Acces to specified device......?
Fra : Martin Ploug

Dato : 25-05-05 21:45

Hej

Henvis mig gerne til rette nyhedsgruppe, hvis denne
er forkert.

Jeg bruger editoren HTML-Kit (Build 292),som jeg er
meget glad for. Med pludseligt får jeg fejlbeskeden
"Acces to specified device, path or file is denied".
Hvorfor?

Fejlen kommer, når jeg har en .php fil åben og klikker på
Preview. Jeg ved godt, at det måske har at gøre med at
det netop er en .php fil, men jeg plejer ikke at få den fejlmed-
delelse.

Er det et Windows eller et HTML-Kit problem, og kan jeg
selv rette fejlen?

Jeg bruger Windows 2000.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-05-05 16:18

Martin Ploug wrote:

> "Acces to specified device, path or file is denied".
> Hvorfor?
>
> Fejlen kommer, når jeg har en .php fil åben og klikker på
> Preview.

Optræder fejlen også, hvis du redigerer i en html-fil og klikker Preview?

Den lette løsning ville være at bruge en browser til preview.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-05-05 21:03

> Optræder fejlen også, hvis du redigerer i en html-fil og klikker Preview?
>
> Den lette løsning ville være at bruge en browser til preview.

Jeg har lige prøvet at rette lidt i et par filer og gemme dem, og det var
som om
fejlen forsvandt.

Men du har ret jeg kan jo bare bruge en browser til preview - det vil løse
det
problem.

Tak for det.

Hilsen Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-05-05 21:06

> Den lette løsning ville være at bruge en browser til preview.

Har også lige testet i browseren, og det er det samme problem.

- Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-05 22:06

Martin Ploug wrote:

> Har også lige testet i browseren, og det er det samme problem.

Har du serversoftware installeret og indlæser siden via den server?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-05-05 10:46

> Har du serversoftware installeret og indlæser siden via den server?

Nej, jeg indlæser det ikke via serversoftware.

- Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-05 14:18

Martin Ploug wrote:

> Nej, jeg indlæser det ikke via serversoftware.

Det kan ikke lade sig gøre at indlæse shtml-, .asp-, .net- eller .php-sider
i en browser direkte fra egen harddisk på samme måde som html-sider. Du
*skal* gøre det ved hjælp af en installeret server:

http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/