Opacity i alle browsere?
Fra : John Sahl

Dato : 26-05-05 08:16

Er det muligt at få det til at virke i alle browsere?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 26-05-05 08:48

John Sahl wrote:
> Er det muligt at få det til at virke i alle browsere?

Du kan vælge at bruge CSS-opacity eller alpha-transparente PNG-billeder.

CSS-opacity virker IKKE i Opera

opacity: 0.5;
Er CSS3 og virker i Safari og fra og med Mozilla 1.7

-moz-opacity: 0.5;
Virker i Mozilla browsere før version 1.7

-khtml-opacity: 0.5;
Virker i Konquare

filter:alpha(opacity=50);
Virker i Internet Explorer på windows fra og med version 5.5

http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/opacity/

Alternativt kan du også vælge at bruge PNG-billeder, som mig bekendt
virker i samtlige af nutidens browsere, undtagen IE.

Fra og med IE version 5.5 kan du bruge et IE-only filter.
http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/png/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 26-05-05 16:04

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> CSS-opacity virker IKKE i Opera

Det var netop denne jeg havde problemer med.

I mit css ser det sådan ud:

#ieBG { position: absolute; float: right; clear: none; margin: 15px
19px; width: 560px; height: 523px; background: white
url("../images/maintrans.gif") repeat; filter:
Alpha(Opacity=87); -moz-opacity:0.5; opacity: 0.5; }

> Fra og med IE version 5.5 kan du bruge et IE-only filter.
> http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/png/

Den kigger jeg nok lidt på, tror dog ikke umiddelbart jeg finder
en brugbar løsning..

Tak for svaret!

Fra : Kristian Bødker

Dato : 26-05-05 21:36

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Alternativt kan du også vælge at bruge PNG-billeder, som mig bekendt
> virker i samtlige af nutidens browsere, undtagen IE.

Det er let at få IE til at forstå PNG ordenligt vha IE7 javascriptet:
http://dean.edwards.name/IE7/

Dette script fixer samtidigt en masse små bugs ved IEs fortolkning af
css, for eksempel virker css child-selector så det er en smal sag at
lave rene css menuer med "fold ud" effekt. Samtidig ordnes div. render
bugs mht box-modellen.

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/