/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Produktansvar?
Fra : Aksel


Dato : 25-05-05 22:00

Jeg har for nylig købt et handsfree sæt til indbygning i bilen, ved
tilslutning brændte min autoradio af, (har fungeret perfekt i 8 år).
Tlislutningen er meget enkel og kan på grund af kodede stik ikke laves
forkert.

Jeg afleverede produktet til forhandleren og har siden modtaget et nyt.

Jeg har fået en e-mail fra leverandøren som skriver:
"Vi har blot konstateret at den gamle var defekt.Det er for kosbart at bruge
tid på at konstatere den præcise fejl"

Har leverandøren noget ansvar for følgeskader på grund af et produkt som de
indrømmer var defekt?

Hilsen Aksel



 
 
Peter (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 25-05-05 22:04

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
news:4294e74a$0$670$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> Har leverandøren noget ansvar for følgeskader på grund af et produkt som
> de indrømmer var defekt?

Ja. Det fremgår bl.a. af Produktansvarsloven.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Leon Hulstroem \(422~ (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem \(422~


Dato : 25-05-05 22:15

> Jeg har for nylig købt et handsfree sæt til indbygning i bilen, ved
> tilslutning brændte min autoradio af, (har fungeret perfekt i 8 år).
> Tlislutningen er meget enkel og kan på grund af kodede stik ikke laves
> forkert.
>
> Jeg afleverede produktet til forhandleren og har siden modtaget et nyt.
>
> Jeg har fået en e-mail fra leverandøren som skriver:
> "Vi har blot konstateret at den gamle var defekt.Det er for kosbart at
bruge
> tid på at konstatere den præcise fejl"
>
> Har leverandøren noget ansvar for følgeskader på grund af et produkt som
de
> indrømmer var defekt?

Både Forhandler, mellemhandleren og producent har produktansvaret.
De skal lave eller skaffe et erstatningsprodukt og dække evt. følgeskader.
Du skal klage din nød til forhandleren, som så må tage sagen op med
mellemhandler/producent.

( lov om produktansvar:
http://www.klagetjek.dk/jura-regler/forbrugerlove/8/)

Jeg har selv lige været møllen igennem med defekt produkt og følgeskade.
Og alle parter kom ud af sagen med æren i behold.

Mvh
Leon



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste