/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki RF600 95: Raslelyde ved lave omdr /~
Fra : Lars Nielsen


Dato : 25-05-05 17:59

Hej alle,

Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her, men ikke
noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!

Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle herinde, som
kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald hvad er
ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'

1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af motoren og
lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når jeg
holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges at
lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm (en ca.
30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt fra 3500
og op.

2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd som
lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er ikke
konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg prøver
med lidt tegneserie lydskrift.

Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..

Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne lyd
være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen følelse af
'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.

3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at koblingens
betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca. halvdelen
var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan jeg ikke
leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del by-/køkørsel.
Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?

Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid til
at svare!!

Mvh
Lars Nielsen



 
 
Ukendt (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-05 18:30

Mit råd er hold dig langt væk fra den cykel hvis du ikke er fingernem. Det
der umiddelbart lyder som raslen fra dårlig justerede ventiler, kan hurtigt
vise sig for at være ødelagte krydspinde/plejlstænger, hvis man ikke har øre
for det. Alene ud fra de mislyde du beskriver bør du holde dig i vagt. Det
er ikke noget der går væk af sig selv, og tro mig, du skal nok komme til at
høre de mislyde hvergang du er ude og trille, og det er noget der virkelig
kan gå uder huden på en, tro mig jeg har solgt 2 cykler alene pga. det, har
haft dem på forskellige værksteder men ikke en af dem kunne lokalisere
kilden til de mislyde.
Koblingen er en mindre bagatel, der skal sandsynligvis blot skiftes kabel,
og systmet skal eftersmøres.

Altså køb cyklen hvis den er billig/ og accepter at der er en stor risiko
at du aldrig kommer af med Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø
Bare mit besyv.

vh Janus


"Lars Nielsen" <ln@newmail.dk> wrote in message
news:4294aecc$0$63652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
> Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her, men
ikke
> noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!
>
> Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
> prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle herinde,
som
> kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald hvad
er
> ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'
>
> 1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
> kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af motoren og
> lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når jeg
> holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges at
> lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm (en
ca.
> 30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt fra
3500
> og op.
>
> 2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd som
> lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er ikke
> konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg
prøver
> med lidt tegneserie lydskrift.
>
> Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..
>
> Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne lyd
> være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
> Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
> 'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen følelse
af
> 'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.
>
> 3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at koblingens
> betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca.
halvdelen
> var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan jeg ikke
> leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del
by-/køkørsel.
> Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?
>
> Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid til
> at svare!!
>
> Mvh
> Lars Nielsen
>
>



Lars Nielsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 25-05-05 20:56

Hej Janus,

Jeg ved ikke om det er specielt billigt, den koster 50.000 ?

Ja mislyde har det med at blive værre med tiden om ikk' andet så inde i ens
eget hoved. Så de skal væk, især den ved nedbremsning. Men det bliver jo
lidt svært, hvis mekanikeren ikke er i stand til at finde fejlen!!

Hvis det viser sig at være ødelagte krydspinde. Hvad koster det at få
repareret?

Lars

"Janus" <xxx> wrote in message
news:4294b629$0$7754$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Mit råd er hold dig langt væk fra den cykel hvis du ikke er fingernem.
> Det
> der umiddelbart lyder som raslen fra dårlig justerede ventiler, kan
> hurtigt
> vise sig for at være ødelagte krydspinde/plejlstænger, hvis man ikke har
> øre
> for det. Alene ud fra de mislyde du beskriver bør du holde dig i vagt. Det
> er ikke noget der går væk af sig selv, og tro mig, du skal nok komme til
> at
> høre de mislyde hvergang du er ude og trille, og det er noget der virkelig
> kan gå uder huden på en, tro mig jeg har solgt 2 cykler alene pga. det,
> har
> haft dem på forskellige værksteder men ikke en af dem kunne lokalisere
> kilden til de mislyde.
> Koblingen er en mindre bagatel, der skal sandsynligvis blot skiftes kabel,
> og systmet skal eftersmøres.
>
> Altså køb cyklen hvis den er billig/ og accepter at der er en stor risiko
> at du aldrig kommer af med Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø
> Bare mit besyv.
>
> vh Janus
>
>
> "Lars Nielsen" <ln@newmail.dk> wrote in message
> news:4294aecc$0$63652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej alle,
>>
>> Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
>> Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her, men
> ikke
>> noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!
>>
>> Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
>> prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle herinde,
> som
>> kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald hvad
> er
>> ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'
>>
>> 1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
>> kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af motoren
>> og
>> lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når jeg
>> holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges at
>> lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm (en
> ca.
>> 30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt fra
> 3500
>> og op.
>>
>> 2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd som
>> lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er ikke
>> konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg
> prøver
>> med lidt tegneserie lydskrift.
>>
>> Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..
>>
>> Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne
>> lyd
>> være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
>> Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
>> 'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen følelse
> af
>> 'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.
>>
>> 3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at koblingens
>> betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca.
> halvdelen
>> var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan jeg ikke
>> leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del
> by-/køkørsel.
>> Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?
>>
>> Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid
>> til
>> at svare!!
>>
>> Mvh
>> Lars Nielsen
>>
>>
>
>



