Carbon potter på en SV1000
Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 25-05-05 17:32

Hej gruppe

Jeg sad og bladrede i MC Nøglen 2005 og på s. 309 snublede jeg så over
potter til min SV'er..
Men til min store ærgelse ku' jeg se at man ikke kunne få carbon potter til
den, dog kunne man få dem til en TL1000S ..
Jeg greb straks telefonen og ringede til Max MC for at høre hvorfor man ikke
ku' få dem til en SV1000 når man både ku' få dem til en SV650 og en TL1000S

og nu kommer det sære :
Deres svar var, at en SV1000 simpelthen "blæser dem i stykker" .. !??

Kan det virkelig passe ?
Er carbon virkelig så skrøbeligt eller er det fordi at LeoVince SBK er
dårlig kvalitet ?
Eller er det bare Max MC der har fået noget galt i halsen ?

Jeg glæder mig _meget_ til at læse jeres svar...

--
/J
Suzuki SV 1000 K4 m. standard potter

Fra : Jesper

Dato : 25-05-05 18:51

> [...]

> dårlig kvalitet ?
> Eller er det bare Max MC der har fået noget galt i halsen ?

Mit gæt er at Max er gal på den... BSM laver carbon udstødning til den
http://www.davidsilverspares.co.uk/cgi-bin/dss2-cgi/Catalogue.pl

/
Jesper

Fra : MKS - 74

Dato : 25-05-05 19:06

On Wed, 25 May 2005 17:51:10 +0000 (UTC), tiper@tiscali.dk (Jesper)
wrote:

>Mit gæt er at Max er gal på den... BSM laver carbon udstødning til den
>http://www.davidsilverspares.co.uk/cgi-bin/dss2-cgi/Catalogue.pl

Jamen det gør LeoVince skam også :

<http://www.sitogroup.com/pls/pazsito/pk$ges_upload.download?nome_file=LEOSBK\500\FC-6787-6788-6789_1.jpg>
<http://www.sitogroup.com/servlet/page?_pageid=114&_dad=sitop30&_schema=SITOP30&voce_menu_sx=76&voce_menu_dx=119759&voce_menu_sx=76&voce_menu_dx=89&codprd=805&prgtmp=&sessione=>

Derfor kan det stadig godt passe at Max bevidst har valgt ikke at
hjemtage dem fordi der erfaringsmæssigt er problemer med dem, men jeg
foreslår da at man henvender sig direkte til producenten og hører ad.
Carbonpotter kan være problematiske på nogle cykler, angiveligt først
og fremmest et varmeproblem som V2'ere dog rammes hyppigst af, så
noget kan der være om snakken, men det _kan_ også bare være en
undskyldning - som sagt jeg foreslår at man henvender sig direkte til
producenten og udbeder sig nærmere oplysninger! Men det virker nu en
kende mystisk når TL1000S-potten importeres...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Per

Dato : 25-05-05 20:26

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Carbonpotter kan være problematiske på nogle cykler, angiveligt først
> og fremmest et varmeproblem som V2'ere dog rammes hyppigst af, >

Hej Michael!

Hvordan skal det forstås - bliver V2´ere varmere end fx. række 4´ere?

Og i givet fald hvorfor - ovenstående har jeg ikke hørt før.

Jeg ville nærmere tro at det var omvendt.

Mvh. Per!

Fra : MKS - 74

Dato : 25-05-05 20:35

On Wed, 25 May 2005 21:26:03 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Hvordan skal det forstås - bliver V2´ere varmere end fx. række 4´ere?

Nej ikke mig bekendt - Men langtidsvarmepåvirkningen af epoxyen plus
V2'erens vibrationer skulle gøre udslaget, således at nogle ganske
rigtigt har haft problemer med carbonpotter, nogle har brændt flere af
på TL1000'ere AFAIK, det skal siges at det varierer en del med mærket,
det kan imidlertid også ske på R4'ere.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Ninja Rider

Dato : 25-05-05 20:45

Hejsa

[6705] Jesper Sørensen wrote:
*Snip en potte snak*

Idag blev jeg lige overhalet af en SV1000 med Rustfri potter på.... (Jeg
var i bil) FUCK Den lød som et torden vejr... Sjællent har jeg hørt en
mc buldre så kraftigt.... (Ud over harley'er!)
Umildbart var det DELVIL potter, den havde på. Jeg vil sige at hvis det
var Carbon potter, ville jeg godt tro at en SV'er kunne ødelægge dem,
pga vibrationerne og trykket i stød!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja, Med Akrapovic's Titan uden uld, der lyder tam i
forhold til... ;)

Fra : MKS - 74

Dato : 25-05-05 21:15

On Wed, 25 May 2005 21:44:54 +0200, Ninja Rider <Gundersen@Tdcadsl.dk>
wrote:

>He
>Umildbart var det DELVIL potter, den havde på. Jeg vil sige at hvis det
>var Carbon potter, ville jeg godt tro at en SV'er kunne ødelægge dem,
>pga vibrationerne og trykket i stød!

Nå ja, men er det ikke også meget passende egentlig, på en Suzuki
forventer man jo at der falder lidt af en gang imellem, så potten
adapterer sig vel bare til den cykel den sidder på .

Dejligt med sådan nogle potter hvor ens gamle mormor falder død om på
stedet når man kører forbi....værre er det når de vækker ens forlængst
hedengangne oldemor til live igen.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Knud Dam

Dato : 25-05-05 21:35

> Nå ja, men er det ikke også meget passende egentlig, på en Suzuki
> forventer man jo at der falder lidt af en gang imellem

Kan man spore, at du ikke er imponeret over Suzuki ?

> -Michael
> No. 74 riding shotgun...

; - )

KD, der er meget glad for sin Bandit.

Fra : MKS - 74

Dato : 25-05-05 21:50

On Wed, 25 May 2005 22:34:39 +0200, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

>Kan man spore, at du ikke er imponeret over Suzuki ?

Nej da Knud hvor vil du hen, Suzuki styrer da (helst mod en havn...)

>KD, der er meget glad for sin Bandit.

Nu er den jo også noget ganske særligt.....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-05-05 01:04

Ninja Rider wrote:
> [...]
> Umildbart var det DELVIL potter, den havde på. Jeg vil sige at hvis det
> var Carbon potter, ville jeg godt tro at en SV'er kunne ødelægge dem,

vinke - vinke

jo det er Devil potter i poleret aluminium....

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ninja Rider

Dato : 26-05-05 18:10

Hejsa

J.C.Kløve wrote:
> vinke - vinke

Hehe.... Tænkte nok det var en her inde fra... ;)

> jo det er Devil potter i poleret aluminium....

Der jo også svært at se forskel på i farten... :) Men lyden fik jeg da
med... :)

Mvh emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-05 08:47

Jeg kender til flere som har haft problemer med Carbon, ikke kun på TL1000.
Men selv på en SV650. Jeg ville vælge en andet materiale...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-05-05 09:17

"Henrik Nielsen" skrev:

> Jeg kender til flere som har haft problemer med Carbon, ikke kun på
TL1000.
> Men selv på en SV650. Jeg ville vælge en andet materiale...
_____________________________________

Pga. de rasler løs, eller er det varmepåvirkningen, oder was?

Jeg kører med en Remus carbon slip-on på min ged, og der har ikke været
nogen problemer med kvaliteten. Men nu har den selvf. også et par stempler
mere at udjævne vibrationerne med.
Varmen klarer den fint - og den kan faktisk blive så varm, at man ikke kan
holde på skidtet efter en rigtig omgang tæsk på de små snoede.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-05 15:09

Carbonen er simpelt hen faldet af eller blevet utæt.

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 26-05-05 17:54

[6705] Jesper Sørensen snublede over sit tastatur ...
*snip en potte snak*

Jeg greb knoglen i morges og ringede til Max MC, importøren af LeoVince SBK
potter mm og spurgte til hvorfor man kan købe carbon potter til en TL1000S,
SV650 samt Yamaha TRX850 da de alle burde ha' ca samme mængde ødelæggende
effekt i sig som en SV1000...

Svaret var, at det kan man heller ikke længere, dog var det kun et kendt
problem ved SV1000 da kataloget blev trykt, men det er siden blevet gældende
for dem alle. Som han sagde "Du kan godt få lov til at købe et sæt, men så
bliver det uden garanti"

Carstens MC i Varde bekræftede det i en senere telefonsamtale og han
tilrådede mig at købe alu el. titan. Evt. et sæt Ducati carbon potter, da de
"øjensynligt kan klare belastningerne" ..

så æv bæv for lille mig, det blev ikke til carbon potter i denne omgang ;-((

--
/J
Suzuki SV 1000 K4 uden dejlige carbon potter.... ;-[