Musik på hjemmesiden
Fra : Allan Pedersen

Dato : 25-05-05 13:14

Hvordan for man et musik-stykke på hjemmesiden som bliver ved med
at spille, selv om man trykker på en ny side.
Hjælp Mig!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 25-05-05 13:23

> Hvordan for man et musik-stykke på hjemmesiden som bliver ved med
> at spille, selv om man trykker på en ny side.
> Hjælp Mig!

Umidelbart er der to muligheder som jeg lige kan komme i tanke om.

Den første vil jeg på det kraftigste fraråde, og det er at bruge
frames... du kan lade musikken køre i den ene frame og så selve siden i
den/de andre.
Men jeg vil fraråde dig at bruge frames da det ikke skaber andet end
problemer...

Den anden metode er at bruge et popupvindue. Du lader simpelthen
musikker køre i et lille vindue ved siden af. Dog skal du være opmærksom
på at popupblokkere er noget de fleste har nu om dage.

Til sidst skal du lige huske at der er noget der hedder ophavsret...
også til musik... så hvis du ikke selv har lavet musikken vil det nok
være bedst at holde sig fra at spille det på din hjemmeside... med
mindre du vil nøjes med der, jeg tror det er 30sek, man må have lov til
at spille af en sang uden at betale for det...

--
Moore Hojer
http://validator.w3.org/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-05-05 17:47

Allan Pedersen wrote:
> Hvordan for man et musik-stykke på hjemmesiden som bliver ved med
> at spille, selv om man trykker på en ny side.
> Hjælp Mig!

Ud over de aspekter Moore Hojer pegede på, skal du også lige overveje, at
nogle brugere bliver mere end meget sure over sådan en side, der vil tiltage
sig ret til at sende noget 'larm' ud gennem brugerens højttaler.

Brugeren sidder måske og lytter til noget helt andet efter eget valg (en CD
eller netradio) - eller hun/han ønsker fred og ro efter en stressende dag.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : MooreHojer

Dato : 25-05-05 23:08

> [...]
> (en CD
> eller netradio) - eller hun/han ønsker fred og ro efter en stressende

Kunne ikke være mere enig...