Køb af Miele - Hvilken er BEDST?
Fra : Dennis

Dato : 25-05-05 13:32

Hejsa.

Jeg har kigget på Tænk og Test, men de har jo ikke alle modeller eller
prisklasser..
Vi vil bare have den ubetinget bedste, hvor man dog ikke betaler penge for
"ingenting"..

Så kort og godt.. Hvilken Miele er bedst til støvsuge..

Evt link til flere tests?
Har kun se forbrugerstyrelsen og Tænk og Test, der jo er samme test...

Mvh Dennis

Fra : Jette Mogensen

Dato : 25-05-05 14:46

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Evt link til flere tests?
> Har kun se forbrugerstyrelsen og Tænk og Test, der jo er samme test...

Jeg købte selv en Miele støvsuger sidste år. og ifølge min forhandler så
suger de alle lige godt .Forskellen på de forskellige modeller skulle bestå
i posestørrelse og hepa-filter og hvordan ,den betjenes og diverse smarte
funktioner.Hermed menes trykknapper eller drejeknap for styrke og
forskellige andre ting. Også mundstykker kunne være forskellige. Så alt
efter dit behov -du kan jo kigge på Mieles hjemmeside. Jeg valgte selv en S
812- den har store poser på 7,6 liter. Og da poseprisen er ens ,hvadenten
det er 4 eller 7,6 liter, så var det en besparelse. jeg er i øvrigt meget
tilfreds med den,.Jeg har en hvid langhårskat -med fældning af mange
kattehår, og støvsugeren klarer det- som en mis.
Før havde jeg en Nilfisk,jeg tror den hed Gm 210,-den var jeg ikke så
tilfreds med.Den var svær at trække rundt i huset-især omkring hjørner-og
sugeevnen var heller ikke så god.

mvh Jette

Fra : Dennis

Dato : 27-05-05 07:31

> [...]
> Før havde jeg en Nilfisk,jeg tror den hed Gm 210,-den var jeg ikke så
> tilfreds med.Den var svær at trække rundt i huset-især omkring hjørner-og

Hej Jette.
Tak for dit svar..

Jo poseprisen er ikke ligefrem lille, men SÅ ofte skifter man jo heller ikke
;)

Jeg har næsten besluttet "os" for en af de nye compakte, eftersom vores hus
er i 3 etager, og den er noget nemmere at slæbe rundt..
Den ser også ret fed ud..
Dejligt at høre med din "mis" Det er en af de ting der irriterer i
øjeblikket, selvom vi kun har lånehund ind imellem

Jeg er lidt vild med S 4510
http://www.miele.dk/page.php?page=9502&menu=4355&match=1&parent=771
og mener at storebror S 4780
http://www.miele.dk/page.php?page=9503&menu=4356&match=1&parent=771 er lidt
for geil, da den eneste forskel jeg lige kan se, er at styrken kan reguleres
fra håndtaget...
Kan det bruges til noget?

Ellers kan jeg kun sige, at vi er ved at være rustet til en
støvsuger-udflugt

Tak for input
Dennis

Fra : Thomas

Dato : 25-05-05 20:09

Hej Dennis

Jeg kan kun give Jette ret. Vores støvsuger er den 2. Miele som vi har, og
den første gik sådan set kun til pga. ombygning i vores hus. Det kan
"hjemme" støvsugere ikke klare, og jeg vil skyde på at den blev ca. 20 år.

Både vores gamle støvsuger og den nye - en S-828 - anvender de store poser,
og dette var nok den primære grund til at vi valgte netop denne model.

De Miele støvsugere som man oftest ser i div. tilbudsaviser, er som regel
med den lille pose. Grundet den mindre størrelse, "stopper" den også
hurtigere til, og sugeevnen formindskes hurtigere.

En anden ting du skal kigge på, efter min mening, er hvordan teleskoprøret
er. Om det er en XXL-model eller blot et alm. normal længde, ofte for kort.

Jeg kan i øvrigt kun anbefale at gå ind til en decideret
støvsuger-forhandler. De kan sagtens matche Punkt 1, Elgiganten osv. mht.
priser, og så ved de noget om den vare som de sælger.

Held og lykke.

Hilsen Thomas

PS. Tag nu kæresten/konen med ud og kig. Hun skal jo også kunne anvende den.

Fra : Dennis

Dato : 27-05-05 07:24

> PS. Tag nu kæresten/konen med ud og kig. Hun skal jo også kunne anvende
> den.

Hahah Guld melding ;)
Bare rolig.. hun skal da med, men hun har slet ikke samme iver med at sætte
sig ind i tingene inden de købes.. hun stoler på sælgeren..

Jeg har nok lidt den sygdom, at jeg ikke stoler for meget på hvad sælgere
siger.. Dermed ikke sagt at de snyder en, men de vil ofte dreje en mod en
dyrere model, eller den der har lidt mere avance. - Sikkert også et got køb,
men hvor man ofte kunne nøjes med den oprindelige
Jeg vil som minimum vide "alt" om det mærke jeg vil købe..

Om det har noget at gøre med at min bror er sælger i hovedstadsområdet kan
jeg kun gisne om *GGGG*

Tak for input.
Dennis