Prisliste Program
Fra : Brian Benny Bye Jens~

Dato : 14-12-00 18:15

Hejsa

Er der nogen der kender et godt program til at lave en prisliste i ????

Den skal kunne håndtere varenummer + kategori + pris ex. moms + inkl. moms +
specifikationer.

Og hvor finder man sådanne noget......????? + Evt. en pris.

På forhånd tak

Brian Jensen

Fra : Steen-B

Dato : 14-12-00 20:03

hvad med excel eller acces
de kan begge det du eftersøger
/steen

Fra : Brian Benny Bye Jens~

Dato : 14-12-00 20:46

moms +

> hvad med excel eller acces
> de kan begge det du eftersøger
> /steen

Det skulle kunne importere en prisliste med varenummere i text format og
derefter erstatte de samme varenummere som jeg har tastet ind med en ny pris
uden at jeg skal lave hele excel om....

F.eks
Vare nr.
102030 Pris: 200,00 når så jeg importere filen skal den sige 102030
Ny pris: 220,00 Og dermed kun erstatte prisen og ikke andet, og det er jeg
ikke klar over hvordan man gør i hverken excel eller acces.

Ps. kan ikke acces, men excel kan jeg rimlig godt ))))

Hilsen
Brian Jensen

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 23:48

Fra : Brian Benny Bye Jens~

Dato : 14-12-00 23:48

RENÉ JØRGENSEN <renerj@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hrb_5.363$x63.10469@news.get2net.dk...

> Så læse manualen til Excel!
>
> Jeg vil tro at det vil være muligt. Hvis du på den føste ark har den
> endelige prisliste, mens du på ark to indlæser den nye prisliste, hvergang
> der er ændringer. Hvis du så har linket felterne i ark et op til ark to
> burde det være muligt.
>
> Hilsen
> René

Jeg har forsøgt at læse mig til det men kan ikke finde noget om det og mange
gange kan man bruge en formel til at få den til forskelige ting og det har
jeg fået den til med hensyn til udregning af moms & procenter mv, men
mangler lige det med at få den til at erstatte varenummere med en pris , så
det kun er prisen der blir ændret.
Men ellers tak for svaret, jeg må prøve at lede videre )))

Hilsen Brian

Fra : The BMA man

Dato : 20-02-01 23:26

On Thu, 14 Dec 2000 23:48:04 +0100, "Brian Benny Bye Jensen"
> [...]

>jeg fået den til med hensyn til udregning af moms & procenter mv, men
>mangler lige det med at få den til at erstatte varenummere med en pris , så

Nu er det godt nok et lidt gammelt indlæg, men jeg har lige siddet og
leget lidt i excel.

Jeg har lavet et lille regneark med to "sider" - et med den normale
prisliste, og et med prisopdateringer.

På opdateringssiden har jeg defineret en tabel (kig i hjælpen - den er
ok) der indeholder to kolonner, varenummer og pris.

Og jeg har tilføjet en ekstra kolonne i regnearket, hvor den
opdaterede pris kommer i.

Arket ser så ud som følger:
A      B      C      D      E
Varenr      Kategori      Varetekst   Pris e/m
Pris i/m      Ny pris

Opgaven er så at importere dine prisændringer i "fane" to, hoppe over
i "fane" 1 og så lave en copy-pase på kolonne F til kolonne D (husk nu
KUN at kopiere værdierne - eller går det lidt i kuk)

Det er ikke helt "maskimekanisk" men det kan det så gøres med en macro
- men det gad jeg ikke lige på stående fod.

Din ven er her formlen:
=HVIS(ER.TAL(LOPSLAG(A3;Prisopdatering.xls!Tabel1;2;FALSK));
LOPSLAG(A3;Prisopdatering.xls!Tabel1;2;FALSK); D3)

(JA! Undskyld!! Men den ER desværre dansk

Regneark haves, og kan fremsendes

Håber du kan bruge løsningen - og at den ikke kommer alt for sent.
(Anyway var det en sjov lille opgave at lege med

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : Brian Benny Bye Jens~

Dato : 21-02-01 14:33

Hejsa

Nej det er ikke for sent så hvis du har noget matriale som jeg kan bruge kan
du bare maile det.....))))))

Brian.....

Fra : Henrik Vest

Dato : 21-02-01 15:51

> Regneark haves, og kan fremsendes

Jeg sidder netop nu og skal til noget lignende og vil da gerne bede om at få
din fil tilsendt - så'en til lidt inspiration

mvh
Henrik V

hallo_derude@hotmail.com