Motor type
Fra : Kurt Larsen

Dato : 25-05-05 09:53

Jeg har en VW polo1.3 ´90 men er i tvivl om motortypen er NZ eller AAV
Stelnummeret er WVW80ZLW188756

Hilsen kubik

Fra : Brizz

Dato : 25-05-05 10:37

> Jeg har en VW polo1.3 ´90 men er i tvivl om motortypen er NZ eller AAV
> Stelnummeret er WVW80ZLW188756

Du skal nok hellere finde motornummeret så er det nemmere at spore.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 20:21

"Kurt Larsen" <kubik@bolina.hsb.se> skrev i en meddelelse
> Jeg har en VW polo1.3 ´90 men er i tvivl om motortypen er NZ eller AAV
> Stelnummeret er WVW80ZLW188756

Det er ganske sikkert en NZ med DigiJet indsprøjtning, AAV motoren med
Mono-Motronic er først ilagt fra janaur 1991 og dermed kun vogne med
stelnumre højere end (de sidst 8 cifre) MP118931 (fabrik: Mosel), MY110827
(fabrik: Pamplona) og MW180062 (fabrik: Wolfsburg).

Men motoren kan jo være skiftet, så hvis ikke du kender bilens historie skal
du nok finde motornummeret.

En nem måde at kende forskel på det to motorer er at tjekke luftfilteret, NZ
har et firkantet luftfilterhus med en luftmængdemåler påmonteret.
AAV har et rundt luftfilter monteret direkte oven på indsprøjtningsenheden.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk