Hvor er værditabet/afskrivninger på Skoda ~
Fra : Lotte & Jesper

Dato : 25-05-05 18:48

Hej

Jeg overvejer at købe en Octavia combi TDI 1,9 fra 1999/2000.
Når jeg studere brugtpriserne synes jeg det er mærkeligt at se at der
forlanges ca 160.000-170.000 kr for en 5-6 år gammel bil som kostede
230.000 kr fra ny. Det betyder at den kun har tabet 70.000 kr på 5-6 år,
hvilket kun er under 14.000 kr/år.
Når man ser på næsten alle andre bilmærker taber de nemt 20-30 kkr de første
år.

Hvorfor har Octaviaen ikke tabet mere ?

Og vil det lave værditab forsætte de næste år ?

Jesper

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-05 19:01

> Jeg overvejer at købe en Octavia combi TDI 1,9 fra 1999/2000.
> Hvorfor har Octaviaen ikke tabet mere ?

Generelt afskriver den konkrete bil ikke så meget, fordi det er en diesel.

Folk tror stadig, at en diesel uden problemer man køre 2 millioner kilometer
uden rep.

Dernæst er der efterhånden stor tillid til Skodas kvalitet - ganske
berettiget.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-05-05 19:17

Jan W Nielsen wrote:

> Generelt afskriver den konkrete bil ikke så meget, fordi det er en diesel.

Og fordi det er en stationcar.

> Folk tror stadig, at en diesel uden problemer man køre 2 millioner kilometer
> uden rep.
>
> Dernæst er der efterhånden stor tillid til Skodas kvalitet - ganske
> berettiget.

Det modsatte gælder for Citroën. Afskrivningens mester, Citroën Xantia,
har typisk afskevet 50% efter 4-5 år og 100.000 km.
Men hvis der er tale om en HDi-diesel st.car., så har den kun afskrevet
ca. 1/3. I hvert fald hvis man kan stole på at de priser der forlanges
på bilbasen.dk ikke er helt ude i skoven.

Mvh.

Fra : claus b. p.

Dato : 25-05-05 19:28

"Lotte & Jesper" <uslev@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvorfor har Octaviaen ikke tabet mere ?
Du skal ikke bare se på nyprisen i 2000, men også på hvad den koster idag,
og hvilke konkurrenter der er. Da Skodaen er fyldt med VW teknik soler den
sig lidt i VW's (for) høje brugtpriser. Udbudet af brugte dieselbiler er
også mindre end efterspørgslen, og sidst men ikke mindst, er det jo ikke
sikkert bilen bliver solgt til den udbudte pris.

> Og vil det lave værditab forsætte de næste år ?
Vinder FCK ligaen næste år? Kommer der kartoffelkur igen? Stiger renten?
- Det er der ingen der ved, men det er bestemt ikke det værste man kan købe.

Held og lykke med den, hvis du beslutter dig for at købe.

/Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-05 20:30

Lotte & Jesper wrote:
> [...]
> år, hvilket kun er under 14.000 kr/år.
> Når man ser på næsten alle andre bilmærker taber de nemt 20-30 kkr de

Fordi folk tror at de er det værd.
Netop af den grund kunne jeg aldrig finde på at købe en sådan brugt. Så
heller en helt ny. Hvis brugtprisen holder er det meget billigere at være
den 1. ejer frem for nr. 2 og 3...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-05 22:05

Lotte & Jesper skriver:

> Jeg overvejer at købe en Octavia combi TDI 1,9 fra 1999/2000.

cut

> Hvorfor har Octaviaen ikke tabet mere ?

"Combi" og diesel er ufatteligt populært for tiden..... derfor

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe