Virker "Laser-Jammer"
Fra : Thomas Bjerre

Dato : 31-05-01 20:54

på Mc (eller bil) - og hvad koster det ?

Thomas
CBR 600 F3

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 01-06-01 16:52

> på Mc (eller bil) - og hvad koster det ?

At blive taget med sådan en, eller hva'?

Rasmus

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 01-06-01 17:27

JA!... og mange kr til statskassen da de er ulovlige i følge
politivedtægten.
ca 700Kr i anskaffelse medmindre man experimenterer med highbrite røde LED
underkåbeglasset og en lille gravering på bagsiden.. det virker...og er
afprøvet)
Steno
GL1100 1982 med "pynt"
CB750 1976

Thomas Bjerre <thomas.bjerre@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qnxR6.417$1K4.21515@news.get2net.dk...

Fra : Allan jørgensen

Dato : 01-06-01 18:08

Steen Holmgaard <holmgaard@fakse.dk> skrev i en
> [...]
> underkåbeglasset og en lille gravering på bagsiden.. det virker...og er

hvordan monteres det , og hvor kan man få highbrite LED, oghvilken slags
gravering?

Allan(fzr600us)som ikke har et underkåbeglas

Fra : Thomas

Dato : 01-06-01 19:52

LED

Sikker på at det ikke er en skrøne? Selv hvis du har kraftige led monteret,
så vil det næppe forstyre en pulse laser distance måler, da der garanteret
er filtre i den, som udelukker alt andet end dens egen bølgelængde.

Hvis laseren så enda virker ud fra doplerforskydningen af strålen, så er det
da endnnu mindre sansynligt at en marmelader (jammer) virker.

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 03-06-01 11:29

Ja det virker!!!
det er sgu mig der kører rundt med det, og hvis du køber en af de blindere
fra www.blinder.dk vil du se at de virker præcis på samme måde...
der sidder bare 12 Highbrite røde lysdioder med kraftige modstande for ikke
at lyse for kraftigt...
fordelen ved at bruge lysdioder er at man kan skrue helt ned for lys
effekten uden at farvetemperaturen ændres. iøvrigt er den originale
laserjammer også udstyret med en meget mørkerød gennemskinnelig
forplade..jeg "kom til" at skille sådan een ad for at se hvordan de
virkede..
med løftet venstre arm
Steno
GL1100
CB750
Thomas <Felling@home.now> skrev i en
nyhedsmeddelelse:AsRR6.15235$dS3.729842@news010.worldonline.dk...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-06-01 16:36

Thomas Bjerre wrote:

> på Mc (eller bil) - og hvad koster det ?

Se på <www.blinder.dk>, den skulle efter sigende virke godt nok (læs:
perfekt), men selvfølgelig kun på lasere. Politiets laserfis virker jo ved
at de måler frekvensforskellen på det afsendte og de reflekterede laserlys
(forskllen kommer jo pga. dopplereffekten). Det "blinderen" gør er at den
udregner et signal ud fra det man beskydes med, som er i stand til at
forvirre politiets lasergøb. Det er der egentlig ikke så meget hokuspokus i
Jeg er dog ret sikker på at der skal et stykke 'intelligent' elektronik
til, for at det virker 100%. Det der andet fusk tror jeg ikke man skal
stole på.
Bøden for at køre med sådan har jeg hørt er på 500,-, men hæng mig ikke op
på det

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Thomas Bjerre

Dato : 03-06-01 20:47

Men 2500,- for et sæt - det løber jo hurtigt op i 5000,- hvis man skal have
til både bil og motorcykel !!
Jeg synes at have hørt om et produkt til ca. 700,- ??
(men hvis det virker - er det jo pengene værd (har fået et par bøder i løbet
af én ud der begge var større end de 2500,- så ...)

Fra : Fætter Højben

Dato : 03-06-01 18:26

"Thomas Bjerre" <thomas.bjerre@get2net.dk> wrote in message
> på Mc (eller bil) - og hvad koster det ?
>
> Thomas
> CBR 600 F3

Bruger politiet stadig radar? De automatiske, ubandede kameraer - har de
ikke radar?