Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hama ekstern cd brænder til billeder?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-05 09:23

Hejsa

Min lokale fotohandler har en Hama USB cd brænder med indbygget kortlæser
nedsat fra 2500,- til 995. Det smarte er, at den kan brænde direkte fra
flaskortet til en CD, uden at bruge computeren. Den er iøvrigt også ret fisk
at se på, og kan læse alle typer kort.

Er der nogen som kender denne brænder, jeg har desværre ikke model nummeret?
Er der nogen som ved, om den kan brænde multisession deun bruge af computer.

Jeg påtænker måske at købe den, fordi det er lidt smart, at man ikke skal
bruge computeren, men hvis man ikke kan brænde multisession, så kan det jo
hurtigt blive for dyrt.

Claus

--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-05-05 09:53

Claus Tersgov wrote:
> Jeg påtænker måske at købe den, fordi det er lidt smart, at man ikke skal
> bruge computeren, men hvis man ikke kan brænde multisession, så kan det jo
> hurtigt blive for dyrt.

Hvordan får den strøm? Batterier?

700MB CD'er koster 1 kr syd for grænsen, så med mindre du er hjemløs, på
bistandshjælp eller på SU så går det nok I øvrigt. Hvordan ville du
have meget mere end ét 512MB kort af gangen på én CD? Med multisession
mener du vel ReWrite eller hva'?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-05-05 10:50

Thomas Schreiber wrote:

> ville du have meget mere end ét 512MB kort af gangen på én CD? Med
> multisession mener du vel ReWrite eller hva'?

Jeg kunne forestille mig at han mente 'multisession'
Multisession betyder i CD-brænderverdenen at en CD ikke færdiggøres første
gang man brænder, hvorfor man kan fylde en slat på ad gangen og så først
færdiggøre skiven til sidst.

I øvrigt er jeg helt enig i dine betragtninger mht. størrelse på CD. Det
giver ikke ret megen mening at brænde over flere gange al den stund, man må
formode at man mindst ville benytte 512 Mbkort. Og det er et reelt problem
at CD'en ikke kan rumme mere, når man vel må formode at de fleste i dag
ville anskaffe mindst 1 Mb-kort, hvis blot man har et nogenlunde stort antal
optagelser pr. tur.

vh
Jan

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-05-05 16:12

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> gang man brænder, hvorfor man kan fylde en slat på ad gangen og så først

Det var det jeg mente, men ikke det jeg skrev

> [...]
> ville anskaffe mindst 1 Mb-kort, hvis blot man har et nogenlunde stort antal

Tjah... Med et 1Mb kort kommer man ikke langt idag, men jeg kan da have
en god håndfuld billeder på et 1Gb kort

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Holst

Dato : 25-05-05 18:32

Thomas Schreiber wrote:

> Tjah... Med et 1Mb kort kommer man ikke langt idag, men jeg kan da have
> en god håndfuld billeder på et 1Gb kort

Hold da op! Det må være noget af et kamera, du har. Når jeg tænker på,
at når jeg gemmer mine billeder som RAW, så fylder de omkring 8 MB
stykket. Men kan du kun have en håndfuld eller så på et 1 GB kort, så må
dine billeder jo fylder op mod 200 MB stykket. Wow!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-05-05 12:44

Holst wrote:
> [...]
> stykket. Men kan du kun have en håndfuld eller så på et 1 GB kort, så må
> dine billeder jo fylder op mod 200 MB stykket. Wow!

En god håndfuld = 40 billeder i RAW Mine fylder 25MB pr. billede.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-05-05 16:38

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://schreiber.se
> -
> "If you can't fix it with duck tape you havn't used enough"
++++++++++++++++++++

Hej Thomas.

Hvad er det for et kamera de giver så store billeder?

"En god håndfuld = 40 billeder i RAW" sidder de ikke i vejen alle de fingre?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-05 09:48

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev

> Hvordan får den strøm? Batterier?

øøøhhh...

> [...]
> bistandshjælp eller på SU så går det nok I øvrigt. Hvordan ville du
> have meget mere end ét 512MB kort af gangen på én CD? Med multisession

Problemet er ikke så meget penge, men jeg gider simpelthen ikke have alle de
halvtomme CD'er liggende. Dernæst har jeg ikke så mange flashkort, og jeg
har den vane, at jeg helst altid vil have et tomt kort, når jeg
fotograferer, sådan at der ikke er den store mulighed for at miste billeder,
hvis kortet fejler. Og der er det smart, at man lige kan smide det over på
en cd, uden at skulle bruge computer osv.

Claus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-05-05 23:27

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
> bruge computeren, men hvis man ikke kan brænde multisession, så kan det jo

Min fornuft siger at man får mere ud af en x-drive el. lign. Det er
selvfølgeligt en del dyrere.

Jeg bruger selv en Bærbar PC og bruger kun det at brænde ud på cd'er hvis
jeg fotograferer ved et bryllup nede på rådhuset i Tønder, så kan de nemlig
få en CD med det samme, i sådan et tilfælde kan jeg se det virkeligt geniale
i det med sådan en brænder og når jeg får 300 kr for 15 billeder så kan jeg
vel godt selv betale den krone en skive koster

Mvh
Simon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-05 09:52

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev

> [...]
jeg
> vel godt selv betale den krone en skive koster

Jeg vil af princip ikke have en bærbar, så den mulighed er helt udelukket.
Jeg har rigeligt med computere ellers

Det, der tiltaler mig er, at man kan bruge denne brænder, uden at sidde
foran computeren. Det kan lyde sært, men det tiltaler mig alligevel.

Men skal man brænde en nu skive hver gang, så får man hurtigt for mange
skiver til at ligge og flyde, hvilket jeg gerne vil undgå. Samtidig køber
jeg heller aldrig billige noname skiver, så jeg giver lidt mere end en
krone.

Claus