Johan Vikkelsøe-Pede~ (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 25-05-05 19:43

Raslelyden, ku måske være knastkæden?? hvis det sku være ventiler, vil jeg
da mene den sku tikke, eller klapre??
Kobling, ja, juster, og smør!
Den lyd du siger når du ruller ned i fart, kan være noget så banalt som
kæde( er den slidt?), hjulleje, eller måske dæk?

Mine gæt, håber du får købt en cykel inden sommeren er forbi, de RF600, kan
vel fås for en rimelig penge efterhånden?(55000Kr og op?)
Johan
_Bandit600


"Lars Nielsen" <ln@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4294aecc$0$63652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
> Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her, men
ikke
> noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!
>
> Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
> prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle herinde,
som
> kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald hvad
er
> ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'
>
> 1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
> kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af motoren og
> lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når jeg
> holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges at
> lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm (en
ca.
> 30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt fra
3500
> og op.
>
> 2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd som
> lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er ikke
> konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg
prøver
> med lidt tegneserie lydskrift.
>
> Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..
>
> Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne lyd
> være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
> Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
> 'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen følelse
af
> 'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.
>
> 3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at koblingens
> betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca.
halvdelen
> var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan jeg ikke
> leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del
by-/køkørsel.
> Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?
>
> Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid til
> at svare!!
>
> Mvh
> Lars Nielsen
>
>



Lars Nielsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 25-05-05 20:40

Ja, jeg håber at jeg snart får købt en. Jeg har lige afmeldt min gamle
havelåge i sidste uge!!!
Prisen er 50.000 med nye bremseskiver/klodser og nysynet.

Hvad koster det at få skiftet knastkæde ?

Ang. lyden ved friløb/nedbremsning så er der nyt kæde kit på. Bagdækket skal
snart skiftes, men det lød mere som om lyden kom midt fra.

Lars


"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> wrote in message
news:1117046543.977665@dalum.dsa-net.dk...
> Raslelyden, ku måske være knastkæden?? hvis det sku være ventiler, vil jeg
> da mene den sku tikke, eller klapre??
> Kobling, ja, juster, og smør!
> Den lyd du siger når du ruller ned i fart, kan være noget så banalt som
> kæde( er den slidt?), hjulleje, eller måske dæk?
>
> Mine gæt, håber du får købt en cykel inden sommeren er forbi, de RF600,
> kan
> vel fås for en rimelig penge efterhånden?(55000Kr og op?)
> Johan
> _Bandit600
>
>
> "Lars Nielsen" <ln@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4294aecc$0$63652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej alle,
>>
>> Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
>> Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her, men
> ikke
>> noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!
>>
>> Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
>> prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle herinde,
> som
>> kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald hvad
> er
>> ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'
>>
>> 1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
>> kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af motoren
>> og
>> lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når jeg
>> holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges at
>> lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm (en
> ca.
>> 30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt fra
> 3500
>> og op.
>>
>> 2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd som
>> lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er ikke
>> konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg
> prøver
>> med lidt tegneserie lydskrift.
>>
>> Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..
>>
>> Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne
>> lyd
>> være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
>> Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
>> 'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen følelse
> af
>> 'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.
>>
>> 3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at koblingens
>> betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca.
> halvdelen
>> var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan jeg ikke
>> leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del
> by-/køkørsel.
>> Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?
>>
>> Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid
>> til
>> at svare!!
>>
>> Mvh
>> Lars Nielsen
>>
>>
>
>



Ukendt (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-05 21:27

> Raslelyden, ku måske være knastkæden?? hvis det sku være ventiler, vil jeg
> da mene den sku tikke, eller klapre??

