Livets lænker ?
Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 31-05-01 21:11

Hejsa i gruppen.
Jeg har været skabslæser i et stykke tid, og tror at jeg poster dette indlæg
i den rigtige gruppe....måske......

Jeg kunne godt tænke mig at høre erfaringer med at lade et vildt dejligt
forhold gå i vasken, fordi tingene lige pludseligt går for hurtigt, og man
så bliver bange for at blive låst fast i livets lænker?
Er der trods alt måske muligheder for at der senere i livet vil ske det at
man, når man selv er parat til det helt store, at man så finder sammen igen
?

Jeg var rent følelsmæssigt ret langt ude i tovene, de sidste 3 måneder over
ovenstående situation. Vi opretholdte kontakten, fordi jeg ikke helt kunne
give slip selvom det var det eneste som kunne hjælpe mig, sjovt nok, med at
komme af med angsten for at bliver bundet for meget, for hurtigt. Derfor
fuckede det mig så meget op, så fandt hun en anden "kærreste" og derfor brød
jeg kontakten helt med hende for at give hende lidt luft til at leve hendes
eget liv.
Det eneste som ligesom slår mig er, at jeg ikke kan lade være med at tænke
på om vi ikke på et senere tidspunkt i livet igen skal være sammen som par ?

Håber på en reaktion...

tom

Fra : hende.dk

Dato : 01-06-01 12:40

"THOMAS VESTERGAARD" wrote:
> Det eneste som ligesom slår mig er, at jeg ikke kan lade
være med at tænke
> på om vi ikke på et senere tidspunkt i livet igen skal
være sammen som par ?

Seriøst? Det er egentlig ikke til, at vide. Livet er i den
grad foranderligt. Personligt tænker jeg, at du nok har
forspildt din chance. Du gav slip og hun fløj væk. Din
usikkerhed vandt og det er svært, at sige om hun på noget
tidspunkt (senere i livet) skulle ønske, at sætte sig i
lignende situation igen. Spørgsmålet er i lige så høj grad,
om hun ikke trives der hvor hun er nu. Måske det er der
hendes drømme bliver opfyldt.

Og lige meget hvad, så handler det måske også om, at du må
se det i øjnene, der er sket. Det er dig, der skal komme
videre og du vil komme videre. Det som virker svært og
sørgeligt på nuværende tidspunkt, vil helt sikkert vende
igen. For det kunne jo også handle om, at hun ikke var den
rigtige for dig - og netop derfor og derfor af den grund, at
det var svært for dig at binde dig.

F.

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 01-06-01 15:30

> [...]
> lignende situation igen. Spørgsmålet er i lige så høj grad,
> om hun ikke trives der hvor hun er nu. Måske det er der

Jo der er nok meget rigtigt i det du skriver, men når så snakker med hende
er det stadig hende som spørger om jeg nogle gange tænker på at prøve igen.
Dette sker selvom hun nu er sammen med en anden. Det eneste jeg kan svarre
hende er at jeg ikke kan leve det liv vi gjorde før. Men stadig til tider
kan have utroligt meget lyst til at være sammen med hende som det var før
for hun er rigtig dejlig og noget af det sødeste man kan forestille sig, det
var bare måden at leve på som jeg ikke kunne klare i længden

> [...]
> igen. For det kunne jo også handle om, at hun ikke var den
> rigtige for dig - og netop derfor og derfor af den grund, at

Det er svært at sige om hun var den rigtige, problemet er bare det at jeg så
godt kunne lide hende, da jeg blev nødt til at gå fra hende . Det var fordi
min mave gjorde knuder, lige indtil den dag jeg gjorde forbi.

tom

Fra : A N N E

Dato : 02-06-01 12:11

Jeg forstår simpelt hen ikke den der angst for at binde sig. Du får det til
at lyde som om, det er bogstaveligt ment. Hvis du elsker pigen, så vær i
det!! Det er jo ikke sådan, at ens liv ændre sig fundamentalt, bare fordi
man "forpligtiger" sig med et andet menneske. Du skal jo stadig leve dit
liv.
Forhåbentlig var din "knudrede" mave tegn på, at hun ikke var 100% den rette
for dig.... ellers har du jo virkelig misset noget!!
Det er jo ikke vær da, at den rette kommer forbi!

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 02-06-01 23:00

A N N E <awe@post.tele.dk> skrev i en news:9fahmm$4f6$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
rette
> for dig.... ellers har du jo virkelig misset noget!!
> Det er jo ikke vær da, at den rette kommer forbi!

Kan du ikke LIGE slette og strege ud hvad det er du svarrer på næste gang ?

På forhånd tak

Thomas

Fra : hende.dk

Dato : 02-06-01 12:47

"THOMAS VESTERGAARD" wrote:
> [...]
> godt kunne lide hende, da jeg blev nødt til at gå fra
hende . Det var fordi
> min mave gjorde knuder, lige indtil den dag jeg gjorde

Der findes ingen garantier. Smiler lidt som jeg skriver det
og opdager den enorme kliché, som ligger gemt mellem
linierne - men ikke desto mindre er det sandt. Ingen
garantier. Livet er foranderligt og vi må ind imellem tage
chancerne som de byder sig.

Du fortæller, at din mave gjorde knuder lige indtil du
gjorde det forbi - noget tyder på, at det bare ikke var det.
At hun ikke var den og så er historien jo dybest set ikke
længere. Om end jeg sagtens forstår din tvivl, dit savn og
usikkerhed. Situationen er bare den, at der nok skal komme
andre og for nogle mennesker, skal der komme mange før man
overhovedet er sikker og parat.

Der er jo ingen skam i livet ved at erkende, at man ikke er
parat til at binde sig på nuværende tidspunkt. Det handler
om at tage sig selv alvorlig og deri sine følelser alvorlig.
Du skriver noget med 3 måneder og jeg tænker, er det tiden
der er gået fra du gjorde det forbi? I så fald kan det
sagtens gå yderligere 3 måneder - men det afhænger meget af
dig. Det afhænger af om du fortsat vil fastholde dig i noget
som kunne være og måske aldrig vil blive (i hvert fald ikke
som gerne vil have det). Eller om det ikke bare er på tide,
at slikke sårene og komme videre?

Held og lykke.

F.

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 02-06-01 22:58

> [...]
> linierne - men ikke desto mindre er det sandt. Ingen
> garantier. Livet er foranderligt og vi må ind imellem tage

JEg ved godt at man skal tage chancer i livet, men i dette tilfælde blev hun
ved med at sige at jeg skulle prøve at give det en chance til, men det kunne
jeg bare ikke
Jeg var sikker på at det både ville såre hende og mig endnu mere i den
sidste ende.

> Du fortæller, at din mave gjorde knuder lige indtil du
> gjorde det forbi - noget tyder på, at det bare ikke var det.

Pigen er rigtig dejlig, men levemåden passede ikke til mig........

> At hun ikke var den og så er historien jo dybest set ikke
> længere. Om end jeg sagtens forstår din tvivl, dit savn og
> usikkerhed.

Mange tak for sympatien,

> Situationen er bare den, at der nok skal komme
> andre og for nogle mennesker, skal der komme mange før man
> overhovedet er sikker og parat.

Og for nogen meget få personer, Nu er det sådan at hendes tvillinge søster
havde fået en af mine bekendte som kærreste 4 måneder før, og derefter hele
tiden har været 1½ skridt foran sådan med udviklingen i parforhold.
De har nu været sammen i omtrent 3 år og skal nu giftes til august, Det
"sjove" er at hun aldrig før har haft en seriøs kærreste, hvilket gør hun
ikke ved hvad hun "går glip af" Jeg spørger bare, hvad er oddset for at
sådanne forhold holder ret længe ? har man som regl ikke brug for at afprøve
sig selv før man finder den rigtige at dele livet med, så man ved med
sikkerhed at det er den rigtige ?
Nej hendes søster og kærreste har virkeligt travlt med at få levet deres
voksenliv med villa vovse og volvo................

> Der er jo ingen skam i livet ved at erkende, at man ikke er
> parat til at binde sig på nuværende tidspunkt. Det handler
> om at tage sig selv alvorlig og deri sine følelser alvorlig.

Det var jo det jeg fandt ud af, efter vi var blevet forlovet måneden inden
bruddet. JEG troede jeg var parat til det, men nej sådan skulle det ikke
være.
Jeg må her lige indskyde at forlovelsen ikke var et forkrampet forsøg på at
holde trådene samlet, for jeg ville for alvor det gerne, du ved ligesom når
man gifter sig, så tror man jo også det skal holde hele livet, selvom det i
mange tilfælde ikke gør dette.....

Jeg var så bare 'heldig" at opdage at det ikke skulle være mig, før de helt
store forpligtigelser var indtruffet.

> [...]
> som kunne være og måske aldrig vil blive (i hvert fald ikke
> som gerne vil have det). Eller om det ikke bare er på tide,

JEg har nu i næsten 4 måneder slikket mine sår, og som sagt fastholdt en
eller anden drøm om at det hele nok skal blive godt igen....... Det bliver
deet selvfølgelig aldrig...
Nu tager jeg til Letland i Juli måned, så må vi se om der er nogle søde
piger derovre..........

> Held og lykke.

Tak skal du have

Hilsen Thomas