tænding!?!
Fra : Henrik

Dato : 25-05-05 19:43

Hej NG

Jeg har en suzuki ap50. Jeg kan ikke få den startet!

Tændrøret er vådt, så det er ikke kaburidden der er tæt, Men jeg har derimod
på fornemmelsen at det er min tænding der er galt med. Når jeg prøver at
starte den på kickstarteren så hakker og skydder den.. og når jeg sætter
tændrøret ind på stellet gnister den, men tilgængel så hurtigt, at det
virker som om den gnister uanset om den er på tændingspunktet eller ej.. kan
der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller CDI'en
hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?

mvh
`Henrik

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-05-05 20:38

Henrik wrote:
> [...]
> der være den "signalgiver" der er færdig og hvor sidder den? eller CDI'en
> hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?

Hej

Det kan være at det er tændrørshætten, som har misted sin modstand på
grund af fugt. Der for kunne du starte med at skifte den, og tændrøret
sammentidig. Eller kunne det også være tændspolen og eller CDIen, men
tændrørhætten er stedet at starte dan den er billig

Hilsen Mikkel

Fra : Henrik

Dato : 25-05-05 20:56

jamen det vil jeg da prøv. tændrøret har allerede skiftet..

mvh
Henrik

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-05-05 21:03

Henrik wrote:
> jamen det vil jeg da prøv. tændrøret har allerede skiftet..

> [...]

Tænkte på om der er kompression på???

Hilsen Mikkel

Fra : Brian A.

Dato : 26-05-05 22:21

"Henrik" <henrik@ask.me> skrev i en meddelelse
> [...]
CDI'en
> hvis den har en sådanne? eller noget helt tredje?

Der er ikke en CDI på sådan en fætter, så det kan ikke være den.
Det kan dog sagtens være noget med tændingen.
Hvor gammel er scooteren?

Den har indtil videre sparet mig for at få 13898 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik

Dato : 30-05-05 21:16

Det er en 96'er

mvh
Henrik

Fra : Brian A.

Dato : 31-05-05 20:13

"Henrik" <henrik@ask.me> skrev i en meddelelse
> Det er en 96'er

Min er fra 95 :)
Du må nok ned og rod ved tændingen. Du skal have højre motorplast-dæksel af.
Herefter de 3 (eller det 4) Unbraco bolte der holder blæserhjulet fast. Det
kan sidder f*ndens godt fast hvis de aldrig har været afmonteret før.
Herunder har du svinghjulet, en stor rund magnet. Skru møtrikken af og fat
en aftrækker så du kan få svinghjulet af. Her har du så stator'en. Der hvor
der gå ledningerne ned/ind i et lille sort 'hus', der er der sikkert en
ledning som er knækket. Lodningerne/samlingerne holder åbenbart ca. 9 år.
Her fejlede min i hvert fald for ~½år siden.
Prøv det, hvis du har mod på det!