Ikke nødvendigvis, på min gamle FZR 600 (som ikke var en af de to cykler med
mislyde) var der ren raslelyd og det var ventilerne. Sådan er en FZR motor,
det meste af det gik væk idet motoren blev varm, men for det utrænede øre
vil det sikkert lyde som om motor er ved at rasle af. Det er som regel den
type af ventiler med vippearme der klapre, dem der er direkte aktiverede
(med shims) og i ørvrigt står forkert rasler som fanden i vold.

Og det med kæden, Ja det er jo det man håber på, for så er det nogenlunde
overkommeligt. Der er bare det, at så skal kæde også være slidt stort,
ellers vil selvstrammeren jo nok kompensere for det.
Kan en kæde blive slidt efter sølle 50kkm??

Og til dig Lars, er det noget med krydspind eller plejlstænger så kan det jo
hurtigt løbe op i 3-4 kilo forudsat du selv kan skifte dem ;(

for 4 år siden kikkede jeg også på en RF600 fra 95 har gået 35kkm, den stod
i gentofte. Den stod som ny, dog var det sølv/lilla modellen. Den stod til
57kilo, jeg kunne bar ikke passe den, fodhvillerne sidder for højt i forhold
til sædehøjden......

Men held og lykke med jagten.
vh Janus

Kobling, ja, juster, og smør!
> Den lyd du siger når du ruller ned i fart, kan være noget så banalt som
> kæde( er den slidt?), hjulleje, eller måske dæk?
>
> Mine gæt, håber du får købt en cykel inden sommeren er forbi, de RF600,
kan
> vel fås for en rimelig penge efterhånden?(55000Kr og op?)
> Johan
> _Bandit600
>
>
> "Lars Nielsen" <ln@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4294aecc$0$63652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej alle,
> >
> > Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
> > Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her, men
> ikke
> > noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!
> >
> > Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
> > prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle herinde,
> som
> > kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald
hvad
> er
> > ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'
> >
> > 1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
> > kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af motoren
og
> > lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når
jeg
> > holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges at
> > lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm (en
> ca.
> > 30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt fra
> 3500
> > og op.
> >
> > 2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd
som
> > lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er ikke
> > konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg
> prøver
> > med lidt tegneserie lydskrift.
> >
> > Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..
> >
> > Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne
lyd
> > være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
> > Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
> > 'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen
følelse
> af
> > 'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.
> >
> > 3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at
koblingens
> > betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca.
> halvdelen
> > var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan jeg ikke
> > leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del
> by-/køkørsel.
> > Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?
> >
> > Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid
til
> > at svare!!
> >
> > Mvh
> > Lars Nielsen
> >
> >
>
>



Ukendt (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-05 21:30

I øvrig så er vibrationer i motr/cyklen tegn på at der kan være noget galt
med motoren. Prøv cyklen ved forskellige hastigheder især omk 4-6 kilo rpm.


"Janus" <xxx> wrote in message
news:4294df83$0$13714$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> > Raslelyden, ku måske være knastkæden?? hvis det sku være ventiler, vil
jeg
> > da mene den sku tikke, eller klapre??
>
> Ikke nødvendigvis, på min gamle FZR 600 (som ikke var en af de to cykler
med
> mislyde) var der ren raslelyd og det var ventilerne. Sådan er en FZR
motor,
> det meste af det gik væk idet motoren blev varm, men for det utrænede øre
> vil det sikkert lyde som om motor er ved at rasle af. Det er som regel den
> type af ventiler med vippearme der klapre, dem der er direkte aktiverede
> (med shims) og i ørvrigt står forkert rasler som fanden i vold.
>
> Og det med kæden, Ja det er jo det man håber på, for så er det nogenlunde
> overkommeligt. Der er bare det, at så skal kæde også være slidt stort,
> ellers vil selvstrammeren jo nok kompensere for det.
> Kan en kæde blive slidt efter sølle 50kkm??
>
> Og til dig Lars, er det noget med krydspind eller plejlstænger så kan det
jo
> hurtigt løbe op i 3-4 kilo forudsat du selv kan skifte dem ;(
>
> for 4 år siden kikkede jeg også på en RF600 fra 95 har gået 35kkm, den
stod
> i gentofte. Den stod som ny, dog var det sølv/lilla modellen. Den stod til
> 57kilo, jeg kunne bar ikke passe den, fodhvillerne sidder for højt i
forhold
> til sædehøjden......
>
> Men held og lykke med jagten.
> vh Janus
>
> Kobling, ja, juster, og smør!
> > Den lyd du siger når du ruller ned i fart, kan være noget så banalt som
> > kæde( er den slidt?), hjulleje, eller måske dæk?
> >
> > Mine gæt, håber du får købt en cykel inden sommeren er forbi, de RF600,
> kan
> > vel fås for en rimelig penge efterhånden?(55000Kr og op?)
> > Johan
> > _Bandit600
> >
> >
> > "Lars Nielsen" <ln@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4294aecc$0$63652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > > Hej alle,
> > >
> > > Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
> > > Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her,
men
> > ikke
> > > noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!
> > >
> > > Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
> > > prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle
herinde,
> > som
> > > kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald
> hvad
> > er
> > > ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'
> > >
> > > 1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
> > > kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af
motoren
> og
> > > lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når
> jeg
> > > holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges
at
> > > lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm
(en
> > ca.
> > > 30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt
fra
> > 3500
> > > og op.
> > >
> > > 2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd
> som
> > > lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er
ikke
> > > konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg
> > prøver
> > > med lidt tegneserie lydskrift.
> > >
> > > Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..
> > >
> > > Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne
> lyd
> > > være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
> > > Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
> > > 'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen
> følelse
> > af
> > > 'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.
> > >
> > > 3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at
> koblingens
> > > betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca.
> > halvdelen
> > > var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan jeg
ikke
> > > leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del
> > by-/køkørsel.
> > > Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?
> > >
> > > Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid
> til
> > > at svare!!
> > >
> > > Mvh
> > > Lars Nielsen
> > >
> > >
> >
> >
>
>



S.G (25-05-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 25-05-05 22:37


hent en hjem fra tyskland. Vil koste omkring 45-55k i afgift med MEGET lavt
km-tal

"Lars Nielsen" <ln@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4294aecc$0$63652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.
> Umiddelbart er den pæn. Der er lidt kosmetiske småting hist og her, men
> ikke noget som jeg ikke kan leve med. Den er jo brugt!!!
>
> Jeg bed dog mærke i 3 'ting' som gør mig i tvivl. Det er disse som jeg
> prøver at vurderer risikoen ved og som jeg håber, der er nogle herinde,
> som kan kaste lidt lys på. Har de betydning? Kan det repareres? I såfald
> hvad er ca. priser for at få dette udført hos en mekaniker?'
>
> 1.) I tomgang/frigear og ved lave omdr. (under 3500) er der en rimelig
> kraftig (klar hørbar) raslelyd. Lyder kommer fra begge sider af motoren og
> lader til at komme fra den øvre del af motoren. Lyden er der både når jeg
> holder koblingsgrebet inde og når det er sluppet. Det skal lige siges at
> lyden både var der, da cyklen var kold og efter den var blevet varm (en
> ca. 30 min tur). Motoren lyder fin ved belastning og trækker også jævnt
> fra 3500 og op.
>
> 2.) Efter udkobling ved friløb/normal nedbremsning, er der en mislyd som
> lader til at falde i frekvens i takt med faldende hastighed. Den er ikke
> konstant, men varierer en del. Hvordan skal jeg beskrive det? Nå jeg
> prøver med lidt tegneserie lydskrift.
>
> Dyyyy...Dyy....Dy....Dø...Døøø....Døøøø..
>
> Det skal siges at lyden ikke er meget høj, men klart hørbar. Kan denne lyd
> være relateret til problem 1.)? Kan det være gearkassen?
> Jeg kan sige at gearkassen ellers virker fornuftig om end en smule
> 'kantet/hård' ved gearskift og når 1. gear ligges i. Der er ingen følelse
> af 'slup' ved hurtigt vekslen mellem af og pågasning.
>
> 3.) Med fare for at lyde som en total vatarm, så syntes jeg at koblingens
> betjeningen var hård/tung. Efter bare ca. 30 min kørsel, hvor ca.
> halvdelen var bykørsel, var jeg ved at blive bovlam i underarmen. Det kan
> jeg ikke leve med, da jeg bor i byen og derfor bliver udsat for en del
> by-/køkørsel. Er det sådan den model er ? Eller kan der repareres/ændres ?
>
> Håber der er nogen med lidt erfaring med overstående som tager sig tid til
> at svare!!
>
> Mvh
> Lars Nielsen
>



Jens Jacob Bager Jen~ (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 31-05-05 09:30

> Jeg har været ude og kikke på RF600 95´ som har gået ca. 50.000 km.

Walk away! Der er masser af motorcykler på markedet. Se på en 10 stykker
mere.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste