Andet multimedie
bentjuul 3670
Version Cue. Nogen der bruger det?
Fra : Martin Helbo

Dato : 25-05-05 23:45

Man hører jo, at version cue bliver mere og bedre integreret i den nye CS2
pakke, og Adobe vil jo gerne have os til at bruge det.
Men er der nogen af jer der bruger det? Har i gode eller dårlige
erfaringer?

Jeg skifter selv mellem 3 arbejdsstationer, og snart også en bærbar, så
det
har været svært at se fordelene ved det, og jeg har derfor ikke prøvet det
så meget.

Men er det noget nogen af jer kan anbefale?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 26-05-05 08:14

Jeg opgav at bruge det - jeg synes det er for tungt rent ressourcemæssigt.
Og så flytter jeg også rundt på jobsene på tværs af platforme.

Kh
Bjørn

Fra : Foged.net

Dato : 26-05-05 08:32

Martin Helbo wrote:
> [...]
> så meget.
>
> Men er det noget nogen af jer kan anbefale?

Hvis det skal virke for dig med flere forskellige computere, skal du
have en filserver for at der er nogen pointe med det, da det ellers
virker lidt spild at bruge det, hvis du arbejder på en fil der er gemt
flere forskellige steder.

Og ja - Version Cue i CS2 integrerer det noget bedre end før,
eksempelvis kan man i Adobe Bridge se thumbs for de forskellige
versioner, ud for hver fil - det er meget smart, og kan være tidsbesparende.
Version Cue er en helt ny måde at arbejde på, nogen kan lide det og
andre kan ikke.

Jeg har personligt valgt ikke at bruge det, da det tager utroligt mange
systemressourcer fra computeren mht ram og CPU. Version Cue starter en
lille webserver - og den satte min systemperformance kraftigt ned.

Ideen er udemærket, men for at det skal virke skal ALLE man udveksler
Adobe filer med bruge det, da ideen ellers er tabt.

Håber det hjalp lidt.

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.