Skærme
Fijala 3554
Sammenligning af skærme
Fra : Steen

Dato : 26-05-05 06:38

Er der noget sted i København, hvor der er mulighed for med selvsyn at
sammenligne forskellige fladskærme.

Jeg er specifikt interesseret i at sammenligne en 19" eller 20" skærm med
S-IPS panel, f.eks. en LG1910B med en skærm med en anden type panel, for st
se om S-IPS er så meget bedre til foto-opgaver, som man siger.

(I øvrigt er det lidt irriterende, at forhandlerne og producenterne ikke
selv kommer på deres hjemmesider. - Jeg kender godt prad.de)

--
/Steen

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-05-05 16:19

Den Thu, 26 May 2005 07:37:42 +0200, "Steen" <oz1@kwt.dXk> skrev:

>Er der noget sted i København, hvor der er mulighed for med selvsyn at
>sammenligne forskellige fladskærme.

Du kan i hvert fald spare turen til Computer City.

De har godtnok en masse skærme kørende, men kun med en eller anden
flimrende videosekvens som ikke siger noget om skærmens
'kontor-egenskaber'.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Always use tasteful words, you might have to eat them later.

Fra : Jens G

Dato : 26-05-05 16:50

On Thu, 26 May 2005 17:19:18 +0200, Jens Petersen <jensep@c.dk> wrote:

>Du kan i hvert fald spare turen til Computer City.
>
>De har godtnok en masse skærme kørende, men kun med en eller anden
>flimrende videosekvens som ikke siger noget om skærmens
>'kontor-egenskaber'.

Sidst jeg købte skærm(CRT) i Computer City spurgte jeg om jeg ikke jeg
kunne få lov til at prøve den "rigtigt". Og så blev den uden
diskussion tilsluttet en XP maskine, så jeg kunne se hvordan den
reagerede på f.eks. åbning af et DOS vindue.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-05-05 22:57

Den Thu, 26 May 2005 17:50:14 +0200, Jens G <jens@no.spam.for.me.pls>
skrev:

> [...]
>diskussion tilsluttet en XP maskine, så jeg kunne se hvordan den
>reagerede på f.eks. åbning af et DOS vindue.

Jeg fik at vide at det der blev vist på skærmene blev udsendt fra
Sverige og det kunne der bare ikke laves om på, og jeg var i øvrigt
den eneste der nogen sinde havde spurgt om det.

Jeg kunne jo bare købe en skærm og hvis jeg ikke var tilfreds med den
kunne jeg komme og bytte den!!

Jeg kunne også bare handle et andet sted.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
The refrigerator light DOES go off. Now let me out of here.

Fra : Jens G

Dato : 27-05-05 17:18

On Thu, 26 May 2005 23:57:22 +0200, Jens Petersen <jensep@c.dk> wrote:

>Jeg fik at vide at det der blev vist på skærmene blev udsendt fra
>Sverige og det kunne der bare ikke laves om på, og jeg var i øvrigt
>den eneste der nogen sinde havde spurgt om det.

Der kan ikke være noget der hindrer dem i at tilslutte skærmen direkte
til en PC, så man kan få set ordentligt på den. Bortset fra hvis de
ikke gider.
Og i mit tilfælde blev det gjort helt uden diskussion.

>Jeg kunne jo bare købe en skærm og hvis jeg ikke var tilfreds med den
>kunne jeg komme og bytte den!!

Ja, for så har de jo solgt.

>Jeg kunne også bare handle et andet sted.

For en del år siden så jeg på en skærm i Computer City, som jeg vidste
jeg kunne få et par hundrede kroner billigere i en anden butik.
Da jeg henviste til det, fik jeg at vide at jeg kunne købe skærmen til
den dyre pris, skaffe dokumentation for den billigere pris i den anden
butik, og så komme tilbage og få refunderet forskellen.
Jeg købte skærmen i den anden butik.