede onsdag aften mirakuløst et ekstremt
voldsomt sammenstød med en lastbil med anhænger

Af Rune Melchior Sjørvad - 7:22 - 26. maj. 2005

En 39-årig mand overlevede heldigt onsdag aften et ekstremt
voldsomt trafikuheld.

Manden kørte med sin Fiat Punto ind i en lastbil med anhænger i
krydset Industrivej/Østre Ringvej i Roskilde.

Den røde Fiat Punto kilede sig ind under lastbilens anhænger og
blev totalskadet.

Den 39-årige kravlede blot ud af Fiaten med nogle overfladiske
skrammer på ryggen, oplyser LocalEyes.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-05 09:20

On Thu, 26 May 2005 10:00:12 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

>blev totalskadet.
>
> Den 39-årige kravlede blot ud af Fiaten med nogle overfladiske

Det var da en sand Guds lykke, at den stakkels mand var kørende i en
FIAT, i stedet for et eller andet suspekt bilmærke af skandinavisk
oprindelse. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 26-05-05 09:42

> Det var da en sand Guds lykke, at den stakkels mand var kørende i en
> FIAT, i stedet for et eller andet suspekt bilmærke af skandinavisk
> oprindelse. )

Ja, det var heldigt for lastbilchaufføren )

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Deaster

Dato : 26-05-05 10:11

Folmer Rasmussen wrote:

> Det var da en sand Guds lykke, at den stakkels mand var kørende i en
> FIAT, i stedet for et eller andet suspekt bilmærke af skandinavisk
> oprindelse. )

Gad vide om det er lastbilen eller Fiaten der er kørt over for rødt, det ser
da ud som om det er i et lyskryds ?

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-05 12:41

Deaster wrote:
> Gad vide om det er lastbilen eller Fiaten der er kørt over for rødt, det ser
> da ud som om det er i et lyskryds ?

Det viste man stadig ikke i nyhederne kl 12. Men det stod klart at
chaufførerens erfaring reddede mandens liv, ved det at han lod lastbilen
selv løbe farten af sig uden at bremse.

--
MVH Finn

Fra : Mikael L

Dato : 26-05-05 13:12

> Det viste man stadig ikke i nyhederne kl 12. Men det stod klart at
> chaufførerens erfaring reddede mandens liv, ved det at han lod lastbilen
> selv løbe farten af sig uden at bremse.

Det hørte jeg også, men er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig
hvorfor at det er bedre at han lod farten trille af, fremfor at bremse. Det
kan mit hoved ikke helt rumme fordelene ved lige nu.

Mikael

Fra : Conny Nielsen

Dato : 26-05-05 18:37

> Det hørte jeg også, men er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig
> hvorfor at det er bedre at han lod farten trille af, fremfor at bremse.
> Det kan mit hoved ikke helt rumme fordelene ved lige nu.

Et gæt. Hvis han bremser meget kraftigt vil lastvognen presse sin vægt på
bilen, der dermed må den blive mere mast. Hvis han derimod lader den løbe
farten af, så bliver presst ikke så stort og bilen "beholder formen" (hvis
man kan kalde det sådan.) den har fået ved påkørelsen.
Det er mit gæt, sådan tænkte jeg i hvert fald da jeg hørte det.

Men man må sige, at en eller anden har holdt hånden over ham!!!!

MVH

Conny

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-05 19:32

"Conny Nielsen" <connyagnethe@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man kan kalde det sådan.) den har fået ved påkørelsen.
> Det er mit gæt, sådan tænkte jeg i hvert fald da jeg hørte det.

*thumbs up* )

Fra : alexbo

Dato : 26-05-05 20:57

"Mikael L" skrev

> [...]
Det
> kan mit hoved ikke helt rumme fordelene ved lige nu.

Den forstod jeg heller ikke
Nu skal man være forsigtig med at komme med færdiglavede meninger om hvad
andre har tænkt og gjort.

