Jyske motorveje :)
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-05-05 06:19

Hehe, sidder lige her og ser morgen-tv. I forbindelse med
trafikmeldinger, viser de optagelser fra de kameraer som vejdirektoratet
har siddende rundt omkring på motorvejsbroerne.

Makkeren fra vejdirektoratet står så og taler om tiltagende trafik på
E45 omkring Århus - og billederne viser med al ønskelig tydelighed at
jyderne slet ikke er stået op endnu - der er måske en bil pr. 100 meter,
begge spor inkl. På E20 ved Hundige/Greve er der derimod gang i den. Der
ligger folk med ca. en billængde imellem sig, i alle tre spor.
Men alt er jo relativt :)

Fra trafikken.dk:
http://goto10.dk/~lars/pics/cam_arhus.jpg
http://goto10.dk/~lars/pics/cam_greve.jpg

Mvh.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-05-05 07:59

Lars L. Hansen wrote:
> [...]
> begge spor inkl. På E20 ved Hundige/Greve er der derimod gang i den. Der
> ligger folk med ca. en billængde imellem sig, i alle tre spor.

De er nød til at stå tidligt op på Sjælland for at nå på arbejde med den trafik.
Jeg selv står op klokken 5.25 for at nå på arbejde inden klokken 8 og det er bare 20km.

> Men alt er jo relativt :)

Hvor er det dog trist.

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 08:45

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> [...]
trafik.
> Jeg selv står op klokken 5.25 for at nå på arbejde inden klokken 8 og det

hehe, og her på landet, piver folk når de skal pendle 2 x 45 Km som tager 42
min i bil, at det er ALLLT for meget tid at bruge på transport. Så de sælger
hus og flytter så de max får 5-9 Km til arbejde

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-05 09:05

Kiggede lige på billederne.
Tag et kig på bil nr. 3 og 4 i spor 2.
Hvis det er sjællandsk bremseafstand, så skal jeg ikke derover.

Ok, den var under bæltestedet, men meningen er vist klar

> trafik.
> er bare 20km.

Nu ved vi jo ikke, hvor meget tid du bruger på kørsel.
At stå op er en ting, at komme ud af døren er en anden

> [...]
> sælger
> hus og flytter så de max får 5-9 Km til arbejde

Var det ikke dig, der flyttede VÆK fra arbejdet?
Eller har jeg fået noget galt i halsen?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 09:29

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
| Kiggede lige på billederne.
| Tag et kig på bil nr. 3 og 4 i spor 2.
| Hvis det er sjællandsk bremseafstand, så skal jeg ikke derover.

Gør ikke noget, der er alligevel ikke plads :)).

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-05-05 09:25

> [...]
>
> Hvis det er sjællandsk bremseafstand, så skal jeg ikke derover.
>
> Ok, den var under bæltestedet, men meningen er vist klar

Bremseafstand er næppe et problem på en parkeringsplads.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-05 09:42

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Bremseafstand er næppe et problem på en parkeringsplads.

Motorcyklisten har ikke benene ude/nede
=> ikke parkeringsplads (endnu)

God pointe ellers

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-05-05 09:45

Uffe Bærentsen wrote:

> Kiggede lige på billederne.
> Tag et kig på bil nr. 3 og 4 i spor 2.
> Hvis det er sjællandsk bremseafstand, så skal jeg ikke derover.

Der er altid plads til een til der bruger Rexona.

> Ok, den var under bæltestedet, men meningen er vist klar

Det er så sandt, folk holder lige 'jeg kan stadig se nummerpladen' bremseafstand.
Der bliver krøllet blik daglig, hvilket gør det hele værre.

Mvh
Roberto

Fra : hanzen

Dato : 26-05-05 09:45

> Kiggede lige på billederne.
> Tag et kig på bil nr. 3 og 4 i spor 2.
> Hvis det er sjællandsk bremseafstand, så skal jeg ikke derover.

Det er det system man bruger på øen. Den der er forrest i køen bremser hele
rækken. Så kan de bagved kørende roligt sove videre. De har jo brug for det
når de skal så tidligt op for at komme på arbejde.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 14:44

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Var det ikke dig, der flyttede VÆK fra arbejdet?
> Eller har jeg fået noget galt i halsen?

nej, men fik lige at vide i dag at vores produktion skal til Slovakiet så om
6 mdr. er vi 75 mand til overs

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-05-05 14:51

Tom wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> nej, men fik lige at vide i dag at vores produktion skal til Slovakiet så om
> 6 mdr. er vi 75 mand til overs

Ja det er jo en nitte :( held og lykke!

Mvh
Roberto

Fra : hanzen

Dato : 26-05-05 17:07

> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> nej, men fik lige at vide i dag at vores produktion skal til Slovakiet så
> om
> 6 mdr. er vi 75 mand til overs

Så får du langt på arbejde. Det er surt.
Jeg arbejdede for en del år siden et sted hvor der var ansat en fra Uganda.
Han kom hver dag på cykel så du skal ikke pive

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 05:51

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg arbejdede for en del år siden et sted hvor der var ansat en fra
Uganda.
| Han kom hver dag på cykel så du skal ikke pive
| --
ROFL....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-05 07:50

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> skrev i en meddelelse

> Så får du langt på arbejde. Det er surt.
> Jeg arbejdede for en del år siden et sted hvor der var ansat en fra
> Uganda. Han kom hver dag på cykel så du skal ikke pive

Hvem har Bjarne Riis's email.
Jeg skal lige give ham et tip

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-05 07:49

> nej, men fik lige at vide i dag at vores produktion skal til Slovakiet så
> om
> 6 mdr. er vi 75 mand til overs

Knap så sjovt at få at vide.
Så er det jo med at få startet de der jungletrommer op.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-05-05 09:43

Tom wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> trafik.

> er bare 20km.

Jeg kører jeg klokken 6.59 tager det 20 minutter.
Kører jeg klokken 7.10 1 time!

> hehe, og her på landet, piver folk når de skal pendle 2 x 45 Km som tager 42
> min i bil, at det er ALLLT for meget tid at bruge på transport. Så de sælger
> hus og flytter så de max får 5-9 Km til arbejde

Jeg har tænkt mig at lægge 5mio for et std. parcelhus fra 1970.

Mvh
Roberto

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-05-05 10:29

Roberto Saldo wrote:

> Jeg har tænkt mig at lægge 5mio for et std. parcelhus fra 1970.

Ja, kæresten og jeg har nok heller ikke nogen chance for at få job i
provinsen, og vi vil heller ikke bruge flere timer på transport dagligt.
Så vi er i samme båd. Alternativet er naturligvis et hus _lige_ ved
stationen i en af de mindre byer.

Mvh.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-05-05 11:07

Lars L. Hansen wrote:
> [...]

IKKE der skulle ha' stået *ikke*, sure *%&"# influenza!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-05 11:33

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> IKKE der skulle ha' stået *ikke*, sure *%&"# influenza!

Dét ændrer jo sagen en hel del.
Nu er vi lige pludselig meget enige
Kan godt finde andr ting at bruge 5 mill. til, feks. bil

Det lyder underligt.
Men der er åbenbart flere der klarer sig med hus i provinsen + lejlighed i
Kbh.
Så er der jo det med transporttid og arbejdstid.
Hvis arb.giver. kan acceptere en 4-dages uge på 37 timer,
så er den jo nem nok.
4 dage ~ 3 overnatninger i staden.
Af andre fordele kan nævnes, at mindst en af transporterne hver dag falder
uden for myldretid.

Dette er btw. sagt af en der IKKE bor på øen

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-05-05 11:47

Uffe Bærentsen wrote:

> Det lyder underligt.
> Men der er åbenbart flere der klarer sig med hus i provinsen + lejlighed i
> Kbh.

Det kan ikke betale sig, med mindre man har købt bemeldte lejlighed for
LÆNGE siden. De første 50m^2 er klart de dyreste.

> Så er der jo det med transporttid og arbejdstid.
> Hvis arb.giver. kan acceptere en 4-dages uge på 37 timer,
> så er den jo nem nok.
> 4 dage ~ 3 overnatninger i staden.

Jowjow. Men den går ikke rigtigt når man har små børn, og gerne vil se
lidt til dem.

Mvh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-05 12:09

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jowjow. Men den går ikke rigtigt når man har små børn, og gerne vil se
> lidt til dem.

