Hvorfor kører man uden handsker?
Fra : NielSV650

Dato : 26-05-05 08:24

Hej bikere,

Jeg er lige kommet på arbi. Mødte fire MC'er på vejen - kun én havde
handsker på.
Men hvorfor??? Jeg kan ikke helt forstå det.
Hvis ikke de tænker over hvor lidt slidstyrke der er i deres hænder
(selvom de måtte være håndværkere), så i det mindste fordi det er skide
koldt at køre uden.

Niels
S FAU himmelblau #41
http://dfmc.dk/158

Fra : Schlæger

Dato : 26-05-05 08:38

NielSV650 wrote:

> [...]

> Hvis ikke de tænker over hvor lidt slidstyrke der er i deres hænder
> (selvom de måtte være håndværkere), så i det mindste fordi det er skide

Måske kan de på sigt se en fordel i at miste deres fingeraftryk ??

Herudover er jeg helt enig med dig. Handsker hører til det grundlæggende
sikkerhedsudstyr!! Hvis huden er blevet slidt af begge håndflader, skal
man f.eks. have hjælp til at tørre sig i røven i laaang tid fremover
...... :o/

Mch Schlæger

Fra : Jesper

Dato : 26-05-05 09:18

> [...]
> sikkerhedsudstyr!! Hvis huden er blevet slidt af begge håndflader, skal
> man f.eks. have hjælp til at tørre sig i røven i laaang tid fremover

Og det må bestemt ikke være fedt når man som voksen stadig skal råbe:
"MOR, JEG ER FÆRDIG"

/
Jesper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-05-05 22:11

"Schlæger" <gertFJERNschlager@hotmail.com> skrev >
> Hvis huden er blevet slidt af begge håndflader, skal
> man f.eks. have hjælp til at tørre sig i røven i laaang tid fremover
> ..... :o/

.....Hvilken røv?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ulvir

Dato : 27-05-05 22:27

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Schlæger" <gertFJERNschlager@hotmail.com> skrev >
>
> ....Hvilken røv?

LOL

Fra : MKS - 74

Dato : 26-05-05 08:41

On Thu, 26 May 2005 07:23:53 +0000 (UTC), niellerboy_fjern_@yahoo.dk
(NielSV650) wrote:

>Jeg er lige kommet på arbi. Mødte fire MC'er på vejen - kun én havde
>handsker på.

Ja altså, det er muligvis bare mig der er underlig, men jeg plejer
altså ikke at gi' min MC handsker på, det ser så dumt ud....til
gengæld bruger jeg altid selv som min. hjelm, rygbeskytter og handsker
. Hvorfor kører nogle motorcyklister uden handsker, tjah vel af
samme grund som nogle kører i shorts, uden hjelm eller i strømpesokker
- bekvemmelighed velsagtens, det er marginalt sværere at fiske noget
op af lommen med handsker på og så tager det vel ca. 5 sek at tage på
og af, set over en livstid kan det jo blive til et par timer eller
endog en hel dag ekstra man kan få på den konto, og så koster de jo
også noget det skidt, hvorfor er alting ikke bare gratis....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-05-05 09:13

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Ja altså, det er muligvis bare mig der er underlig, men jeg plejer
> altså ikke at gi' min MC handsker på, det ser så dumt ud

MC'er med handsker på sidespejlene ser da eller så sjove ud
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 27-05-05 14:00

l Message -----
From: "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com>

> MC'er med handsker på sidespejlene ser da eller så sjove ud

Jeg har adskillige gange tørret/varmet handsker på udstødningen ved pauser
under køreture i ydersæsonen (møgkoldt & pisseregnvejr).

Bilister kigger så underligt når handskerne ligger og damper på potten

Dejlige at få handskerne på de frosne fingre igen, men desværre er effekten
kortvarig...

-Steen, RSV-R 2003

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-05-05 14:07

"Steen Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> writes:

> Jeg har adskillige gange tørret/varmet handsker på udstødningen ved
> pauser under køreture i ydersæsonen (møgkoldt & pisseregnvejr).
>
> Bilister kigger så underligt når handskerne ligger og damper på potten

Heh, man får også mange blikke når man ved hvert lyskryds omfavner cyklen
for at lige at få varmen på motorskjoldende.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-05-05 14:17

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote
in message news:kkdekbs6cmp.fsf@rrnord.dk

> Heh, man får også mange blikke når man ved hvert lyskryds
> omfavner cyklen for at lige at få varmen på
> motorskjoldende.

Hehe... Det kunne da også hurtigt komme til at se lidt småperverst ud. :-/

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-05-05 14:17

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote in message
> [...]
> in message news:kkdekbs6cmp.fsf@rrnord.dk

> Hehe... Det kunne da også hurtigt komme til at se lidt småperverst ud. :-/

Eet ord: Varmehåndtag!
Pissebehageligt, og læg så lige sædevarme til også, plus varmevisir, så er
den ved at være der!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-05-05 14:27

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> writes:

> Eet ord: Varmehåndtag!
> Pissebehageligt, og læg så lige sædevarme til også, plus varmevisir, så
> er den ved at være der!

Pffft... Det er for mænd der danser jazz-ballet.

Vi andre fryser med anstand i vores sommerhandsker, året rundt.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-05-05 14:56

> [...]
>
> --
> Mikkel | Compared to system administration,
> motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Jamen god fornøjelse med gigten når du bliver gammel så!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-05-05 14:34

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in
message news:W5Fle.712$585.55@news.get2net.dk
> [...]
> wrote in message

> Eet ord: Varmehåndtag!
> Pissebehageligt, og læg så lige sædevarme til også, plus

Hvorfor køber man ikke bare en hel bil istedet for at prøve at lave ens mc
om til een?

Men seriøst, varmehåndtag kunne jeg godt tænke mig på min næste mc, men
måske skulle jeg bare købe nogle vinterhandsker i stedet.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-05-05 14:58

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote in message
-sakse-
> [...]
>
> Men seriøst, varmehåndtag kunne jeg godt tænke mig på min næste mc, men
> måske skulle jeg bare købe nogle vinterhandsker i stedet.

Svar: Fordi man vil køre mc?

Varmehåndtag kan varmt (!) anbefales.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-05 13:34

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> Men seriøst, varmehåndtag kunne jeg godt tænke mig på min næste mc,
> men måske skulle jeg bare købe nogle vinterhandsker i stedet.

Jeg har kørt nogle vintre med nogle halvvarme (om sommeren)
sommerhandsker, hvilket ikke var nogen fornøjelse. Op til sidste
vinter fik jeg så taget mig sammen til at investere i trefingrede
luffer, hvilket virkelig er noget der gør en forskel. I januar, tror
jeg det var, monterede jeg så nogle Saito varmehåndtag, der kun koster
20 euro hos louis, på. Med lufferne alene blev det lidt køligt for
fingrene efter 50-100 km i 5 graders varme, men det problem løste
varmehåndtagene i en grad så vinterkørsel er helt behageligt for
fingrene
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : anders majland

Dato : 29-05-05 19:55

> [...]
> fingrene efter 50-100 km i 5 graders varme, men det problem løste
> varmehåndtagene i en grad så vinterkørsel er helt behageligt for

Kunne ikke have skrevet det bedre - har helt samme løsning. Kan kun tilføje
at man virkeligt værdsætter varmehåndtagene når temperaturen er tæt på 0 og
det pisregner... Jeg har endnu ikke fundet handsker der er 100% vandtæt
efter flere hundrede km regnvejr, så kombinationen af varmehåndtag og
skiftehandsker fungerer ok for mig.

/A

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-05-05 08:54

> Jeg er lige kommet på arbi. Mødte fire MC'er på vejen - kun én havde
> handsker på.
> Men hvorfor??? Jeg kan ikke helt forstå det.

hehe jeg er ikke hellig, kører ikke altid med alt udstyret på.
Men handsker og hjelm gør jeg dog.
Jeg kan huske en gut fra mc-chaufførene engang sagde: "Jeg vil selv kunne
tørre min røv hvis jeg styrter"

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : Hekto

Dato : 26-05-05 08:50

In article <d73ti9$ai7$1@abbeden.bunk.cc>, niellerboy_fjern_@yahoo.dk
says...
> [...]
> Hvis ikke de tænker over hvor lidt slidstyrke der er i deres hænder
> (selvom de måtte være håndværkere), så i det mindste fordi det er skide

'Skide koldt' !!!
Det er nok nærmere fordi de har et hemmeligt ønske om at en anden tører
r.. på dem resten af livet!!! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : anders majland

Dato : 26-05-05 08:55

> Jeg er lige kommet på arbi. Mødte fire MC'er på vejen - kun én havde
> handsker på.
> Men hvorfor??? Jeg kan ikke helt forstå det.

Nok den sædvanlige med at man "bare lige" skal rundt om hjørnet - der også
får folk til at efterlade resten af udstyret hjemme. Hjelmen er lovpligtig
så det er nok det sidste der glemmes...

Jeg kører oftest med det hele men kan da ikke undslå mig fra at have kørt i
mindre. Sidste weekend lå jeg og rodede i skunken med at trække nogle
ledninger - da jeg på et tidspunkt måtte erkende at mit murbur ikke var
langt nok så tog jeg mc'en over til en nabo (Ja der er god plads herude) og
havde ikke lige lyst til at få isoleringsstøv i udstyret så det var bare i
træskoene og afsted ...

Det er da dejligt at mærke den friske luft blæse en igennem, men man skal
også bare være risikoen bevist .. Det kunne jo nemt være på den tur at der
kom en hare/ræv i forhjulet ...

(Men jeg var knapt ude af indkørslen inden sønnike havde kommenteret over
for min kone at jeg havde kørt uden hjelm .... Så det får jeg nok lov at
høre for længe fra ham, når jeg insistere på at han skal have hjelm på når
han cykler ...)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-05-05 22:57

anders majland wrote:

> Nok den sædvanlige med at man "bare lige" skal rundt om hjørnet - der også
> får folk til at efterlade resten af udstyret hjemme. Hjelmen er lovpligtig
> så det er nok det sidste der glemmes...

jo

> Det er da dejligt at mærke den friske luft blæse en igennem, men man skal
> også bare være risikoen bevist .. Det kunne jo nemt være på den tur at der
> kom en hare/ræv i forhjulet ...

ja jeg har da også trillet en 2-300 meter uden handsker og hjælm, en
enkelt gang eller to, men det går stærkt hvis jeg kommer over 20 km/t.
Dumt absolut, det er ofte bare rent dovenskab og resultatet kan blive
aldeles fatalt

ja nemli ja

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 26-05-05 09:28

NielSV650 wrote:
> Men hvorfor??? Jeg kan ikke helt forstå det.

Det er så forbandet svært at SMS'e med handsker på :D

Fra : Schlæger

Dato : 26-05-05 11:51

Peter F. Poulsen wrote:

> Det er så forbandet svært at SMS'e med handsker på :D

**LOL**

Schlæger

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-05-05 09:34

"NielSV650" <niellerboy_fjern_@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis ikke de tænker over hvor lidt slidstyrke der er i deres hænder
> (selvom de måtte være håndværkere), så i det mindste fordi det er skide

Nej, det er heller ikke let at holde koncentrationen i en kurve, nor der
sidder en halvt kvast bi og stikker i det tynde hud mellem fingrene!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 11:57

> [...]
> Hvis ikke de tænker over hvor lidt slidstyrke der er i deres hænder
> (selvom de måtte være håndværkere), så i det mindste fordi det er skide

køre altid med hjelm og hansker...

Mvh
Morten

Fra : Ronni Jensen

Dato : 26-05-05 12:03

> køre altid med hjelm og hansker...
>
> Mvh
> Morten

Go' dreng

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 12:16

> Go' dreng

hehe tak..

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 26-05-05 13:39

> [...]
> Hvis ikke de tænker over hvor lidt slidstyrke der er i deres hænder
> (selvom de måtte være håndværkere), så i det mindste fordi det er skide
Dumt ja, koldt nej...det kommer an på vejret...og farten, men 80km/t er ikke
koldt idag. Jeg ved det fordi mine hænder blev for varme og jeg tog
handskerne af de sidste 2 km.....det var fedt!!...Det er generelt SÅ meget
federe at køre uden udstyr, hvis altså ikke man vælter...eller sluger en
flue....eller ...find selv på flere

Jeg tror nok det er et spørgsmål om temperament. Da vi var 16 kørte vi jo
altid med styrthjelmen på armen, også med både 60 og 70 i timen iført
shorts. Idag kører jeg 80-100 på MC og er ved at skide i bukserne fordi jeg
en enkelt gang ikke har læderbukser på. Måske er man bare ved at blive
gammel.......og dog !!

Simon

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-05-05 15:48

NielSV650 wrote:

> Jeg er lige kommet på arbi. Mødte fire MC'er på vejen - kun én havde
> handsker på.
> Men hvorfor??? Jeg kan ikke helt forstå det.

Jeg forstår det heller ikke. Hænderne er noget af det værste at få til
at fungere igen hvis de er blevet masakrerede i et uheld. Som minimum
kører jeg altid med hjelm, jakke, rygskjold OG handsker - og har
alligevel dårlig samvittighed over at jeg ikke har taget læderbukserne
på også...

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Cygnus

Dato : 26-05-05 22:54

så skulle i se folk her i Boston....

her er en hjelm på størelse med en jødekalot betragtet som sikkert for både
racer cykler og havelåger !

har lige trukket kørekort herovre....et af spg på den skriftlige er hvad der
betragtes som rigtig mc udstyr....der er slet ikke mulighed for læder dragt,
det rigtige svar er blot "lange bukser og langærmet trøje" når man så har
klaret 14 rigtige ud af 20, skal man til den praktiske del af prøven....
u-vending på bred villavej, tilbage på parkeringspladsen hvor der skal laves
2x 8 taller og 2x oval kørsel rundt om kejlerne, totalt til grin...intet
under de kører som de gør...for slet ikek at snakke om bil kørekortet en tur
rundt om bygningen og så var den på plads.

Da vi dukkede op til mc prøven i fuld læderdragt, rygbeskytter, carbon
handsker gloede de noget, og køresagkyndiges bemærkning var om vi skulle ud
og køre gaderæs, da vi svarede at vi bare ville være sikre da jeg godt ved
hvordan det er at stå på røven selv med læder på....var hans kommentar bare
om det ikek var for besværligt til at man gad....NEJ

men nu da solen skinner ser vi ofte cbr...gixxere...yzf'er...med t-shirt og
shorts ...harley kørene er lidt bedre beskyttet...de har lædervest på LOL

Lasse
CBR900RR- Boston
hvor er sårn en cbr dog en dejlig maskine

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-05-05 22:53

"Cygnus" <news1@2wheels.dk> skrev i en meddelelse
> så skulle i se folk her i Boston....

Håber du hygger dig derovre!
Vi har omsider fået 20 grader her i byen, men jeg tyvstartede jo (se tråd på
NVF: I suck) på det gode vejr i Berlin sidste weekend.
Måske skulle jeg se at få startet en motorcykel op

Rittig
(aka Fast Fumble)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-05-05 10:58

"Cygnus" <news1@2wheels.dk> wrote in message
> [...]
> cbr...gixxere...yzf'er...med t-shirt og shorts ...harley
> kørene er lidt bedre beskyttet...de har lædervest på LOL

Hilser man egentlig også, når man møder en anden på mc derovre?

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 27-05-05 14:06

> Hilser man egentlig også, når man møder en anden på mc derovre?

Jeg var i Orlando i december sidste år på forretningsrejse, men valgte at
krydre weekenden med leje af en HD softtail heritage og cruise lidt rundt.

Som jeg nu er vant til hilste jeg på de modkørende og fik da også hilsener
tilbage.

Men selve HD'en var jeg nu ikke imponeret over. Den kan hverken styre eller
bremse og gearkassen føles som om den burde sidde på en traktor fra 30'erne

-Steen, RSV-R

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-05-05 14:18

"Steen Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men selve HD'en var jeg nu ikke imponeret over. Den kan
> hverken styre eller bremse og gearkassen føles som om den

Det kan godt være den styrer dårligt, men til gengæld lyder den som en
fiskekutter.

Fra : MKS - 74

Dato : 27-05-05 14:15

On Fri, 27 May 2005 15:05:32 +0200, "Steen Enevoldsen"
<steenge@yahoo.dk> wrote:

>..... gearkassen føles som om den burde sidde på en traktor fra 30'erne

Den gør den jo så også....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-05-05 14:14

"Steen Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> writes:

> Som jeg nu er vant til hilste jeg på de modkørende og fik da også hilsener
> tilbage.

Men ellers er det accepteret, at HD-førere ikke hilser. De skal jo
holde sammen på kværnen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Schlæger

Dato : 27-05-05 14:54

Steen Enevoldsen wrote:

> [...]

> Som jeg nu er vant til hilste jeg på de modkørende og fik da også hilsener

Det er sgu' godt gået, at du kan føre en trillebør med een hånd !!

Mch Schlæger

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-05-05 09:00

Jacob Larsen wrote:

> Hilser man egentlig også, når man møder en anden på mc derovre?

Jep - de fleste hilser også "over there"

Amerikanerne er i øvrigt som udgangspunkt kanon flinke til at hjælpe og
meget imødekommende og interesserede i at høre hvem man er når man
kommer kørende med 14 Harleyer med danske flag

--
Tony

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-05-05 22:59

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> kører jeg altid med hjelm, jakke, rygskjold OG handsker - og har
> alligevel dårlig samvittighed over at jeg ikke har taget læderbukserne

ja det er til at genkende det med den dårlige samvittighed

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : christian

Dato : 27-05-05 11:15

Alle har vel lige taget smut turen ned til købmanden eller bageren lige
hurtigt, uden alt udstyret.

Men skal man længere er det jo for dumt at springe udstyret over. Om det
føles dejligt osv. så vil man græde mange dage, når man ikke kan klappe med
på de gode sange i radion.