Men jeg tror ikke på den forklaring, Fiatèn kørte ind under tralieren og
hvis chaufføren havde bremset hårdt, ville trækkeren havde dykket snuden og
hævet bagvognen og derved traileren, det ville have giver mere plads til
Fiatén.
At den som der stod i EB, så ville være kørt over af hjulene giver slet
ikke mening.
Jeg tror at chaufføren hører noget uden at vide hvad det er, han kan ikke se
noget i spejlene, men lader alligevel bilen køre farten af, og går du for at
se hvad der er sket.

Jeg kender det kryds, det er en omfartsvej med en lille lyskrydsreguleret
sidevej, fra omfartsvejen kan man ikke se om der kommer noget fra sidevejen,
der er hegn og hække der dækker hele udsynet.

Lastbilen er kommet af omfartsvejen og Fiatèn er kørt lige ind i siden, en
af dem er kørt over for rødt, hvem er ikke til at vide, med lastbilføreren
har ikke set noget som helst.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-05 21:32

> [...]
> og
> hævet bagvognen og derved traileren, det ville have giver mere plads til

Traileren vil også dykke i fronten, ved en evt. opbremsning.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-05-05 19:32

alexbo wrote:
> [...]
> hævet bagvognen og derved traileren, det ville have giver mere plads til

Hvis ellers bremserne på lastbilen virker nogenlunde ordentligt vil der
ske det at både trækkeren og traileren dykker 5-15 cm i luftpuderne.

Det kan have to følger, 1) at den plads føreren af personbilen har
bliver tilsvarende mindre så han, evt. bliver klemt ihjel. Eller 2) at
personbilen presses det ekstra sammen og så når bremserne slippes igen
så kan slippe væk fra sin fastklemte position. Og så kan ingen forudse
hvor den ender. Den kan både blive "kastet" væk og blive kørt over af
trailerhjulene.

> At den som der stod i EB, så ville være kørt over af hjulene giver slet
> ikke mening.

<ironi>
Nu ved en EB-journalist jo mindst lige så meget om trafik som en
BT-journalist. Så...
</ironi>

> Jeg tror at chaufføren hører noget uden at vide hvad det er, han kan ikke se
> noget i spejlene, men lader alligevel bilen køre farten af, og går du for at
> se hvad der er sket.

Chaufføreren har netop set hvad der er sket, og handlet helt rigtigt. En
chauffør der ikke havde været på højde med situationen ville netop havde
opdaget det pludselig og så panikbremset.

Ingen chauffør der ved nok om at køre lastbil til at kunne køre
forsvarligt vil kunne have en personbil slæbende på siden uden at opdage
det.

> [...]
> af dem er kørt over for rødt, hvem er ikke til at vide, med lastbilføreren

Om det er den ene eller den anden er kørt over for rødt må afgøres ud
fra andres vidneudsagn (Ikke de implicerede. De vil naturligt begge
hævde at være kørt over for grønt.)

--
MVH Finn - der starter i nyt, fast, job på mandag

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-05-05 19:15

Mikael L wrote:
> Det hørte jeg også, men er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig
> hvorfor at det er bedre at han lod farten trille af, fremfor at bremse. Det
> kan mit hoved ikke helt rumme fordelene ved lige nu.

Havde lastbilchaufføreren bremset havde traileren "dykket" 5-15 cm.
Plads der var blevet mindre til manden i personbilen at være på.

--
MVH Finn - der starter i nyt, fast, job på mandag

Fra : Ham Selv

Dato : 26-05-05 19:32

> [...]
og
> blev totalskadet.
>
> Den 39-årige kravlede blot ud af Fiaten med nogle overfladiske

Så kommer den lige igen ... Jeg mente ellers at alle over 35 køre sååååå
forsvarligt .... Mon han havde styr på det han lavede der ?
Såe det er jo ike kune unge der ikek har styr på deres biler vel

OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-05 20:55

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse

> Så kommer den lige igen ... Jeg mente ellers at alle over 35 køre sååååå
> forsvarligt .... Mon han havde styr på det han lavede der ?
> Såe det er jo ike kune unge der ikek har styr på deres biler vel

Hvor gammel var det nu lige han var, ham der havde et intermezzo med en stak
cykelryttere?

Jeg tror jeg skal til at gøre det til en mission, at HVER gang du klynker
over alder, altså at en eller anden over 30 bærer sig dumt ad, så vil jeg
finde 2 under 30, der har gjort det samme... )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-05 21:33

On Thu, 26 May 2005 21:54:52 +0200, "Henrik B."
> [...]

>over alder, altså at en eller anden over 30 bærer sig dumt ad, så vil jeg
>finde 2 under 30, der har gjort det samme... )

Det vil jeg gerne hjælpe dig med. Det er ikke til at holde ud at høre
på det jammer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 26-05-05 21:43

> [...]

>over alder, altså at en eller anden over 30 bærer sig dumt ad, så vil jeg
>finde 2 under 30, der har gjort det samme... )

Skulle de smileyer ikke have vendt den anden vej?
For selvom det er sandt så er det sgu sørgeligt.

Men var det helt ærligt ikke nemmere at ignorere radioamatøren, han
tror jo at han er uovervindelig og at alle over 25 er efter ham

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-05 12:01

> [...]
> over alder, altså at en eller anden over 30 bærer sig dumt ad, så vil jeg
> finde 2 under 30, der har gjort det samme... )

Nu er der jo også mere i historien.
Hvor gammel var ham der kørte trækkeren?
Hvem af dem kørte over for rødt?

Noget helt tredie, hvor var ledsagevognen?

Btw. det er ikke ment som et angreb på dig Henrik

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-05-05 19:38

Uffe Bærentsen wrote:

<cut alderssnak>

> Noget helt tredie, hvor var ledsagevognen?

Var godset så langt eller bredt at der skulle ledsagevogn med?

--
MVH Finn - der starter i nyt, fast, job på mandag

Fra : Christian Flasche

Dato : 26-05-05 21:34

> [...]
> forsvarligt .... Mon han havde styr på det han lavede der ?
> Såe det er jo ike kune unge der ikek har styr på deres biler vel

Der er vist hak i pladen.

--
Hilsen Christian

Den har indtil videre sparet mig for at få 16556 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-05 07:55

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vist hak i pladen.

Nej - en eller anden har nok lært ham om Copy & past funktionen i vindows,
og det er nok fordi han øver sig lidt

Meeen belastende, - det er det s@u da efterhånden.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Christian Flasche

Dato : 27-05-05 08:36

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - en eller anden har nok lært ham om Copy & past funktionen i
> [...]
Kan kun give dig ret:

--
Hilsen Christian

Den har indtil videre sparet mig for at få 16587 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-05-05 07:50

> [...]
> forsvarligt .... Mon han havde styr på det han lavede der ?
> Såe det er jo ike kune unge der ikek har styr på deres biler vel

I Esbjerg ved Fiskerimuseet har de en opsamlingsstation for små moderløse
sælunger(børn), også kaldet "hylere" mon ikke du er kommet for meget der
Poul Erik.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-05 08:33

> I Esbjerg ved Fiskerimuseet har de en opsamlingsstation for små moderløse
> sælunger(børn), også kaldet "hylere" mon ikke du er kommet for meget der
> Poul Erik.

Hold ham venligst væk herfra!

PS. Er over 30

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 08:02

On Thu, 26 May 2005 20:32:18 +0200, "Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote:

<...>
>Så kommer den lige igen ... Jeg mente ellers at alle over 35 køre sååååå
>forsvarligt .... Mon han havde styr på det han lavede der ?
>Såe det er jo ike kune unge der ikek har styr på deres biler vel

Den unge gruppe er desværre overrepræsenteret i ulykkesstatistikken,
men det er jo ikke ensbetydende at de ældre altid kører fejlfrit. Der
sker desværre mange mærkelige ting derude - og ofte undres man over,
det går godt.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Ham Selv

Dato : 27-05-05 10:44

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det er jo ikke ensbetydende at de ældre altid kører fejlfrit. Der
> sker desværre mange mærkelige ting derude - og ofte undres man over,

Sådan lyder det bare hver gang i hiver de unge frem at INGEN af dem kan
og alle ældre kan .. Deerfor er jeg begyndt på det hver gang føren er 30
eller over
Det er jo det samme i gør hver gang der er en ung der har lavet noget

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 11:17

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse

Deerfor er jeg begyndt på det hver gang føren er 30
| eller over
| Det er jo det samme i gør hver gang der er en ung der har lavet noget

Det ændre jo ikke statistikken, spis en tudekiks, og kør pænt.... . Så
bliver du måske gammel nok til at komme med i det "gode selskab" ;)).

