Godkendte ATV'er?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 25-05-05 17:40

Hejsa,

En drengedrøm blev lige vækket da jeg læste denne side:

- http://www.fstyr.dk/sw37054.asp

"ATV-Køretøjer klassificeres som bil i følge færdselsloven, hvorfor
køretøjet som udgangspunkt skal opfylde bestemmelserne til bil."

Nu har jeg blafret hvileløst rundt på nettet, men har ikke kunne finde svar
på mine spørgsmål...

- Er der nogen oversigter over hvilke ATVer der er godkendte til kørsel på
vej?
- Den gamle regel med "max 45 km/t" er vel elimineret nu, hvor der ikke er
tale om indregistrering som traktor?

// Yoc.

Fra : anders majland

Dato : 26-05-05 08:20

> En drengedrøm blev lige vækket da jeg læste denne side:

> "ATV-Køretøjer klassificeres som bil i følge færdselsloven, hvorfor
> køretøjet som udgangspunkt skal opfylde bestemmelserne til bil."

Det betyder så også at der skal betales afgift som bil.....og så er det ikke
så sjovt ....

> [...]
> vej?
> - Den gamle regel med "max 45 km/t" er vel elimineret nu, hvor der ikke er

De 45km/t versioner der har været solgt nogle år er næsten alle
indregisteret som registreringspligtig knallert.

http://www.suzuki-mc.dk/ har et bla et udvalg f.eks PGO Bugxter 150 kr.
28.995,- Indregistreret kr. 59.995,-
Så er en brugt 2cv nok lige så sjov til sommerbrug

Mange af kinamærkerne har også atv'er på programmet
GEELY: http://www.geely.dk/index.asp
JINCHENG: http://www.hoejlunds-auto.dk/mc.htm
LIFAN: http://www.lifan.dk/site/Lifan/Produkter/
LONCIN: http://www.loncin.dk/
ZONGSHEN: http://www.fimotorcykler.dk/

Fra : Leonard

Dato : 26-05-05 21:03

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>De 45km/t versioner der har været solgt nogle år er næsten alle
>indregisteret som registreringspligtig knallert.

Det tror jeg ikke, da en knallert kun må være på 50 ccm, og det er der
ikke mange ATVer der er.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : anders majland

Dato : 26-05-05 21:40

> Det tror jeg ikke, da en knallert kun må være på 50 ccm, og det er der
> ikke mange ATVer der er.

Så erstat "næsten alle" med "nogen". Dem jeg har set i sommerlandet har
været små 50ccm med øvertplade.

/A

Fra : Leonard

Dato : 26-05-05 21:51

>Så erstat "næsten alle" med "nogen". Dem jeg har set i sommerlandet har
>været små 50ccm med øvertplade.

OK, dem har jeg ikke set.
Jeg tror at der i det oprindelige spørgsmål egentlig menes 30 km/t, da
de store ATVer før i tiden blev elektrisk begrænset til 30 (37) km/t
og kaldt for traktorer.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/