Hvad kan jeg tage for...
Fra : Simon

Dato : 31-05-01 21:35

En blå & hvid G3... Jeg har overvejet at sælge min G3 og "nøjes med" en
iBook og min 8600. Hvad kan jeg tage for min maskine? Specs:

Mac:
Blå & Hvid G3 (rev 1.) 300MHz
Ram: 384Mb
HD: 20GB (Fra en Cube)
CD: Sanyo SCSI CD-brænder (8X write/20X read)

Skærm: Applevision 1710 (17" - duh!)

PCI-Kort: Matrox Millenium (til ekstra skærm)
Adaptec 2906 SCSI-kort
Formac ProTV TV-tuner

Enheder: Wacom Intuos A5 Tegneplade
Microtek Scanmaker E3
Apple Desktop II Keyboard & Mus

Alt i alt en komplet G3 arbejdsstation. Men hvad kan man forlange for
sådan en fætter? Jeg havde forestillet mig noget i retning af 8000,- men
jeg kan have fået en hjerneblødning af at have betalt for alt udstyret
selv...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-05-01 23:04

Simon <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> [...]
> sådan en fætter? Jeg havde forestillet mig noget i retning af 8000,- men
> jeg kan have fået en hjerneblødning af at have betalt for alt udstyret

Til 8000 kr. ville jeg under normale omstændigheder betegne det som en
rigtig god handel, som du hurtigt vil komme af med. "Problemet" er nok,
at nu når Mac OS X er kommet ud, så stiger systemkravene ganske
betragteligt og de fleste der køber Mac'er i dag, vil gerne køre Mac OS
X - før eller siden.

Din Mac vil godt kunne køre Mac OS X, men ikke perfekt. Det skal der
vist også en 6-700 Mhz G4'er til, men din maskine går lige an hvis man
ikke er så kræsen. Alt ekstraudstyret er også fedt, men så er der lige
det med drivere til Mac OS X!

Til "superbrugeren" er det nok ikke lige maskinen, men til en person som
vil holde sig til Mac OS 9.x, så er 8-9000 kr. et rigtigt godt køb. Den
kan jo faktisk opgraderes til 400 Mhz G4 for små 6000 kr.

--
René