Det kan faktisk godt være et argument for at gøre det.
Du har mulighed for 1 hel dag mere med ungerne.

Kender nogle stykker der bruger den konstellation.

Men det er ikke hvad jeg forstår ved familieliv

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med børnesæde)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-05-05 12:05

Uffe Bærentsen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Dét ændrer jo sagen en hel del.
> Nu er vi lige pludselig meget enige
> Kan godt finde andr ting at bruge 5 mill. til, feks. bil

Jeg gav 1.2mio for 140kvm hus med 900kvm grund i 1998 (20minutter fra rådhuspladsen uden
for myldretiden :) ), vurderingen var 950.000kr, huset kostede 136.000kr at bygge i 1967.
Nu er vurderingen knap 2mio, pengene er ikke en sk*d værd mere.

> Det lyder underligt.
> Men der er åbenbart flere der klarer sig med hus i provinsen + lejlighed i
> Kbh.

Hmmm... mionærer?
Lejlighederne i Kbh koster det samme som husene i omegnen, specielt de små lejligheder
koster kassen, da de guldrandede forældre køber dem til børnene.

Fra : Bjørn

Dato : 26-05-05 08:57

> [...]
> trafik.
> Jeg selv står op klokken 5.25 for at nå på arbejde inden klokken 8 og det

Dælme godt det ikke er mig.

Når jeg engang i mellem overnatter ved de gamle har jeg derfra 30km på job.

10 minutter fra Brønderslev til Aalborg
10 minutter i kø inden tunnellen
10 minutter gennem Aalborg
5 minutters margin.

Møder kl 8, så dvs hvis jeg triller "hjemmefra" senest 7,25 er jeg i god
tid.

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Madsen

Dato : 26-05-05 09:50

Roberto Saldo wrote:
> [...]

Han taler nok ikke om nutid.
Eller er dem der møder kl. 7.00 mødt til tiden.

- der er måske en bil pr. 100

Afstand til foran kørenden overholdt.

> begge spor inkl. På E20 ved Hundige/Greve er der derimod gang

Har ikke lært at holde afstand.

> De er nød til at stå tidligt op på Sjælland for at nå på arbejde med
> den trafik. Jeg selv står op klokken 5.25 for at nå på arbejde inden
> klokken 8 og
> det er bare 20km.

Det er en frisk løbetur du tager for at nå på arbejde(20Km/2,5Time= 8 Km/t
det er kun hurtig gang)

> Hvor er det dog trist.

--
Madsen

Fra : JK

Dato : 26-05-05 12:18

On Thu, 26 May 2005 08:59:14 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.com>
wrote:

>De er nød til at stå tidligt op på Sjælland for at nå på arbejde med den trafik.
>Jeg selv står op klokken 5.25 for at nå på arbejde inden klokken 8 og det er bare 20km.

>Hvor er det dog trist.

Nå, står du tidligt op !?

Du skulle gøre ligesom jeg. Jeg lader passaten stå derhjemme, og
cykler 2x15 km på arbejde hver dag, hele året, - undtagen når det
regner og sner (gode vejrudsigter), - så tager jeg s-toget.

Desuden stiger parkeringsafgiften ved min arbejdsplads nu fra 100 kr.
pr. dag til 25 kr. i timen læste jeg lige i avisen forleden.

På cykel udnytter du din tid bedre, og du glemmer din kærlighed for
den 4 hjulede.

mvh

John

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-05-05 12:53

JK wrote:

> [...]
> cykler 2x15 km på arbejde hver dag, hele året, - undtagen når det
> regner og sner (gode vejrudsigter), - så tager jeg s-toget.

Jeg ville gøre det hvis min quinde gad cykle med mig.
Vi arbejder lige ved siden af hindanden så der er også lidt hyggeligt at car-poole sammen.
Hun påstår hun ikke kan cykle de 20-25km hver vej det rækker.

> Desuden stiger parkeringsafgiften ved min arbejdsplads nu fra 100 kr.
> pr. dag til 25 kr. i timen læste jeg lige i avisen forleden.

Ja det lyder som røveri.

> På cykel udnytter du din tid bedre, og du glemmer din kærlighed for
> den 4 hjulede.

Det er farligt at køre på cykel har jeg læst :) og jeg eeeelsker at køre i min Toyota.

