Kender du navnet på denne sang?
Fra : Fedte Frans

Dato : 25-05-05 21:44

Hejsa

Jeg leder efter navnet på en sang / gruppe, men har ikke super meget
at gå efter.

Det er musik fra omkring 1992 eller tidligere (hvor meget tidligere
aner jeg ikke).

Det er formentlig noget elektronisk musik af en eller anden art.

Det eneste jeg kan huske er en genemgående mandestemme som sagde (han
sang ikke) noget i stil med:

"This is a sound of speech, the sound is created in your dimension."

Jeg skal ærligt tilstå at jeg langt fra er sikker på at quoten er
rigtig. Grundet min forholdsvis unge alder da jeg hørte sangen, kan
jeg sagtens have hørt forkert, men det var noget i den stil.

Håber at der er nogen, som har et bud

Mvh. Heino Frandsen

Fra : Holst

Dato : 25-05-05 22:05

Fedte Frans wrote:

> "This is a sound of speech, the sound is created in your dimension."

Det får mig af en eller anden grund til at tænke på Art of Noise.
Desværre er der ret få plader med Art of Noise på min hylde - faktisk er
der ingen - så jeg tænker måske forkert.

Fra : Allan Pedersen

Dato : 25-05-05 23:15

In article <9fo991tnhp6e42fg680pt6hv9ardo4kdof@4ax.com>, Hark@tand.com
says...
> [...]
> rigtig. Grundet min forholdsvis unge alder da jeg hørte sangen, kan
> jeg sagtens have hørt forkert, men det var noget i den stil.

Det er sikkert Confetti's - Sound Of C

En belgiske gruppe, der var et af de større hits i den såkaldte new beat
genre, der havde en ganske kort glansperiode omkring 1990.

teksten skulle ligge her:

http://www.lyricsvault.net/songs/4558.html

Allan

Fra : Fedte Frans

Dato : 28-05-05 18:57

Allan Pedersen <allan[spamtrap]@kapland[spamtrap].dk> wrote:

> [...]

>En belgiske gruppe, der var et af de større hits i den såkaldte new beat
>genre, der havde en ganske kort glansperiode omkring 1990.

Yup, det var den jeg ledte efter, mange tak for hjælpen (også til jer
andre)

- Heino

Fra : Per

Dato : 26-05-05 18:30

"Fedte Frans" <Hark@tand.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig. Grundet min forholdsvis unge alder da jeg hørte sangen, kan
> jeg sagtens have hørt forkert, men det var noget i den stil.

Hej Heino!

Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg tror du måske tænker på nummeret Beat Dis
med Bomb The Bass.

Kan det være den?

Måske du kan høre den her:

http://www.backtotheoldskool.co.uk/beat_dis.htm