Fra : Ham Selv

Dato : 27-05-05 17:56

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> |
> Det ændre jo ikke statistikken, spis en tudekiks, og kør pænt.... . Så
> bliver du måske gammel nok til at komme med i det "gode selskab" ;)).

Nu tivler jeg ikke på mine egne evner til at køre bil ... har noget der
ligner 2-300.000km bag mig Alle km er kørt i biler der vejer over 1000kg
tør vægt
Ingen ridser skrammer eller buler
Nå ja så mangler jeg iøvrigt også kun pap til MC ellers er resten fyldt
ud

OZ3BTO

Fra : Leonard

Dato : 27-05-05 18:48

"Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote:

>Nu tivler jeg ikke på mine egne evner til at køre bil ... har noget der
>ligner 2-300.000km bag mig Alle km er kørt i biler der vejer over 1000kg
>tør vægt

Sådan havde jeg det også indtil d. 26.10.94

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Brian

Dato : 27-05-05 18:47

Hejsa!

Ham Selv skrev:

> Nu tivler jeg ikke på mine egne evner til at køre bil

Det er sgu nok dér hunden ligger begravet for de fleste unge - som
jeg selv må være en del af i en alder af 24.

Jeg har da også totalskadet en bil, men der var jeg gudskelov
absolut uden skyld. Til gengæld er jeg sikker på, at den oplevelse
har gjort mig til en bedre bilist.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 11:20

On Fri, 27 May 2005 11:44:12 +0200, "Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote:

<...>

> [...]
>eller over
>Det er jo det samme i gør hver gang der er en ung der har lavet noget

Du får ret og jeg får fred..........jeg skal nok undlade at svare på
dine postings fremover.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Peter Weis

Dato : 27-05-05 16:54

Ham Selv wrote:

> Sådan lyder det bare hver gang i hiver de unge frem at INGEN af dem kan
> og alle ældre kan

Og så har I unge øjensynligt ikke lært at læse i skolen. Hvordan skal
det dog ikke gå?

Peter

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 15:14

On Fri, 27 May 2005 09:02:16 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>men det er jo ikke ensbetydende at de ældre altid kører fejlfrit. Der
>sker desværre mange mærkelige ting derude - og ofte undres man over,

Kunne det tænkes at vi er der fordi at " I" ikke kan kører bil og giver
os skylden på grund af at vi ikke er så rutineret endnu ;). Glæder mig
sq til den dag at jeg bliver 30-35 og kan kører som død og helvede og
hvis jeg så kører galt og der er en ung bilist med. Så kunne jeg pege på
ham og sige: "Det er fandme også de unges skyld at der sker så mange
uheld for de kan jo ikke kører bil" :P ;)
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 15:26

On Sun, 19 Jun 2005 16:14:07 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

<...>

> [...]
>ham og sige: "Det er fandme også de unges skyld at der sker så mange
>uheld for de kan jo ikke kører bil" :P ;)

"Vi" kan sikkert godt køre bil, nogle har desværre ikke erkendt deres
begrænsninger - det være sig unge som ældre. Jeg ser en tendens til på
selvobserverede "nær-ved" tilfælde i trafikken at de er de helt unge
og en del af "firmabils-segmentet" der er meget overrepræsenteret.
Altså "jeg er ung og udødelig"-gruppen og "jeg kører i en meget meget
sikker bil og har pissetravlt"-gruppen. Derfor forsøgte jeg at undgå
at pege fingre.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 21:10

On Sun, 19 Jun 2005 16:25:35 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>Altså "jeg er ung og udødelig"-gruppen og "jeg kører i en meget meget
>sikker bil og har pissetravlt"-gruppen. Derfor forsøgte jeg at undgå

Kan ikke være mere end enig med dig :). Gad vide om det faktum at jeg er
ung og så også kører i firmabil er et dårligt tegn :P
Flemming Jacobsen