Mvh
Roberto (doven eller bange)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-05 08:46

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> På cykel udnytter du din tid bedre, og du glemmer din kærlighed for
> den 4 hjulede.

Tør du godt sige det i en bilgruppe?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-05 08:37

> [...]
trafik.
> Jeg selv står op klokken 5.25 for at nå på arbejde inden klokken 8 og det

Jeg kan komme på arbjede i Århus syd til kl. 8 på 40 min fra Randers N. 60
km.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kate

Dato : 30-05-05 11:23

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> Jeg kan komme på arbjede i Århus syd til kl. 8 på 40 min fra
> Randers N. 60 km.

Hold da op, der er ikke meget trafik på jeres motorveje så.
Hvis jeg kører hjemmefra kl. 5 er jeg på arbejde kl. 6, kører 80km hver
vej, de 60 km af Holbækmotorvejen. Kører jeg kl. 6 er jeg på arbejde
ml. 7.15 og 7.40 alt efter hvor mange der er stået op og hvor mange af
dem der er banket sammen. Nu har jeg en meget vid flextid så jeg kan
stort set ikke komme for sent, men jeg har ikke prøvet at køre senere
end kl. 6 for så tror jeg snildt det kan tage 2 timer eller mere at
komme på arbejde.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 11:35

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]

> stort set ikke komme for sent, men jeg har ikke prøvet at køre senere
> end kl. 6 for så tror jeg snildt det kan tage 2 timer eller mere at

Derfor kan man i Jylland, mange steder bo dejligt naturmæssigt og stadig
kunne komme på arbejde på under 1 time

--
mvh / regards

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-05 12:10

Kate skriver:

> Hold da op, der er ikke meget trafik på jeres motorveje så.
> Hvis jeg kører hjemmefra kl. 5 er jeg på arbejde kl. 6, kører 80km hver
> vej, de 60 km af Holbækmotorvejen.

Så er det jo perfekt at møde klokken 6
Så kan du også køre så tidligt hjem at du undgår "myldret" den anden
vej....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kate

Dato : 31-05-05 19:02

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Så er det jo perfekt at møde klokken 6
> Så kan du også køre så tidligt hjem at du undgår "myldret" den anden
> vej....

Lige præcis hvad jeg gør Det er dejligt at have flextid

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 27-05-05 17:56

On Thu, 26 May 2005 07:18:56 +0200, "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Fra trafikken.dk:
>http://goto10.dk/~lars/pics/cam_arhus.jpg

Kiggede du på kortet på siden? På det sted kameraet er placeret
kører man udenom Århus. Folk nordfra er kørt fra ved N, Tilst
eller V, sydboerne har brugt S splittet, mens dem fra vest slet
ikke bruger E45. Kun hvis man bor nordpå og arbejder i industrikvarteret
i Højbjerg (ved Toyota Viby) giver det mening at køre der.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 31-05-05 20:21

Jesper Lauridsen wrote:

> [...]
> ikke bruger E45. Kun hvis man bor nordpå og arbejder i industrikvarteret
> i Højbjerg (ved Toyota Viby) giver det mening at køre der.

Jamen det er jo også det der undrer mig - hvad faen skal de jyder med
alle de motorveje?

:P

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-05-05 23:24

> Jamen det er jo også det der undrer mig - hvad faen skal de jyder med alle
> de motorveje?

Spørgsmål:
Hvad ville Sjælland være uden jyder?

Svar:
Et paradis!

Sagt i spøg, af en der bor i jylland, men har boet på øen

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (har ikke været på øen i min tid

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-05 22:13

Uffe Bærentsen wrote:
> Spørgsmål:
> Hvad ville Sjælland være uden jyder?
> Svar:
> Et paradis!
> Sagt i spøg, af en der bor i jylland, men har boet på øen

Du ved da godt hvordan du finder en jyde i Kbhstrup, ikk'?

Du går bare ind i et halvstort eller stort firma og spørger efter
chefen. ;-D

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-05 05:24

"Lars L. Hansen" skriver:

> Jamen det er jo også det der undrer mig - hvad faen skal de jyder med
> alle de motorveje?

Det er sådan de nogenlunde roligt kan komme hjem fra arbejdsugen på
"Sjælø", hvor de har holdt i kø i 5 dage.