rettigheder?
Fra : Steffen

Dato : 25-05-05 21:09

Hej

Min kæreste og jeg har købt og betalt 3 SAS-billetter på
travelstart.dk

Der er nu sket det, at vi pludselig er blevet inviteret til bryllup i
den nærmeste familie, og derfor vil vi jo gerne have lavet vores
billetter om. Men efter at have kontaktet travelstart.dk kundeservice,
får vi at vide, at der intet er at gøre.

Kan det virkelig passe, at man hverken kan ændre rejsetidspunkt eller
alternativt ændre navnet på billetten, så man kunne sælge dem??

Håber der er nogen derude, som vil dele erfaringer med os.

På forhånd tusind tak forhjælpen.

mvh.
Britt og Steffen

Fra : JytteJ

Dato : 25-05-05 21:21

"Steffen" <moestrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativt ændre navnet på billetten, så man kunne sælge dem??
>
> Håber der er nogen derude, som vil dele erfaringer med os.

Jo - det kan såmænd godt passe. Den eneste mulighed er at een eller begge
bliver syge. Hvis i altså har en afbestillingsforsikring.

VH.
JytteJ

Fra : Holst

Dato : 25-05-05 21:29

Steffen wrote:

> [...]
> alternativt ændre navnet på billetten, så man kunne sælge dem??
>
> Håber der er nogen derude, som vil dele erfaringer med os.

Normalt plejer man at kunne ændre rejsetidspunkt eller navn, men det
afhænger af billettypen. Jo mere du betaler for din billet, desto mere
fleksibel er den.

De dyreste billetter kan man hos nogen ændre helt gratis. Billigere
billetter koster et gebyr, og de helt billige har man typisk ikke
mulighed for at lave ændringer på.

Men det står helt sikkert i de betingelser, som du læste i forbindelse
med købet af dem. På deres hjemmeside kan du jo læse:

4. Kan jeg ændre i min booking?

Travelstarts flybilletter er generelt ikke ændringsbare. I de
tilfælde, hvor flyselskabet tillader det, tager vi en afgift på
kr. 300,- pr. ændring frem til betaling. Hvis flyselskabet ikke
tillader en ændring af billetten, er ændringer ikke mulige. Fejl
eller ændringer skal påpeges inden betaling. Gennem din betaling
godkender du samtidigt din booking, og billetterne udskrives.
Derefter kan vi ikke ændre eller annullere uden omkostninger. Vi
anbefaler at du tegner afbestillingsforsikring som giver pengene
tilbage, hvis nogen i rejseselskabet bliver syge. Afbestillingen
skal dokumenteres gennem fremsendelse af lægeeerklæring.

Fra : Pita

Dato : 21-06-05 21:23

"Holst" <newsmay05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> Travelstarts flybilletter er generelt ikke ændringsbare.

Gummiparagraf

--
Pita

Fra : Nicolai Lang

Dato : 25-05-05 21:27

On 25 May 2005 13:09:17 -0700, moestrup@gmail.com (Steffen) wrote:

>Kan det virkelig passe, at man hverken kan ændre rejsetidspunkt eller
>alternativt ændre navnet på billetten, så man kunne sælge dem??

Ja, hvis det er de billigste billettyper, så er det ganske normalt at
der ikke er noget at gøre.

Men det burde du have fået besked på ved bestillingen. Når man
bestiller hos SAS fremgår det af billettypen og man skal læse alle de
begrænsninger der gælder.

Det sker da mindst 4 gange om året for mig at jeg "bare" må smide en
billet væk, fordi jeg ikke kunne komme med alligevel. Det eneste du
kan få tilbage er skatterne.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Holst

Dato : 25-05-05 21:44

Nicolai Lang wrote:

> Men det burde du have fået besked på ved bestillingen.

Det står også anført indtil flere steder på hjemmesiden. Men som mange
ofte gør, så har de nok ikke læst betingelserne, inden de bestiller en
varen. Det er dyre lærepenge sådan noget, men så har man måske til en
anden gang lært lige at orientere sig først.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-05-05 18:12

On Wed, 25 May 2005 22:44:10 +0200, Holst <newsmay05@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>varen. Det er dyre lærepenge sådan noget, men så har man måske til en
>anden gang lært lige at orientere sig først.

Jah, men forhåbentlig er det så ikke voldsomt dyre billetter. Men
givet, hvis ikke jeg fløj meget som en del af mit arbejde (indtil nu i
år har jeg fløjet 18 'legs') ville jeg nok også have været overrasket.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com