Uren hud i forbindelse med Atkins?
Fra : peet_dk

Dato : 24-05-05 22:24

Hejsa er startet på Atkins er på de første 14 dage, dvs... jeg skulle have
stoppet med den face i søndags, men da jeg fik øl torsdag og lørdag, er jeg
ude af ketose (tjekkede i søndags, er sikkert i ketose igen nu - tjekker
imorgen tidlig)

Men en af de ting jeg har lagt mærke til er at jeg er begyndt at få uren ud,
ikke så meget i hoved - kun en enkelt bums - men også på lår mv. hvor der er
kommet "fedt" knopper (ved ikke hvad de kaldes.. men de er lettere at fjerne
end bumser) Men de er først kommet her i starten af anden uge (før øllene)
Men de er blevet der siden, seks på låret, en på overarmen, en på kinden.
(lige hvad jeg hurtigt kan se)

Her er hvad jeg plejer at spise:

Morgenmad: Skine e.l. med lidt ost (evt. hårdkogt æg med ost)

Formiddag: Et hårdkogt æg

Frokost: Typisk en tun-salat med en masse tun, lidt salat og agurk.
Olie-eddike dressing.

Eftermiddag: Tun i olie, et hårdkogt æg

Aftensmad: En eller anden form for kød (eks. million bøf af hakket oksekød
10% og et løg)

Får jeg for meget fedt? Eller er det en naturlig reaktion fra kroppen når
den over fra at pleje at få en MASSE gulerødder, salat, ærter mv.? Mht.
kosttilskud tager jeg det natlysolie, omega-3, vitaminpille, kalk.

Træner en del cardio sport, hvis det har noget at sige?

Fra : Tina

Dato : 25-05-05 12:35

"peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kosttilskud tager jeg det natlysolie, omega-3, vitaminpille, kalk.
>
> Træner en del cardio sport, hvis det har noget at sige?

Ud fra egne erfaringer vil jeg sige det er meget normalt.
Når jeg i perioder er på kur får jeg også uren hud, jeg tror det måske er
kroppens måde
at rense urenhederne ud på.

Tina

www.tije.dk/hunde

Fra : Lisbeth

Dato : 26-05-05 07:17

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra egne erfaringer vil jeg sige det er meget normalt.

Det er ikke videnskabeligt bevist, at kosten har indflydelse på bumser.

> Når jeg i perioder er på kur får jeg også uren hud, jeg tror det måske er
> kroppens måde at rense urenhederne ud på.

Det kommer ikke indefra men udefra. Det er en betændelsestilstand -
bakterier fra hudens overflade, der trænger ned i hudens talgkirtler og
skaber betændelse.

Mvh. Lisbeth

Fra : Tina

Dato : 26-05-05 11:29

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke videnskabeligt bevist, at kosten har indflydelse på bumser.

Muligvis men nu skrev jeg også EGNE erfaringer

> Det kommer ikke indefra men udefra. Det er en betændelsestilstand -
> bakterier fra hudens overflade, der trænger ned i hudens talgkirtler og
> skaber betændelse.

Det skal jeg da ikke kunne afvise jeg ved bare at jeg har samme problem når
jeg er på kur som forfatteren, og at jeg igen skrev min EGEN erfaring, og
min egen teori jeg skrev ikke at det var sådan i læge leksikonet

Tina der syntes det er enormt irriterende at blive høvlet ned af folk hver
gang man skriver noget i en NG

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 26-05-05 12:03

"Tina" <tije@tije.dk> wrote in

> Tina der syntes det er enormt irriterende at blive høvlet ned af folk
> hver gang man skriver noget i en NG

Du bliver da ikke høvlet ned. Det gælder ikke om at finde ud af hvem der
har ret eller ej, bare om at finde sandheden / det rigtige svar - det er
hvad usenets debatgrupper er til :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

- ferielejlighed udlejes i København K,
til sommer <www.peblinge.dk>

Fra : Lisbeth

Dato : 29-05-05 16:26

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> Muligvis men nu skrev jeg også EGNE erfaringer

Ja. Det bemærkede jeg såmænd godt *S*

> Tina der syntes det er enormt irriterende at blive høvlet ned af folk hver
> gang man skriver noget i en NG

Føler du dig høvlet ned, fordi der kommer supplerende oplysninger på bordet?

Mvh. Lisbeth