Frihed til jobsøgning ?
Fra : GiWeo

Dato : 25-05-05 14:58

Hejsa

Hvis man er blevet opsagt, i en virksomhed der IKKE har overenskomt
med nogle, kan man så træve fri til jobsøgning i arbejdstiden, jvf.
Funktionærlovens §16 ?

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-05 16:22

GiWeo skrev den 25-05-2005 15:57:
> Hejsa
>
> Hvis man er blevet opsagt, i en virksomhed der IKKE har overenskomt
> med nogle, kan man så træve fri til jobsøgning i arbejdstiden, jvf.
> Funktionærlovens §16 ?

Kun hvis du er funktionær!

Se i §1 for betingelser for at være funktionær.

Hvis din ansættelseskontrakt siger, at du ikke er funktionær, men
alligevel laver funktionærarbejde, så er du funktionær uanset hvad der
ellers er skrevet i ansættelseskontrakten. man kan ikke aftale sig ud af
funktionærloven.

Det kan også være, at din ansættelseskontrakt siger ,at du omfattet af
funktionærloven selv om du ikke laver funktionærarbejde, så er du
omfattet af reglerne for funktionærer.

Du skal dog huske på, at du jobsamtalerne skal lægges på et - for den
oprindelige arbejdsgiver - gunstigt tidspunkt.
Det bør din nye arbejdsgiver have forståelse for, da denne også ønsker
at opsagte medarbejdere laver jobsamtaler på for ham gunstige tidspunkter.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-05-05 20:34

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message

> Kun hvis du er funktionær!

............................................eller ansat på funktionær
lignende vilkår

Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-05 22:21

Peter K. Nielsen skrev den 25-05-2005 21:34:
> "Carsten Riis" <.@.> wrote in message

> lignende vilkår

Som jeg også skriver 2 afsnit længere nede:

----